V minulém
díle našeho seriálu o LinkedInu jsme se zabývali tím, proč být
vůbec na LinkedInu jako uživatel aktivní. Úspěšné působení a prezentace
své osobní značky na této platformě vám zajistí několik kroků, jedním
z nich je správně vyplněný osobní profil. Vaše vysněná
práce vám tak může být rázem na dosah.
Uživatelský profil je rozdělen do několika sekcí – hlavičky profilu,
shrnutí, sekce pracovních zkušeností, sekce vzdělání anebo také
doporučení. Pokud budete mít svůj profil vyplněný v maximální míře,
LinkedIn váš profil označí virtuálním „all-star“
odznakem.
Pojďme si tedy popsat, co a jak byste měli mít v každé sekci profilu
vyplněné.
Hlavička osobního profilu
Obsahuje vaše jméno, profilovou fotku, úvodní fotku a motto. Své jméno
na LinkedInu uvádějte vždy bez titulů, ať už akademických nebo třeba
těch šlechtických. ????
Mnoho uživatelů potom nemá na svém profilu nahranou fotku. Je to škoda
z mnoha důvodů, jednak třeba proto, že si potom případný návštěvník
vašeho profilu nespojí vaši tvář s vaším jménem. Vaše
profilová fotka je tak základ!
Pokud se tedy rozhodnete fotku na profilu mít, vybírejte ji dle toho, kdo
je vaše cílová skupina a jak se chcete prezentovat. Na „selfíčka“
z dovolených nebo barů samozřejmě rovnou zapomeňte.
Cover fotografie, tedy úvodní fotka, potom
dotváří vizuál vašeho pracovního profilu, proto je
ideální vložit sem fotku s pracovním kontextem.
Zastavme se ještě u „headline“ vašeho profilu, který najdete hned pod
vaším jménem a kterému se říká „motto“. To často vede k mylnému
pochopení jeho účelu. Smyslem tohoto motta není prezentace vašeho
oblíbeného antického citátu nebo jiného životního moudra –
motto slouží čistě k tomu, abyste v pár slovech shrnuli
a vystihli svou znalost a kompetenci.
TIP – Minimálně 60 % vaší profilové fotky by měl
zabírat váš obličej, aby všichni viděli, s kým vlastně komunikují.
Zbytek místa vyplňte neutrálním pozadím.
Shrnutí
Jedná se o sekci profilu pod jeho hlavičkou, ve kterém máte přesně
2 000 znaků na to, abyste stručně a uvěřitelně vystihli
a popsali svoje zkušenosti, pracovní výsledky, úspěchy a
schopnosti. Při jejich popisu buďte autentičtí a ukažte
konkrétní čísla. Zapomeňte na nacvičené fráze, klišé a pózy.
Zkuste se tak od ostatních odlišit.
Pracovní zkušenosti
V tomto případě uvádíte v retrospektivním pohledu své pracovní
zkušenosti. O každém vašem zaměstnání vyplňte název pracovní pozice,
typ pracovního poměru, jméno zaměstnavatele a lokalitu.
Nedílnou součástí by měl být také popis pozice. Zde
opět stručně napište, co bylo vaší náplní práce, za co jste byli
zodpovědní nebo čeho jste dosáhli. Přidat můžete také externí
dokumenty, fotky, videa, prezentace, nebo odkazy.
Vzdělání
Další sekce, která se tentokrát týká výhradně vašeho vzdělání.
Uveďte sem název školy a obory, kterou jste studovali, získané akademické
tituly a případně také další informace o studiu. Nebojte se také
pochlubit výsledky zkoušek, projekty, na nichž jste pracovali, nebo
jinými úspěchy.
All-star profil
Jako ALL-STAR PROFIL LinkedIn označuje kvalitně vyplněné
a spravované profily. Abyste tohoto hodnocení docílili, stačí jednoduše
sledovat průvodce ze strany platformy, který vám dává tipy a doporučení,
co je na vašem profilu ještě třeba vyplnit.
Chybět vám nicméně rozhodně nesmí vyplněné jméno, titulek (motto),
lokalita a váš obor, nahraná fotografie a vyplněné minimálně dvě
pracovní pozice. Současně musíte mít ve spojení alespoň
50 dalších uživatelů.
Kromě dobrého pocitu z pečlivě odvedené práce bude pro vás odměnou
to, že All-Star profily se náborářům objevují zpravidla hned na prvních
místech vyhledávání. Stejně tak algoritmus LinkedInu může po dosažení
tohoto milníku preferovat vámi zveřejňovaný obsah.
Další tipy, jak efektivně budovat svou kariéru díky LinkedInu získáte
na Vítkově školení Linkedin: Osobní profil
na 120 %.