Také vás vždycky zajímalo, jak to vypadá v oddělení
copywritingu? O něm a zvláště o copywriterech totiž kolují různé
pověsti. Že pijí přemíru kofeinových nápojů. Že pijí přes míru. Že
napíšou dva textíky a pak mají dvě hodiny nohy na stole. Poslední
zářijová středa s názvem Copywriting simulátor se
pomocí speciálního „výkonnostního workshopu“ pokusila poslední
jmenovaný mýtus vyvrátit.

Jako tradičně se účastníci Poslední středy sešli
v šest večer v coworkingovém prostoru Node5 na Smíchově. Hlavní
animátorkou celého workshopu byla vedoucí týmu copywriterů z H1.cz. Jana
Moravcová. Jana připravila 3 různé soubory úloh z různých oblastí
online copywritingu: otextování e-shopu, psaní nadpisů a metadat, akčního
newsletteru nebo statusů pro Facebook. To vše navíc designované pro různé
typy klientů: tradičního výrobce alkoholu, e-shop s rybářským vybavením
a prodejce trendy oblečení.
Důkaz místo slibů
Po krátkém úvodu zasedlo na 30 účastníků workshopu ke
třem pracovním stanicím, otevřelo obálku s úkoly a začalo bušit do
klávesnice respektive tlačit na pero. Nemilosrdně šibeniční byla časová
dotace 60 minut na 10 statusů, 30 minut na mail pro zákazníky, 90 minut
na otextování několika částí webu.
Aranže drsných podmínek agenturního openspace byly
téměř dokonalé. Éterem velké haly Node5 se nesly šeptané
monology i hlasité hovory, od vymýšlení nejoriginálnějšího call to
action novopečené copywritery rušilo taky vyzvánění telefonů i tlumený
ruch kolem kuchyňky. A u toho se psalo - stručně, srozumitelně,
kreativně.
U stolu každé skupiny jsme byly dobrovolným psavcům
k ruce my, další hájedničkové copywriterky, simulující zákazníka
i interního šéfa. Přímo uprostřed práce jsme je zaskočily s novými
požadavky a změnami: stejně jako v realitě si klient vzpomněl na nové
pravidlo pro pořádání soutěží na Facebooku, technický detail
rybářského navijáku a taky referenci, kterou na stránce “O nás” musí
nezbytně mít.
Copywriter, ten tvrdej chleba má
Že webcopy nevymyslíte jen tak z fleku a před samotným
psaním je potřeba promyslet obsahovou strategii, o tom se
přesvědčily všechny skupiny. Především ale kreativci, kteří dostali
za úkol přetextovat web s oblečením a tápali, z kterého konce se do
psaní pustit. Na stejný zádrhel narazil i social media tým, jejichž
statusy musely nutně reflektovat roční dobu a poprat se i s vizuálním
konceptem.
Po odpískání jsme uslyšeli úlevné oddechnutí a
společně jsme se vrhli na závěrečné vyhodnocení a feedback. Přečetli
jsme ta nejlepší díla a shodli se, že copywriting není jen o tom odklepat
si na klávesnici svou porci znaků. Snad nějaké ty copytriky
účastníci využijí i při pracovní komunikaci, na svém webu anebo si
postnou na zeď vyšperkovaný status.
Co si z workshopu odnesl jeden účastník-programátor, si
můžete přečíst v reportáži Těžký život copywritera.
Přijďte na další
Poslední středu, kde se ponoříme do tématu
pořádání eventů, konferencí anebo firemních věčírků. 30. října
2013 si bude v Node 5 od 18:00 povídat Pavlína Louženská
z H1.cz s dalšími ostřílenými organizátory Jindrou Fáborským
(Marketing Festival), Vaškem Stoupou (WebExpo) a Michalem Zolmanem
(Internet Info).
Registrujte se zdarma na: https://bit.ly/PSeventy.
Autorkou článku je Jitka Holasová.
It is interesting and useful to me. Thank you.