Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Čekání na Tučňáka od Google

Vyhledávač Google upravuje zhruba dvakrát ročně svůj algoritmus zaměřený na odhalování nekvalitních zpětných odkazů, tzv. Penguin. Weby, které skočily na špek výhodným nabídkám na získání velkého počtu zpětných odkazů pro svůj web, by se měly začít strachovat. Pomalu totiž přichází čas na update s názvem Penguin 3.0.

Vyhledávač Google používá v Čechách polovina populace. Pokud Google penalizuje web, je to vážný problém, který např. u e-commerce projektů znamená významný propad v návštěvnosti, tedy potenciálních zákazníků a tím pádem i zisku. Jak se tomu vyhnout?

Bojí se ti, kdo hledali zkratky v SEO

Není tajemstvím, že pozice ve vyhledávačích významně ovlivňují zpětné odkazy. Google je ale čím dál přísnější v posuzování jejich kvality. Již neplatí premisa, že provozovatel webu není zodpovědný za to, kdo na něj odkazuje. Poté, co se SEO techniky upnuly na masivní získávání odkazů, Google přitvrdil a penalizuje weby, na které je nekvalitně odkazováno i bez vůle majitele postiženého webu.

Může vás potkat algoritmická penalizace, té se ale zbavíte až při další aktualizaci. Vedle toho vás může kdykoliv zasáhnout i manuální penalizace. S tou lze ale relativně dobře pracovat, a pokud se budete dostatečně snažit, můžete se jí zbavit během několika týdnů či měsíců. Vedle algoritmu Penguin je tu ještě Panda, zaměřená na kvalitní obsah webu. V Česku ale ovlivňuje jen malé množství webů. 

Boží mlýny melou pomalu…

… ale jistě. Víme o desítkách případů, kdy byly české stránky penalizovány.  Weby nebyly bez viny, ale penalizaci získaly za dříve zcela běžnou činnost. Majitel webu si například před pár lety koupil nějaký vychytaný balíček registrací do desítek či stovek katalogů a PR webů. Bez hnutí prstem tedy získal mnoho zpětných odkazů, které pomáhaly zlepšit pozice jeho webu. Dříve to fungovalo i na Google, dnes už jen na Seznam. Jak je vidět, podobné zkratky v SEO k úspěchu dlouhodobě nevedou.

Registrace do katalogů

Registrace do katalogů stále ne-funguje, aneb kde je poptávka, je i nabídka.

Vliv na vaše e-commerce podnikání

Velmi záleží na tom, jak je web penalizován. Penguin umí posunout vaše hlavní klíčová slova hluboko ve výsledcích vyhledávání, mimo jakýkoliv dosah vaší cílové skupiny. To pak může znamenat, že se na web nedostane žádná návštěvnost přímo z neplaceného vyhledávání v Google. Pokud jsou pro vás vyhledávače důležitým zdrojem návštěvnost, asi tušíte, co by to pro vás znamenalo.

Stavět své podnikání na pozicích ve vyhledávačích je tak čím dál více nejistá činnost. Dobrá pozice ve vyhledávačích je privilegium, nikoliv právo. Penalizace, které provozovatele nutí dělat online marketing bez nekalých praktik, jsou podle mě dobrým důsledkem dlouhodobé strategie Googlu.

Seznam a jeho tajemství

Seznam je také velmi důležitým zdrojem návštěvnosti drtivé většiny e-commerce projektů. Navíc stále zobrazuje slova, přes která lidé na váš web přicházejí. To Google po zavedení not-provided již nedělá.  U Seznamu tušíme existenci penalizací. S ohledem na možnosti Seznamu ale budou spíše manuální, než automatické. Někdo si web musí vytipovat a ručně „zabanovat“.

 Pátek 13. na Seznamu

Propad pozic na Seznamu v pátek 13. června

Změny vyhledávacích algoritmů Seznamu i Googlu přicházejí naprosto bez varování. Poslední pátek 13. ukázal, jak je nevyzpytatelný i Seznam, který dokáže ze dne na den odstřihnout jakýkoliv web. A nikdo netuší, jaké překvapení pro nás vyhledávače připravují na zítra. 

Potřebujete poradit s propadajícími se pozicemi? Podívejte se na naši službu odstraňování penalizace a napište nám na: info@h1.cz.

Článek vyšel v Marketing&Media 8. září 2014.

Autorem článku je Michal Krutiš.

  • Wolferine
    16. 10. 2014 / 09:47

    Jo seznam u nas taky uradoval – mame tedy pomerne novy web ale uz jsme se trochu chytali a po aktualizaci nic..aspon ze ten google zatim drzi

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.