I díky sociálním sítím jsme začali ustupovat od anonymity na
internetu a začali jsme odhalovat svou pravou identitu. Stejnou cestou se před
nějakou dobou vydal i vyhledávač Google a začal autory publikující obsah
na internetu motivovat k tomu, aby vystupovali pod svým jménem a profilem.
Důvod je jednoduchý: uživatelé přirozeně více důvěřují obsahu od
konkrétního člověka.
Autorství
jako signál posílí
Autorství je trend, který bude nabývat na důležitosti i pro SEO.
Víme zcela jistě, že vyhledávače nyní zohledňují autoritu domény a
kvalitu zpětných odkazů, které na ni vedou. Na základě těchto informací
se snaží určit důvěryhodnost konkrétní domény při sestavování
výsledků vyhledávání.
Autorství pak je jeden z dalších signálů, který ať už dnes,
nebo v budoucnu, bude patřit mezi další důležité signály pro
vyhledávače. Nebude záležet jen na tom, zda máte na své doméně kvalitní
a zajímavý obsah, ale i na tom, kdo ho napsal. A obráceně, pokud autor
publikuje na mnoha různých místech, vyhledávače jeho obsah identifikují a
přiřadí mu vyšší hodnotu. Tedy pokud na vaší doméně
publikuje článek autor, který má vysoké renomé, můžeme předpokládat,
že autorita vaší domény stoupne na základě tohoto signálu.
Jak
si vybudovat auru silného autora?
1. Publikujte často. Čím více
budete publikovat kvalitní obsah, tím dříve získáte důvěru a autoritu.
Zaměřte se na tvorbu unikátního obsahu, který sice vyžaduje hodně času a
úsilí, ale jste přesvědčeni, že bude úspěšný.
2. Publikujte na více webech
zároveň. Nesoustřeďte se jen na kvalitu výstupu
autora, ale i na místa, kde je tento obsah publikován. Takto si můžete
vybudovat důvěru i na stránkách, které nepatří vám.
3. Propojte obsah autora s Google+ profilem. Google
autorům poskytuje platformu pro verifikaci jejich obsahu publikovaného na
konkrétních doménách – Google Authorship.
Centrálním bodem Authorshipu je Google+ profil, jehož pomocí propojíte
všechny svoje publikované články.

Důkazem propojení pomocí rel=”author” je zobrazení fotky
Google+ profilu autora ve výsledcích vyhledávání. Takový výsledek je pro
uživatele zajímavější a zvýší se šance, že na něj klikne.
Na našem blogu H1.cz máme označen Authorship pomocí odkazu
na Google+ profil autora článku, který najdete v dolní části
stránky pod komentáři. Způsobů, jak propojit obsah s profilem, je
několik, konkrétní příklady naleznete v nápovědě
Google.
Mezi klienty H1.cz, kterým jsme doporučili
implementaci Google Authorshipu, patří
například Janošík.cz, Asklepion.cz, Abra.eu nebo Active24.cz.

Ukázka nasazení Google Authorship našeho
klienta: propojení webu Asklepion.cz s jeho majitelem panem Romanem
Šmuclerem
4. Buďte aktivní na
Google+. Trávíme spoustu času na Facebooku a Twitteru
a mnozí z nás síť Google+ odsuzují. Jak se ale ukazuje, Google+
začíná mít čím dál tím větší vliv na SEO, a to je dobrý důvod,
proč ho nepřehlížet. Sdílejte na svém Google+ profilu obsah, přidávejte
si uživatele do kruhů, připojte se do skupin a zúčastňujte se hangoutů.
Inspirujte se například naším firemním profilem na
G+.
Tip: vaše profilová fotka z Google+ se bude zobrazovat ve
výsledcích vyhledávání, a proto je důležité vybrat si tu správnou.
Studie Cyruse Sheparda z Mozu ukazuje, že výběr správné profilové fotky
dokáže zvýšit
návštěvnost až o 35 %, což je docela
vysoký nárůst vzhledem k takové malé změně.
Dá se předpokládat, že vyhledávače, myšleno Google, budou ale
umět identifikovat autora a jeho obsah i jinak, než pouze přes
Google+.
Jak
zjistím, že jsem dobrý autor?
Dobrý autor buduje tematicky zaměřený obsah, který lidé čtou,
komentují ho a odkazují na něj. Zároveň můžete sledovat i další
signály a statistiky o svém autorství.
Author
Rank
S pojmem Author
Rank se
setkáváme již delší dobu. Google ho podle mnohých dohadů začíná
implementovat do svého algoritmu jako hodnotící signál. Účelem Author
Ranku je určit hodnotu kvality a odbornosti autora v rámci konkrétních
oborů a témat. Existuje nástroj Author
Rank Checker, který se snaží
odhadnout konkrétní číslo na základě autority domén, na kterých
konkrétní autor publikuje.
Statistika autora
v Google Webmaster Tools
Jednou z testovacích funkcí Google Webmaster
Tools jsou Statistiky
autora. Sledujte tato data, abyste mohli z Google Authorshipu
vytěžit co nejvíce. Najdete zde data o zobrazení a proklicích na obsah,
který jste vytvořili, resp. označili Authorshipem. Takto můžete zjistit,
které příspěvky byly nejpopulárnější a pro uživatele
nejzajímavější.

Statistiky vyhledávání pro stránky, na kterých je
nasazen Google Authorship
Klout skóre
Dobrým autorem neznamená být aktivní pouze na webech, ale i na
sociálních sítích. Existuje
nástroj Klout
skóre, který (když propojíte všechny svoje
sociální sítě) vám poskytne data o vašich nejpopulárnějších
příspěvcích, ať už na Facebooku, Twitteru, Instagramu, či ostatních
sítích. Na základě této analýzy zjistíte, jaký obsah zajímá vaše
přátele a followery, a dokážete tomu přizpůsobit další publikační
činnost. Takový obsah bude s větší pravděpodobností sdílený a pomůže
vám budovat si své jméno autora.
Zajímavým Klout skóre na českém internetu se může
aktuálně pochlubit například Josef
Šlerka (Klout skóre 72), David
Špinar (Klout skóre
55), Marek
Prokop (Klout skóre
64), Marek
Bačo (Klout skóre
60).

Příklad vývoje Klout skóre
na základě aktivity na sociálních sítích
Budoucnost autorství
Sice nyní nevíme, zda a jak dnes vyhledávače berou autorství v úvahu
při sestavování výsledků vyhledávání. Ale vidíme, že právě tudy vede
důležitá cesta, na kterou je třeba se vydat. Autorství může v budoucnu
hrát důležitou úlohu při určování hodnoty obsahu, a proto
slogan „budujte kvalitní obsah“ začíná dávat větší smysl
s dodatkem „budujte kvalitní obsah spolu s důvěryhodnými autory.“
Nečekejte na dobu, kdy začne být dobrým autorem vaše konkurence,
a začněte budovat autorství již dnes.
Autorem článku je Matúš
Pavliščák
O Klout score Davida Špinara a jiných šéfů marketingových agentur jsem něco napsal : ) https://www.martinvins.cz/…line_27.html
Autorství je sice prima, ale jelikož ho Google používá k další důkladné analýze mého soukromí, tak ani náhodou. Málokdo si uvědomuje jak moc věcí z něho onen úžasný Authorship vydoluje. Aby v SERPu vedle mých článků pokaždé visel ještě můj obličej, díky nechci… jsou i jiné způsoby jak si budovat důvěru a reputaci.
Řečičky google o kvalitním obsahu prokazatelně nefungují, bez nepřirozeného odkazového profilu (tedy posíleného řádným linkbuildingem) můžete mít sebelepší obsah a jednoduše ho bude Google spokojeně měsíce ignorovat, zatímco budou na prvních stranách spameři a agregátory kradeného obsahu… že by byla někde chyba?
Dobrý deň,
mohli by ste prosím špecifikovať, ako Google analyzuje vaše súkromie vďaka použitiu Google Authorshipu? Rovnakým prístupom môžeme tvrdiť, že Google Analytics nám tiež narušuje súkromie.
S pozdravom, Matúš Pavliščák
Matúš: Že Google používá data z Analytics, AdSense i Gmail „k personalizaci služeb“ (tedy vytváření velmi podrobného osobního profilu) bylo několikrát výslovně zmíněno i pracovníky Google, dokonce mám dojem že jeden z nich byl autorem skandálního výroku ohledně emailu že „…uživatel snad v dnešní době nemůže očekávat, že jeho email je soukromý…“. Je naprosto naivní se domnívat, že se tento profil nedoplní i o Authorship, což je mimochodem velmi efektivní nástroj jak zjistit něčí postoje, názory, rozkrýt taktiky interního odkazování, doplnit si data nezjistitelná z GWT nebo AdSense atd. Bonusem Authorshipu je třeba povinnost nahrát fotku, takže pak není problém pomocí algoritmů pro poznávání tváří spojit uživatele s dalšími daty a můžeme pokračovat…
Google Authorship funguje na princípe prepojenia osobného Google+ profilu. Je len na vás, či máte záujem využívať túto sociálnu sieť resp. chrániť svoje súkromie.
Máte nějaké informace jak údaje z nástroje Author Rank Checker jsou objektivní?
Osobne Author Rank Checker testujem a aktuálne zbieram rôzne data. Nakoľko neexistuje žiadny podobný nástroj je momentálne ťažké určiť relevantnosť týchto údajov.
Dobrý den Matůši. Jaký je váš názor na vztah Google Autorship a ochrany soukromí autora, resp. ochrany jeho osoby jako takové. A to v delším horizontu, řekněme s dopady do cca 10 – 20 let.
Pro kontext si dovolím uvést např.: https://www.spir.cz/…ojime-googlu
Děkuji.
V tom Checkeru mám 5,51, to je málo nebo hodně??? Ne, dělám si srandu. Osobně mi je úplně putna, kdo co má za skóre. Klout jsem také využíval (dnes jdu však jiným směrem), je to komplexní nástroj, co se honění ega týče. Uvažovat o nějakém číslu v dnešní době nemá smysl, důležitější je branding a otevřenost.
Z môjho pohľadu nezávisí na konkrétnom čísle, ale na jeho vývoji a tendencii. Na základe tejto analýzy môžete posúdiť či publikujete správny obsah na správnych doménach.