Dubnová Poslední středa o black hat SEO
Poslední středa měsíce dubna se konala na obvyklém místě. Přišlo
mnoho zajímavých lidí, kteří si pochutnali na výborné místní kuchyni a
společně probrali nejnovější módní trendy v oblasti černých klobouků
a SEO. Tým H1.cz pojal celou akci velice vážně a celý den se na ni
důsledně připravoval. Černý klobouk nejvíce slušel kolegovi
Vladimíru Saurovi, ten se také chopil úvodní prezentace.
„Práskni“ svého konkurenta
Na začátku večera jsme debatovali o etice a způsobech udávání webů
konkurence vyhledávačům v případě, že při optimalizaci využívají
nekalé praktiky. Většina z přítomných se spam reportingem souhlasila a
často jej používá. Vznikl ale rozpor, zda nahlásit web konkurence, který
obsahuje zakázané techniky nedopatřením, například kvůli neznalosti
webdevelopera. Jeden z diskutujících popisoval svou zkušenost, kdy Google
vyřazuje z indexu nejen weby používající nekalé praktiky v SEO, ale
také ty, které se vydávající za oficiální web nějaké organizace a
klamou tak uživatele, ilustroval to na příkladu falešných oficiálních
webů známých hotelů. Z debaty dále vyplynulo, že v případě vysoce
konkurenčního prostředí je dobré mít kontakt na konkrétního pracovníka
Googlu a všechny problémy následně řešit přímo s ním. 
Jsou odkazové lištičky nebezpečné?
Probírali jsme též přínosy a úskalí využití tzv. odkazových
lištiček, jako je expertlista.cz, lista.cz nebo nebo zpetne-odkazy.com.
Systémy dostupné na českém trhu se velmi liší svou kvalitou i počtem
získaných odkazů. Některé vytvářejí sitewide odkazy shodné napříč
celým webem, jiné vkládají na každou stránku unikátní odkazy a
používají další pokročilé techniky bránící jejich odhalení
vyhledávači. Z diskuse vyplynulo, že používání těchto lištových
systémů je vhodné především pro menší projekty a podpůrné weby,
u kterých se nesnažíme budovat značku a dlouhodobou přidanou hodnotu a
v jejich propagaci tak můžeme více riskovat. 
Dělá dnes ještě někdo čisté SEO?
Koncem večera též proběhla polemika, jestli je vůbec v dnešní době
reálné uspět při využívání pouze čistých (white hat) technik, zejména
v oblasti off-page faktorů, a jaké postupy vlastně do této skupiny ještě
spadají. Většina diskutujících se přiznala k rozsáhlému používání
šedých technik, především výměn a nákupů odkazů. Čisté techniky
offpage SEO jako linkbaiting využívají také, shodli se ale, že není
možné se spolehnout pouze na ně.
„kontakt na konkrétního pracovníka Googlu“ ? nekdo neco takoveho ma? kdyby jo at se mi ozve, rad i zaplatim abych dostal jakoukoliv odpoved od Googlu
No ještě že jsem tam nebyl. To bych zase propadl skepsi, jak nestíháme bannovat.
Co dát šanci všem a zavést jako základní vyhledávací funkci – zkusím štěstí ! dle mě geniální a všechny tyhle techniky nebudou třeba – víte kolik času ztratí tito lidé seo specializací , která je za rok max 2 k ničemu? Taková škoda potenciálu a času k tvoření trvalejších hodnot…
Přijde mi, že jakmile jednou použiji odkazovou lištu, stane se na ní web závislý a po jejím odstranění vyhledávač reflektuje náhlý pokles zpětných odkazů. Souhlasíte se mnou? Případně máte někdo zkušenosti s odstraněním lišty po delší době?