Google Analytics budou brzy i v češtině
Zdá se, že v nejbližší době se dočkáme Google Analytics
i v češtině. Částečně přeložená nápověda
k tomuto měřicímu systému je toho důkazem. Přestože konkrétní termín
spuštění je tajný, je klidně možné, že češtinu nám Google nadělí
pod stromeček. Počeštění Analytics je marketingový tah. Google tak
zřejmě docílí toho, že tento nástroj bude ochotno používat více
Čechů. Bohužel moc nevěřím, že to pomůže lepšímu chápání
statistik, které v Analytics jsou. Od toho tu bude nadále mé školení Google
Analytics, na kterém rozšiřovat obzory v tom, co který report znamená
a co lze na základě naměřených čísel usuzovat. A jak se těšíte na
počeštění vy? Přepnete se do mateřštiny, nebo budete i nadále
používat Google Analytics v angličtině?
Autorem článku je Roman
Appeltauer.
ale, ale to máme zase aktuální článeček. Proč Romane píšete, že brzy budou, když již více něž měsíc jsou nově zakládané účty kompletně v češtině. Již brzy bude možno převést stavající anglické (nebo jiné) verze do češtiny. To by byl správný název článku. Řada našich klientů už české účty používá a jsou spokojeni. Otázka v závěru: osobně raději používám anglické účty, nemohu si zvyknout na některé překlady. např. Bounce rate = Poměr návratů. OK, je to správně, ale zvyk je železná košile.
Hlavně by to mohlo pomoci trošku snížit cenu nebo zvýšit kvalitu konkurenčních, podobně zaměřených, služeb.
Mateřština do každé domácnosti aneb jak přepnout Google Analytics do češtiny
Ajáj, copak nevíte, že patří k dobrým mravům zobrazovat u blogů, kde komentáře neformátuje Texy, zprávu: „Zde NEformátuje Texy“, případně „Fuck Texy“? ;)
Mě se Google Analytics přepnul (nebo přepnuly) do češtiny asi před třemi týdny automaticky – možná kvůli propojení s českým Adwords. Jinak díky za aktuální informaci ;-)
A já si říkal, proč nemám Analytics v češtině, přestože se tato novinka už prezentovala 21. října na eMetrics Summitu ve Washingtonu (D.C. :)
Na každý Google Account můžete založit až 25 Google Analytics účtů, ale na tyto nové účty se počeštění nevztahuje – čeština se dá přepnout pouze pro celý Google Account. Asi už těch účtů mám pod svým loginem nalinkovaných tolik, že se čeká až se do češtiny překlopí i ten poslední.
Díky za feedback a tip na přeložení. :)
Zajímavá novinka, ale zatím zůstávám u anglické verze. Zvyk je železná košile a nad některými českými překlady bych asi musel hodně dlouho přemýšlet:-)
Analytics už v češtině je nějaký pátek. Dalo se k němu dostat z Adwords pokud ho máte v češtině, který má záložku Analyticsu.
Mimochodem pro Bounce Rate by byl IMHO trefnější název poměr útěků :) – i vzhledem k významu těchto statistik.
Rozhodně i nadále zůstávám u angličtiny… jako u všech služeb a většiny aplikací. Mnohem lépe se pak dohledávají případné řešení problémů, manuály atd.
Tak jsem se dočkal i já. Musím říci, že jsem s češtinou opravdu VELMI zklamaný. Buď je to tím, že tak často používám pojmy jako Zdroje návštěvnosti (porovnejte se „Zdroje provozu“). Bohužel se češtině úplně nevyhnu a na podobné jobovky si budu muset zvykat, aby mi rozuměli lidi na školení.