Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Jak raději nepsat inzerát pro PPC systémy

Google v některých AdWords účtech nedávno spustil testovací verzi nástroje Ad Text Ideas. V následujícím článku stručně shrnuji přínos tohoto nástroje, a to v kontextu mého textu Jak napsat správný inzerát pro PPC systémyzveřej­něného v newsletteru Firma online.

Inzerát snadno a rychle

Google v některých AdWords účtech spustil testovací verzi nástroje Ad Text Ideas, jehož cílem je, jak název napovídá, navrhnout náměty pro vytvoření PPC inzerátů. Hlavní myšlenkou je dle mého mínění to, aby nezkušený inzerent obdržel několik variant inzerátů, které splňují pravidla platná v Google AdWords, následně si z nich mohl vybrat ty, které považuje za nejlepší, a rovnou je použít. Celý proces probíhá v několika krocích. Nejprve nástroj od uživatele „vyzvídá“ informace o jeho oblasti podnikání, popis jeho výrobků nebo služeb, které nabízí, apod. Tyto údaje potřebuje k tomu, aby vytvořený inzerát mohl co nejlépe reflektovat obor podnikání a vytvořit vyhovující inzeráty. Po několika takových „dotazníkových“ krocích pak navrhne několik verzí inzerátů, které lze rovnou editovat. Mohou tedy sloužit třeba jen jako výchozí námět konečného inzerátu. Hlavní myšlenka celého nástroje spolu se snahou o co nejlépe odpovídající inzeráty tvoří „jádro pudla“ a rozhodně nejsou špatné. Uživatel obdrží na výstupu přímo použitelné inzeráty. Nemusí si dělat starosti s tím, zdali náhodou inzerát není v rozporu s pravidly Google AdWords (špatné použití vykřičníků, velkých písmen a podobné detaily, o kterých nemusí ani vědět). Nemusí si příliš lámat hlavu s vymýšlením textů, které by splňovaly dané limity. Inzeráty budou navíc alespoň do jisté míry relevantní k jeho oblasti podnikání.

Jak je to v praxi?

Do nástroje jsem zkusmo vložil informace o tom, že podnikám v oblasti sportu, prodávám sportovní oblečení a jiné zboží pro zimní aktivity, fotbal a basketbal. Dále jsem vložil několik dalších méně podstatných informací o tom, jak bych chtěl, aby inzerát vypadal. Dostal jsem několik návrhů. Zde jsou ukázky:

Sporting Goods Winter Sports Equipment & More. Buy Sports Equipment Here. Sporting Goods Football Equipment & More. Buy Sports Equipment Here.

Podívejme se nyní na to, do jaké míry splňují inzeráty generované tímto nástrojem požadavky na správný inzerát pro PPC systém, které jsou zmíněny v mém původním článku.

Podporuje váš cíl
Splňuje částečně. Na ukázkách je vidět, že vygenerovaný inzerát bude obsahovat slova, která budou přímo souviset s činností vašeho podnikání, s tím, co děláte. Nicméně je to taková namátková demoverze ze všech zadaných údajů. Každý inzerát obsahuje pouze některý typ sportu z těch, které byly zadány. Svou celkovou koncepcí podporuje cíl inzerenta jen velmi vzdáleně.
Využívá jedinečnosti vašeho produktu či služby
Nesplňuje.
Ukazuje zákazníkům výhody vašeho produktu či služby
Nesplňuje.
Podněcuje k akci
Splňuje.
Ztotožňuje se s potenciálním zákazníkem
Nesplňuje. Jakýkoli automatický nástroj by mohl asi jen stěží vymyslet způsob vyjádření v inzerátu tak, aby vyhovoval vaší cílové skupině.

Ve stručné sumarizaci tedy můžeme říci, že inzeráty generované tímto nástrojem dokáží do určité míry podporovat cíl inzerenta a podněcovat uživatele k akci. Nástroj však nedokáže vygenerovat text tak, aby splnil ostatní důležité požadavky, zejména ukázat jedinečnosti a výhody vašich produktů, které jsou často právě tím, co produkt prodává. Nástroj také nevygeneruje inzeráty, aby byly na míru daným sestavám, tedy aby v titulku byla potřebná klíčová slova, která se budou ztučňovat. Ve výsledku tedy inzerát ani nebude moc vidět.

Nástroj pro začátečníky

Ad Text Ideas může přinést uplatnění pro určitou oblast inzerentů, především začátečníků s AdWords, kteří se rozhodli, že si inzeráty napíší sami. Nástroj jim pomůže v návrhu nějakých variant a ušetří několik starostí. Inzerenti, kteří chtějí mít ve svých kampaních maximálně účinné inzeráty, si ale s tímto nástrojem moc nepomohou. Jak jsem v úvodu zmínil, nástroj je zatím jen v testovací verzi, která se vyskytla v několika AdWords účtech. Momentálně se k němu lze dostat tak, že po nalogování se do AdWords účtu vložíte do prohlížeče tento odkaz https://adwords.google.com/…/AdTextIdeas. Nástroj však ve své testovací verzi pracuje pochopitelně pouze s angličtinou.

  • Zed
    13. 06. 2007 / 18:26

    Kdyz jsem zacinal cist, lekl jsem se, ze tuto novou sluzbu budete vyzdvihovat. Podle me je to temer k nicemu. Dobry clanek.

  • Edie
    13. 06. 2007 / 23:44

    Mám problém s diakritikou, zobrazují se mi čtverečky, tečky a podobné tvary… Má ještě někdo podobný problém?

  • honza
    28. 01. 2012 / 09:00

    A já mám problém s tím, že mi dnes v RSS čtečce vyjely tyto dva komentáře… To asi není v pořádku. Já chci odebírat články a ne čtyři roky staré komentáře…

  • T.
    28. 01. 2012 / 13:48

    Ve čtečce mi skočili první 2 komentáře. Třetí už ne, opraveno ?

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.