Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

7 tipů, jak inzerovat ve zbožových vyhledávačích před Vánoci

I když je teprve konec září, pro marketingové specialisty jsou online Vánoce již za dveřmi.

Kromě optimalizace vašich PPC kampaní byste neměli zapomenout ani na inzerci ve zbožových vyhledávačích. Právě tyto tzv. „zbožáky“ jsou u většiny eshopů zdrojem kvalitní návštěvnosti, často s nejvyšším konverzním poměrem, přinášející vysoký obrat. Následující tipy by vám měly pomoci zefektivnit vaši inzerci ještě před špičkou letošní online sezóny.

Seznamte se s největšími změnami na Zboží.cz, aktualizací specifikace xml. feedu pro Google nákupy, nebo sezónními změnami v cenách za proklik na Heurece.

1)    Připravte se na nové Zboží

Ve středu 1. října dojde hned k několika zásadním změnám na Zboží.cz. Kromě zcela nové grafické podoby služby vstoupí v platnost i nový obchodní model, který zruší neupřednostněné položky a zpoplatní fulltextové vyhledávání. 

Tento den byste neměli zapomenout v administraci Zboží.cz aktivovat kampaň, aby vaše inzerce běžela i po změně. Rovněž doporučujeme zkontrolovat aktivaci přednostního výpisu, taktéž dostupnou v administraci kampaně, aby se vaše spárované položky i nadále zobrazovaly v produktových kartách.

Nové Zboží.cz již nebude podporovat parametr UNFEATURED, který inzerenti využívali pro označení položek, které chtěli vynechat z placené inzerce. Typicky to bylo zboží s nízkou marží, příslušenství atd., kde by náklady na inzerci převýšily příjem z prodeje.  Položky označené tímto tagem s hodnotou 1 se ve Zboží.cz od října již nezobrazí. Pokud tomuto stavu chcete předejít, upravte hodnotu parametru na 0, nebo tag z feedu odstraňte úplně. 

Přichází vám většina konverzí z fulltextového hledání? Přidejte do feedu nový parametr MAX_CPC_SEARCH pro nastavení maximální ceny za proklik z vyhledávání, případně si nabídku upravte přímo v administraci na kartě „Správa kampaně“ a ujistěte se, že uživatelé vaši nabídku najdou.

2)    Upravte nespárované produkty

Pokud nepracujete na minimalizaci nespárovaných produktů průběžně, začněte ji řešit co nejdříve. Spárování do produktové karty může být často otázkou několika dní. Při pozdějších úpravách se tedy vystavujete riziku, že váš bestseller nebude ve zbožových srovnávačích vidět.

3)    Aktuálnost vítězí

Aktualizace poboček obchodu je často opomíjená věc. Přitom o Vánocích může hrát zásadní roli při rozhodování o nákupu! Máte zapsány všechny pobočky? A co ceny dopravy? Jsou aktuální?

Doporučujeme zvážit i vytvoření tzv. dostupnostního feedu pro Heureku. Jedná se o .xml soubor, který je stahován každých 10 minut a obsahuje přesné informace o dostupnosti zboží na jednotlivých pobočkách. V předvánočním čase může být silným marketingovým nástrojem.

 

 Obrázek 1 – Ukázka zobrazování informací z dostupnostního feedu (Zdroj: Heureka.cz)

4)     Zkontrolujte nabídky za proklik

Datum 1. října je důležitý i pro úpravu cen za proklik na Heurece. Jako každý rok dojde od tohoto data k plošnému navýšení cen o 25%. Nezapomeňte si tedy zkontrolovat své nabídky nejen na úrovni jednotlivých kategorií, ale i s ohledem na hodnotu zboží.

5)    Navyšte kredit

Vánoce jsou obdobím, kdy přirozeně dochází ke zvýšení počtu hledanosti a tedy i prokliků. Když k tomu přičteme plošné navýšení cen na Heurece a nový obchodní model na Zboží.cz, dojde pravděpodobně v obou srovnávačích k rychlejšímu čerpání investic než obvykle. Ujistěte se, že vámi nastavený denní limit kreditu na Zboží.cz je dostatečný. Stejně tak si zkontrolujte čerpání prostředků na Heurece. Nebýt ve večerních hodinách vidět může hodně mrzet.

6)    Odlište se od konkurence!

Parametr EXTRA_MESSAGE  použitelný ve feedu pro Zboží.cz, je starý jako samotný srovnávač. Slouží pro doplňkovou informaci o nabídce, např.: doprava zdarma, prodloužená záruka atd. Vhodným způsobem tak můžete zvýraznit svou nabídku v přehledu eshopů a upoutat pozornost uživatele. I přes jednoduché použití tohoto parametru jej však inzerenti často nevyužívají.  To je celkem škoda, nemyslíte?

Obrázek 2 – Vhodné použití parametru EXTRA_MESSAGE (Zdroj: Zboží.cz)

7)    Vylaďte XML feed pro Google nákupy

Aby těch úprav nebylo málo, od října dochází k sérii změn ve specifikaci feedu pro Google nákupy. Nejzásadnější je úprava v parametru dostupnosti (AVAILABILITY).  Zde došlo k vyřazení hodnoty „na objednávku“ (available for order), kterou nahradí již zavedená hodnota „skladem“ (in stock). U zboží, které jste tedy schopní v nejbližší době dodat, používejte již tuto hodnotu.

Doporučujeme si všechny změny projít a zohlednit je ve vašem XML feedu do konce měsíce září. Pokud do tohoto data příslušné hodnoty včas neupravíte, budou položky při zpracování zamítnuty a přestanou se zobrazovat.

Závěr

Z výše uvedeného je zřejmé, že změn ve zbožových srovnávačích je v předvánočním období více než dost. Viditelný je také důraz nové podoby Zboží.cz na PPC režim a aktivní práci eshopů s nabídkami za proklik. Nemalou úlohu ve výkonu inzerce hraje také kvalita dat, které ve feedu odesíláte.

Zdá se vám toho až moc a nemáte na optimalizaci čas? Přenechejte starost o inzerci ve zbožácích na H1.cz! Konzultujte s námi na: info@h1.cz.

Autorkou článku je Jana Nováková.

  • Michal Král
    30. 09. 2014 / 13:31

    Veľmi dobrý článok. Ak máte záujem doplniť do vášho marketingového mixu nový zdroj návštevnosti a obratu, zvážte možnosť registrácie na www.pricemania.cz, na českom trhu štartujeme v priebehu októbra.

    • Vladimír Přichystal
      02. 10. 2014 / 17:39

      Michale, nastartujte a ozvěte se. Těšíme se na novou trojku už dost dlouho. ;-)

      • Michal Král
        26. 10. 2014 / 15:11

        OK super, myslím, že už komunikujeme :-)

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.