Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Agencies@Google: Po roce v Dublinu

Letošní setkání agentur prodávajících AdWords na trhu EMEA čítalo 24 účastníků z 12 zemí. Z České republiky jsem byla jedinou účastnicí této mimořádné akce. Obsahem třídenního setkání jsou prezentace odborníků AdWords i dalších produktů Googlu, organizované i neformální sdílení zkušeností mezi zástupci jednotlivých agentur a schůzka s agenturním Account managerem. Kampaně konkrétních klientů bylo možno konzultovat nejen s Account managerem, ale také s ostatními úzce specializovanými odborníky. Akce vedle toho poskytuje příležitost k poznání jedinečné kultury Googlu, kreativita je vidět všude, i v místní vyhlášené kuchyni. Seznámila jsem se s členy českého a slovenského týmu, navázala kontakty se zahraničními agenturami, poznala Dublin a navštívila oblíbený bar zaměstnanců Google. Letošní ročník se věnoval následujícím tématům:

  • optimalizaci pro zvyšování ROI,
  • kvalitě inzerátů,
  • Google Analytics,
  • optimalizaci v obsahové síti,
  • řízení sezónnosti,
  • display reklamě,
  • možnosti propagace na YouTube,
  • lokálnímu cílení,
  • optimalizaci kampaní v obsahové síti.

Zajímavé byly prezentace představující novinky, především remarketing a AdWords Search Funnels. A jaké byly ty nejzajímavější poznatky z navštívených prezentací? Jedná se především o možnosti využití bezplatných nástrojů Google při tvorbě a správě kampaní v AdWords.

Tipy pro kampaně v obsahové síti

  • Google doporučuje vytvořit 3 typy kampaní do obsahové sítě:
    1. nejrelevantnější kampaň zaměřující se na propagovaný produkt,
    2. kampaň cílenou na komplementární produkty,
    3. kampaň cílenou široce na cílovou skupinu.
  • V obsahové síti nedoporučuje využívat překlepů, které mohou negativně ovlivňovat chod kampaně.
  • Ideální počet klíčových slov v sestavě je 10 – 20.
  • Pravidelně spouštějte report o výkonu umístění, na základě kterého je nutné provádět vylučování nerelevantních we­bů.
  • Parkované domény a chybové stránky není potřeba ihned vylučovat, nejprve otestujte výkon reklam, které se zde zobrazují. Případovou studií bylo doloženo, že výkon kampaní na těchto stránkách bývá často velmi dobrý a lze jej docílit za nízkou cenu.
  • Při rozjezdu kampaní doporučuje Google nastavit vyšší max. CPC. Umožní tím získat systému dostatek dat k vyhodnocení, které weby jsou nejvhodnější k zobrazování reklamy.

Optimalizaci kampaní v obsahové síti usnadní nástroje Googlu. Především nové kolo informací.

Využijte Kolo informací

Kolo informací je nový nástroj sloužící při vytváření a správě kampaní v obsahové síti i ve vyhledávání.

Kolo informací umožňuje:

  • získat data o chování uživatelů ve vyhledávání,
  • zaměřit se na stránky, jejichž obsah úzce souvisí s inzerovaným produktem,
  • vytvořit vyčerpávající seznam témat pro reklamní sestavy,
  • vytvořit úzce zaměřený seznam klíčových slov,
  • odhalit vylučující klíčová slova,
  • rozšířit dosavadní reklamní sestavy.

[caption id=„attachmen­t_3477“ align=„alignleft“ width=„480“ caption=„Kolo informací“][/caption] Mezi další nástroje, které usnadňují optimalizaci kampaní v obsahové síti, patří report o výkonu umístění a Google Ad Planner.

Vytěžte maximum ze sezónnosti

Nástroje Google Insights for Search, AdWords Report Center a Google Analytics dokáží inzerentovi spolehlivě odhalit, jaký sezónní trend vykazuje prodávaný produkt. Pomocí prvních dvou zmiňovaných nástrojů lze sezónní trend vyhodnotit na základě vlastních dat. Pokud inzerent s kampaněmi začíná nebo je chce rozšířit, poslouží kvalitně nástroj Google Insights for Search:

  • vyhodnotí zájem uživatelů inzerovaného produktu,
  • odhalí region s nejvyšším objemem vyhledání konkrétního dotazu,
  • stanoví sezónní špičky a minima.

K zajištění pružných reakcí na odhalené sezónní výkyvy si inzerent může sestavit přehledný kalendář, v kterém jsou zaneseny intervaly trvání jednotlivých událostí a počátky startu příprav sezónních kampaní. Na paměti mějte následující:

  • kampaně připravte dostatečně včas před nástupem sezónní špičky,
  • vytvořte a testujte texty inzerátů reagující na očekávanou sezónní akci,
  • v době zvýšené poptávky dostatečně zvyšte max. CPC.

Splnil Google předsevzetí z minulého roku?

Před rokem se akce Google Training for Experts zúčastnila kolegyně Mirka Škardová, své dojmy a poznatky shrnula v článku na našem blogu. Co se od té doby změnilo? Došlo k plánovanému rozšíření certifikace programu AdWords Qualified Company. V minulosti byla k dispozici jedna zkouška Google Advertising Professional, která byla nahrazena čtyřmi novými zkouškami ověřujícími znalosti reklamy ve vyhledávání i obsahové síti, grafické reklamy, měření a reportování. Byl spuštěn vyhledávač certifikovaných agentur, který je určen především pro malé a střední firmy. Google dostál slibům z minulého roku, podpořil agentury v oblasti zvyšování kvalifikace expertů a budování dlouhodobých vztahů se zákazníky.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.