LinkedIn je v Česku s počtem zhruba 1 700 000 uživatelů třetí
největší sítí z hlediska velikosti komunity. Pro většinu z nás je jen
online „sívíčkem" nebo zdrojem kariérní inspirace. LinkedIn ale dokáže
pomoci firmě nebo značce. Vítejte u třídílného seriálu, ve kterém vám
vysvětlím, jak může právě LinkedIn být nápomocný vašemu
podnikání. V první části představím 4 důvody, proč vaši značku
budovat právě na síti LinkedIn.
Důvod #1: Největší organický zásah mezi sítěmi
Největší sociální sítě v Česku se aktuálně potýkají
s nepříjemným úskalím – neustále klesá organický dosah
obsahu, který zveřejníte. Rozhodně neplatí, že když máte na
stránce 20 000 odběratelů, zveřejněný příspěvek uvidí všichni.
Třeba na Facebooku příspěvek vaší stránky vidí zhruba 7 % fanoušků,
v případě Instagramu je to kolem 40 % odběratelů.
LinkedIn má podstatně navrch! Protože síť ještě není tolik
saturovaná obsahem jak ze strany uživatelů, tak stránek firem, je
organický dosah takřka „stoprocentní“. Abych
nevyvolával přehnané nadšení: Zmíněných 100 % dávám záměrně a
vědomě do uvozovek.
LinkedIn uživatelé nevyužívají tak často a intenzivně jako třeba
Facebook. I proto občas příspěvkům vyprší jejich životnost, tedy doba,
po kterou se uživatelům zobrazí na jejich „zdi“. Rozhodně ale platí
jedno – na LinkedInu snadno dosáhnete zásahu, který se blíží
klidně k 80 až 90 procentům. Organický zásah ale samozřejmě
ovlivňuje řada dalších faktorů. Těm se budeme věnovat v jednom
z dalších dílů našeho seriálu.
Důvod #2: Ta správná komunita pro váš byznys
Zatímco na Instagramu lidi zajímají fotky „mimísků“ a jídla,
komunita na LinkedInu je specifická. Kromě inspirace je také
hodně byznysově zaměřená. Věkově patří uživatelé LinkedInu
v Česku mezi nejstarší (v porovnání s ostatními sítěmi).
Největší zastoupení mají uživatelé kolem 35. roku. Jen pro zajímavost a
srovnání: Většina českých uživatelů Instagramu je mladší 25 let.
A na Facebooku najdete většinu Čechů do věku 30 let.
Už vidíte ten potenciál pro vaši značku? Lidé na LinkedInu se rádi
ztotožní s inovativním nápadem, užitečným produktem nebo skvělým
start-upem. Ať už tedy prodáváte domácí elektroniku, nebo míchačky na
beton, svou cílovku si na LinkedInu najdete.
A pokud se rozhodnete investovat nějakou tu korunu (nebo radši dvě) do
placené reklamy a kampaní, máte tím spíš vyhráno. Reklamy na LinkedInu
totiž cílí na základě diametrálně odlišných kategorií než ostatní
sítě. Zmiňme třeba pracovní pozici uživatele, jeho senioritu nebo oblast,
ve které působí.
Důvod #3: LinkedIn stránka jako náhrada webu
Kacířská myšlenka? Možná. Anebo taky ne. Stránka na LinkedInu, produktové stránky,
stránky „showcase“
nebo případně kariérní
stránky – to vše tvoří přehledný a intuitivní
ekosystém, ve kterém se uživatel snadno zorientuje a získá
důležité informace o vaší firmě, značce a produktu.
Jasně, LinkedIn stránka určitě nenahradí komplexní web. Na druhou
stranu je dostupná i internetovým uživatelům, kteří na síti nejsou
registrovaní. Dále pak ušetříte za vývoj webu, hosting, správu, doménu a
podobně.
Důvod #4: LinkedIn vám přinese nové zákazníky
Když je značka na sociálních sítích, je mladá, cool, trendy a spoustu
těch dalších moderních slov. To určitě slýcháte ze všech stran. Takže
to přece musí být pravda. Nejzásadnější je ale přítomnost na
sociální síti, která sedí k charakteru vaší činnosti a kde najdete
uživatele, kteří patří do vaší cílové skupiny.
Pokud budete ve své komunikaci konzistentní a uvěřitelní, lidé poznají
vaše kvality a to, jak jim můžete být užiteční. Zaujmout je tedy na
LinkedInu můžete obsahem, který od vás dostanou. Ať jsou to rady, tipy,
trendy nebo další informace. Díky tomuto obsahu posílíte svou značku a
lidé uvěří, že jste skutečně profík a jejich příští obchodní
partner.