Letošní setkání agentur prodávajících AdWords na trhu EMEA čítalo
24 účastníků z 12 zemí. Z České republiky jsem byla jedinou
účastnicí této mimořádné akce. Obsahem třídenního setkání jsou
prezentace odborníků AdWords i dalších produktů Googlu,
organizované i neformální sdílení zkušeností mezi zástupci
jednotlivých agentur a schůzka s agenturním Account managerem. Kampaně
konkrétních klientů bylo možno konzultovat nejen s Account managerem, ale
také s ostatními úzce specializovanými odborníky. Akce vedle toho
poskytuje příležitost k poznání jedinečné kultury
Googlu, kreativita je vidět všude, i v místní vyhlášené
kuchyni. Seznámila jsem se s členy českého a slovenského týmu, navázala
kontakty se zahraničními agenturami, poznala Dublin a navštívila oblíbený
bar zaměstnanců Google. Letošní ročník se věnoval následujícím
tématům:
- optimalizaci pro zvyšování ROI,
- kvalitě inzerátů,
- Google Analytics,
- optimalizaci v obsahové síti,
- řízení sezónnosti,
- display reklamě,
- možnosti propagace na YouTube,
- lokálnímu cílení,
- optimalizaci kampaní v obsahové síti.
Zajímavé byly prezentace představující novinky, především remarketing
a AdWords
Search Funnels. A jaké byly ty nejzajímavější poznatky
z navštívených prezentací? Jedná se především o možnosti využití
bezplatných nástrojů Google při tvorbě a správě kampaní v AdWords.
Tipy pro kampaně v obsahové síti
- Google doporučuje vytvořit 3 typy kampaní do
obsahové sítě:
-
- nejrelevantnější kampaň zaměřující se na
propagovaný produkt,
- kampaň cílenou na komplementární
produkty,
- kampaň cílenou široce na cílovou skupinu.
- V obsahové síti nedoporučuje využívat překlepů,
které mohou negativně ovlivňovat chod kampaně.
- Ideální počet klíčových slov v sestavě je
10 – 20.
- Pravidelně spouštějte report o výkonu umístění, na
základě kterého je nutné provádět vylučování
nerelevantních webů.
- Parkované domény a chybové stránky není potřeba ihned
vylučovat, nejprve otestujte výkon reklam, které se zde zobrazují.
Případovou studií bylo doloženo, že výkon kampaní na těchto stránkách
bývá často velmi dobrý a lze jej docílit za nízkou cenu.
- Při rozjezdu kampaní doporučuje Google nastavit vyšší max.
CPC. Umožní tím získat systému dostatek dat k vyhodnocení,
které weby jsou nejvhodnější k zobrazování reklamy.
Optimalizaci kampaní v obsahové síti usnadní nástroje Googlu.
Především nové kolo informací.
Využijte Kolo informací
Kolo informací je nový nástroj sloužící při vytváření a správě
kampaní v obsahové síti i ve vyhledávání.
Kolo informací umožňuje:
- získat data o chování uživatelů ve vyhledávání,
- zaměřit se na stránky, jejichž obsah úzce souvisí s inzerovaným
produktem,
- vytvořit vyčerpávající seznam témat pro reklamní sestavy,
- vytvořit úzce zaměřený seznam klíčových slov,
- odhalit vylučující klíčová slova,
- rozšířit dosavadní reklamní sestavy.
[caption id=„attachment_3477“ align=„alignleft“ width=„480“
caption=„Kolo informací“]
[/caption] Mezi další nástroje, které
usnadňují optimalizaci kampaní v obsahové síti, patří report
o výkonu umístění a Google Ad Planner.
Vytěžte maximum ze sezónnosti
Nástroje Google Insights for Search, AdWords Report
Center a Google Analytics dokáží inzerentovi
spolehlivě odhalit, jaký sezónní trend vykazuje prodávaný produkt. Pomocí
prvních dvou zmiňovaných nástrojů lze sezónní trend vyhodnotit na
základě vlastních dat. Pokud inzerent s kampaněmi začíná nebo je chce
rozšířit, poslouží kvalitně nástroj Google Insights for
Search:
- vyhodnotí zájem uživatelů inzerovaného produktu,
- odhalí region s nejvyšším objemem vyhledání konkrétního
dotazu,
- stanoví sezónní špičky a minima.
K zajištění pružných reakcí na odhalené sezónní výkyvy si inzerent
může sestavit přehledný kalendář, v kterém jsou
zaneseny intervaly trvání jednotlivých událostí a počátky startu
příprav sezónních kampaní. Na paměti mějte
následující:
- kampaně připravte dostatečně včas před nástupem sezónní
špičky,
- vytvořte a testujte texty inzerátů reagující na očekávanou
sezónní akci,
- v době zvýšené poptávky dostatečně zvyšte max. CPC.
Splnil Google předsevzetí z minulého roku?
Před rokem se akce Google Training for Experts zúčastnila kolegyně Mirka
Škardová, své dojmy a poznatky shrnula v článku na našem
blogu. Co se od té doby změnilo? Došlo k plánovanému rozšíření
certifikace programu AdWords
Qualified Company. V minulosti byla k dispozici jedna zkouška Google
Advertising Professional, která byla nahrazena čtyřmi novými zkouškami
ověřujícími znalosti reklamy ve vyhledávání i obsahové síti, grafické
reklamy, měření a reportování. Byl spuštěn vyhledávač
certifikovaných agentur, který je určen především pro malé a
střední firmy. Google dostál slibům z minulého roku, podpořil agentury
v oblasti zvyšování kvalifikace expertů a budování dlouhodobých vztahů
se zákazníky.