Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Buďte aktivní na LinkedInu – Jak mít správně vyplněný osobní profil

minulém díle našeho seriálu o LinkedInu jsme se zabývali tím, proč být vůbec na LinkedInu jako uživatel aktivní. Úspěšné působení a prezentace své osobní značky na této platformě vám zajistí několik kroků, jedním z nich je správně vyplněný osobní profil. Vaše vysněná práce vám tak může být rázem na dosah.

Uživatelský profil je rozdělen do několika sekcí – hlavičky profilu, shrnutí, sekce pracovních zkušeností, sekce vzdělání anebo také doporučení. Pokud budete mít svůj profil vyplněný v maximální míře, LinkedIn váš profil označí virtuálním „all-star“ odznakem.

Pojďme si tedy popsat, co a jak byste měli mít v každé sekci profilu vyplněné.

Hlavička osobního profilu

Obsahuje vaše jméno, profilovou fotku, úvodní fotku a motto. Své jméno na LinkedInu uvádějte vždy bez titulů, ať už akademických nebo třeba těch šlechtických. ????

Mnoho uživatelů potom nemá na svém profilu nahranou fotku. Je to škoda z mnoha důvodů, jednak třeba proto, že si potom případný návštěvník vašeho profilu nespojí vaši tvář s vaším jménem. Vaše profilová fotka je tak základ!

Pokud se tedy rozhodnete fotku na profilu mít, vybírejte ji dle toho, kdo je vaše cílová skupina a jak se chcete prezentovat. Na „selfíčka“ z dovolených nebo barů samozřejmě rovnou zapomeňte.

Cover fotografie, tedy úvodní fotka, potom dotváří vizuál vašeho pracovního profilu, proto je ideální vložit sem fotku s pracovním kontextem.

Zastavme se ještě u „headline“ vašeho profilu, který najdete hned pod vaším jménem a kterému se říká „motto“. To často vede k mylnému pochopení jeho účelu. Smyslem tohoto motta není prezentace vašeho oblíbeného antického citátu nebo jiného životního moudra – motto slouží čistě k tomu, abyste v pár slovech shrnuli a vystihli svou znalost a kompetenci.

TIP – Minimálně 60 % vaší profilové fotky by měl zabírat váš obličej, aby všichni viděli, s kým vlastně komunikují. Zbytek místa vyplňte neutrálním pozadím. 

Shrnutí

Jedná se o sekci profilu pod jeho hlavičkou, ve kterém máte přesně 2 000 znaků na to, abyste stručně a uvěřitelně vystihli a popsali svoje zkušenosti, pracovní výsledky, úspěchy a schopnosti. Při jejich popisu buďte autentičtí a ukažte konkrétní čísla. Zapomeňte na nacvičené fráze, klišé a pózy. Zkuste se tak od ostatních odlišit.

Pracovní zkušenosti

V tomto případě uvádíte v retrospektivním pohledu své pracovní zkušenosti. O každém vašem zaměstnání vyplňte název pracovní pozice, typ pracovního poměru, jméno zaměstnavatele a lokalitu.

Nedílnou součástí by měl být také popis pozice. Zde opět stručně napište, co bylo vaší náplní práce, za co jste byli zodpovědní nebo čeho jste dosáhli. Přidat můžete také externí dokumenty, fotky, videa, prezentace, nebo odkazy.

Vzdělání

Další sekce, která se tentokrát týká výhradně vašeho vzdělání. Uveďte sem název školy a obory, kterou jste studovali, získané akademické tituly a případně také další informace o studiu. Nebojte se také pochlubit výsledky zkoušek, projekty, na nichž jste pracovali, nebo jinými úspěchy.

 

All-star profil

Jako ALL-STAR PROFIL LinkedIn označuje kvalitně vyplněné a spravované profily. Abyste tohoto hodnocení docílili, stačí jednoduše sledovat průvodce ze strany platformy, který vám dává tipy a doporučení, co je na vašem profilu ještě třeba vyplnit.

Chybět vám nicméně rozhodně nesmí vyplněné jméno, titulek (motto), lokalita a váš obor, nahraná fotografie a vyplněné minimálně dvě pracovní pozice. Současně musíte mít ve spojení alespoň 50 dalších uživatelů.

Kromě dobrého pocitu z pečlivě odvedené práce bude pro vás odměnou to, že All-Star profily se náborářům objevují zpravidla hned na prvních místech vyhledávání. Stejně tak algoritmus LinkedInu může po dosažení tohoto milníku preferovat vámi zveřejňovaný obsah.

 

Další tipy, jak efektivně budovat svou kariéru díky LinkedInu získáte na Vítkově školení Linkedin: Osobní profil na 120 %.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.