Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Akční Poslední středa: psaní písmenek v agentuře není sranda (většinou)

Také vás vždycky zajímalo, jak to vypadá v oddělení copywritingu? O něm a zvláště o copywriterech totiž kolují různé pověsti. Že pijí přemíru kofeinových nápojů. Že pijí přes míru. Že napíšou dva textíky a pak mají dvě hodiny nohy na stole. Poslední zářijová středa s názvem Copywriting simulátor se pomocí speciálního „výkonnostního workshopu“ pokusila poslední jmenovaný mýtus vyvrátit.

Jako tradičně se účastníci Poslední středy sešli v šest večer v coworkingovém prostoru Node5 na Smíchově. Hlavní animátorkou celého workshopu byla vedoucí týmu copywriterů z H1.cz. Jana Moravcová. Jana připravila 3 různé soubory úloh z různých oblastí online copywritingu: otextování e-shopu, psaní nadpisů a metadat, akčního newsletteru nebo statusů pro Facebook. To vše navíc designované pro různé typy klientů: tradičního výrobce alkoholu, e-shop s rybářským vybavením a prodejce trendy oblečení.

Důkaz místo slibů

Po krátkém úvodu zasedlo na 30 účastníků workshopu ke třem pracovním stanicím, otevřelo obálku s úkoly a začalo bušit do klávesnice respektive tlačit na pero. Nemilosrdně šibeniční byla časová dotace 60 minut na 10 statusů, 30 minut na mail pro zákazníky, 90 minut na otextování několika částí webu.

Aranže drsných podmínek agenturního openspace byly téměř dokonalé. Éterem velké haly Node5 se nesly šeptané monology i hlasité hovory, od vymýšlení nejoriginálnějšího call to action novopečené copywritery rušilo taky vyzvánění telefonů i tlumený ruch kolem kuchyňky. A u toho se psalo -  stručně, srozumitelně, kreativně.

U stolu každé skupiny jsme byly dobrovolným psavcům k ruce my, další hájedničkové copywriterky, simulující zákazníka i interního šéfa. Přímo uprostřed práce jsme je zaskočily s novými požadavky a změnami: stejně jako v realitě si klient vzpomněl na nové pravidlo pro pořádání soutěží na Facebooku, technický detail rybářského navijáku a taky referenci, kterou na stránce “O nás” musí nezbytně mít.

Copywriter, ten tvrdej chleba má

Že webcopy nevymyslíte jen tak z fleku a před samotným psaním je potřeba promyslet obsahovou strategii, o tom se přesvědčily všechny skupiny.  Především ale kreativci, kteří dostali za úkol přetextovat web s oblečením a tápali, z kterého konce se do psaní pustit. Na stejný zádrhel narazil i social media tým, jejichž statusy musely nutně reflektovat roční dobu a poprat se i s vizuálním konceptem.

Po odpískání jsme uslyšeli úlevné oddechnutí a společně jsme se vrhli  na závěrečné vyhodnocení a feedback. Přečetli jsme ta nejlepší díla a shodli se, že copywriting není jen o tom odklepat si na klávesnici svou porci znaků. Snad nějaké ty copytriky účastníci využijí i při pracovní komunikaci, na svém webu anebo si postnou na zeď vyšperkovaný status.

Co si z workshopu odnesl jeden účastník-programátor, si můžete přečíst v reportáži Těžký život copywritera.

 

Přijďte na další Poslední středu, kde se ponoříme do tématu pořádání eventů, konferencí anebo firemních věčírků. 30. října 2013 si bude v Node 5 od 18:00 povídat Pavlína Louženská z H1.cz s dalšími ostřílenými organizátory Jindrou Fáborským (Marketing Festival), Vaškem Stoupou (WebExpo) a Michalem Zolmanem (Internet Info).

Registrujte se zdarma na: https://bit.ly/PSeventy

Autorkou článku je Jitka Holasová.

  • marchmachel
    19. 03. 2015 / 05:14

    It is interesting and useful to me. Thank you.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.