Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Budujte svou značku na LinkedInu. Tady jsou hned 4 důvody, proč na něm být

LinkedIn je v Česku s počtem zhruba 1 700 000 uživatelů třetí největší sítí z hlediska velikosti komunity. Pro většinu z nás je jen online „sívíčkem" nebo zdrojem kariérní inspirace. LinkedIn ale dokáže pomoci firmě nebo značce. Vítejte u třídílného seriálu, ve kterém se vám vysvětlím, jak může právě LinkedIn být nápomocný vašemu podnikání. V první části představím 4 důvody, proč vaši značku budovat právě na síti LinkedIn.

Důvod #1: Největší organický zásah mezi sítěmi

Největší sociální sítě v Česku se aktuálně potýkají s nepříjemným úskalím – neustále klesá organický dosah obsahu, který zveřejníte. Rozhodně neplatí, že když máte na stránce 20 000 odběratelů, zveřejněný příspěvek uvidí všichni. Třeba na Facebooku příspěvek vaší stránky vidí zhruba 7 % fanoušků, v případě Instagramu je to kolem 40 % odběratelů.

LinkedIn má podstatně navrch! Protože síť ještě není tolik saturovaná obsahem jak ze strany uživatelů, tak stránek firem, je organický dosah takřka „stoprocentní“. Abych nevyvolával přehnané nadšení: Zmíněných 100 % dávám záměrně a vědomě do uvozovek.

LinkedIn uživatelé nevyužívají tak často a intenzivně jako třeba Facebook. I proto občas příspěvkům vyprší jejich životnost, tedy doba, po kterou se uživatelům zobrazí na jejich „zdi“. Rozhodně ale platí jedno – na LinkedInu snadno dosáhnete zásahu, který se blíží klidně k 80 až 90 procentům. Organický zásah ale samozřejmě ovlivňuje řada dalších faktorů. Těm se budeme věnovat v jednom z dalších dílů našeho seriálu.

Důvod #2: Ta správná komunita pro váš byznys

Zatímco na Instagramu lidi zajímají fotky „mimísků“ a jídla, komunita na LinkedInu je specifická. Kromě inspirace je také hodně byznysově zaměřená. Věkově patří uživatelé LinkedInu v Česku mezi nejstarší (v porovnání s ostatními sítěmi).  Největší zastoupení mají uživatelé kolem 35. roku. Jen pro zajímavost a srovnání: Většina českých uživatelů Instagramu je mladší 25 let. A na Facebooku najdete většinu Čechů do věku 30 let.

Už vidíte ten potenciál pro vaši značku? Lidé na LinkedInu se rádi ztotožní s inovativním nápadem, užitečným produktem nebo skvělým start-upem. Ať už tedy prodáváte domácí elektroniku, nebo míchačky na beton, svou cílovku si na LinkedInu najdete.

A pokud se rozhodnete investovat nějakou tu korunu (nebo radši dvě) do placené reklamy a kampaní, máte tím spíš vyhráno. Reklamy na LinkedInu totiž cílí na základě diametrálně odlišných kategorií než ostatní sítě. Zmiňme třeba pracovní pozici uživatele, jeho senioritu nebo oblast, ve které působí.

Důvod #3: LinkedIn stránka jako náhrada webu

Kacířská myšlenka? Možná. Anebo taky ne. Stránka na LinkedInu, produktové stránky, stránky „showcase“ nebo případně kariérní stránky – to vše tvoří přehledný a intuitivní ekosystém, ve kterém se uživatel snadno zorientuje a získá důležité informace o vaší firmě, značce a produktu.

Jasně, LinkedIn stránka určitě nenahradí komplexní web. Na druhou stranu je dostupná i internetovým uživatelům, kteří na síti nejsou registrovaní. Dále pak ušetříte za vývoj webu, hosting, správu, doménu a podobně.

Důvod #4: LinkedIn vám přinese nové zákazníky

Když je značka na sociálních sítích, je mladá, cool, trendy a spoustu těch dalších moderních slov. To určitě slýcháte ze všech stran. Takže to přece musí být pravda. Nejzásadnější je ale přítomnost na sociální síti, která sedí k charakteru vaší činnosti a kde najdete uživatele, kteří patří do vaší cílové skupiny.

Pokud budete ve své komunikaci konzistentní a uvěřitelní, lidé poznají vaše kvality a to, jak jim můžete být užiteční. Zaujmout je tedy na LinkedInu můžete obsahem, který od vás dostanou. Ať jsou to rady, tipy, trendy nebo další informace. Díky tomuto obsahu posílíte svou značku a lidé uvěří, že jste skutečně profík a jejich příští obchodní partner.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.