I když je
teprve konec září, pro marketingové specialisty jsou online Vánoce již za
dveřmi.
Kromě optimalizace vašich PPC kampaní byste neměli zapomenout ani na
inzerci ve zbožových vyhledávačích. Právě tyto tzv.
„zbožáky“ jsou u většiny eshopů zdrojem kvalitní
návštěvnosti, často s nejvyšším konverzním poměrem,
přinášející vysoký obrat. Následující tipy by vám měly pomoci
zefektivnit vaši inzerci ještě před špičkou letošní online sezóny.
Seznamte se s největšími změnami na Zboží.cz, aktualizací specifikace
xml. feedu pro Google nákupy, nebo sezónními změnami v cenách za proklik
na Heurece.
1) Připravte se na nové Zboží
Ve středu 1. října dojde hned k několika zásadním změnám na
Zboží.cz. Kromě zcela nové grafické podoby služby vstoupí
v platnost i nový obchodní model, který zruší neupřednostněné
položky a zpoplatní fulltextové vyhledávání.
Tento den byste neměli zapomenout v administraci Zboží.cz
aktivovat kampaň, aby vaše inzerce běžela i po změně.
Rovněž doporučujeme zkontrolovat aktivaci přednostního
výpisu, taktéž dostupnou v administraci kampaně, aby se vaše
spárované položky i nadále zobrazovaly v produktových kartách.
Nové Zboží.cz již nebude podporovat parametr UNFEATURED, který inzerenti
využívali pro označení položek, které chtěli vynechat z placené
inzerce. Typicky to bylo zboží s nízkou marží, příslušenství atd., kde
by náklady na inzerci převýšily příjem z prodeje. Položky označené
tímto tagem s hodnotou 1 se ve Zboží.cz od října již nezobrazí. Pokud
tomuto stavu chcete předejít, upravte hodnotu parametru na 0, nebo tag
z feedu odstraňte úplně.
Přichází vám většina konverzí z fulltextového hledání? Přidejte
do feedu nový parametr MAX_CPC_SEARCH pro nastavení
maximální ceny za proklik z vyhledávání, případně si nabídku upravte
přímo v administraci na kartě „Správa kampaně“ a ujistěte se, že
uživatelé vaši nabídku najdou.
2) Upravte nespárované produkty
Pokud nepracujete na minimalizaci nespárovaných produktů průběžně,
začněte ji řešit co nejdříve. Spárování do produktové karty může
být často otázkou několika dní. Při pozdějších
úpravách se tedy vystavujete riziku, že váš bestseller nebude ve
zbožových srovnávačích vidět.
3) Aktuálnost vítězí
Aktualizace poboček obchodu je často opomíjená věc. Přitom
o Vánocích může hrát zásadní roli při rozhodování
o nákupu! Máte zapsány všechny pobočky? A co ceny dopravy? Jsou
aktuální?
Doporučujeme zvážit i vytvoření tzv. dostupnostního feedu pro
Heureku. Jedná se o .xml soubor, který je stahován každých
10 minut a obsahuje přesné informace o dostupnosti zboží na jednotlivých
pobočkách. V předvánočním čase může být silným marketingovým
nástrojem.

Obrázek 1 – Ukázka zobrazování
informací z dostupnostního feedu (Zdroj: Heureka.cz)
4) Zkontrolujte nabídky za proklik
Datum 1. října je důležitý i pro úpravu cen za proklik na
Heurece. Jako každý rok dojde od tohoto data k plošnému
navýšení cen o 25%. Nezapomeňte si tedy zkontrolovat své
nabídky nejen na úrovni jednotlivých kategorií, ale i s ohledem na
hodnotu zboží.
5) Navyšte kredit
Vánoce jsou obdobím, kdy přirozeně dochází ke zvýšení počtu
hledanosti a tedy i prokliků. Když k tomu přičteme plošné
navýšení cen na Heurece a nový obchodní model na Zboží.cz, dojde
pravděpodobně v obou srovnávačích k rychlejšímu čerpání
investic než obvykle. Ujistěte se, že vámi nastavený denní limit
kreditu na Zboží.cz je dostatečný. Stejně tak si
zkontrolujte čerpání prostředků na Heurece. Nebýt ve večerních hodinách
vidět může hodně mrzet.
6) Odlište se od konkurence!
Parametr EXTRA_MESSAGE použitelný ve feedu pro Zboží.cz, je starý jako
samotný srovnávač. Slouží pro doplňkovou informaci
o nabídce, např.: doprava zdarma, prodloužená záruka atd.
Vhodným způsobem tak můžete zvýraznit svou nabídku v přehledu
eshopů a upoutat pozornost uživatele. I přes jednoduché použití
tohoto parametru jej však inzerenti často nevyužívají. To je celkem
škoda, nemyslíte?

Obrázek 2 – Vhodné použití parametru EXTRA_MESSAGE (Zdroj:
Zboží.cz)
7) Vylaďte XML feed pro Google nákupy
Aby těch úprav nebylo málo, od října dochází k sérii změn ve
specifikaci feedu pro Google nákupy. Nejzásadnější je úprava
v parametru dostupnosti (AVAILABILITY). Zde došlo k vyřazení
hodnoty „na objednávku“ (available for order), kterou nahradí již
zavedená hodnota „skladem“ (in stock). U zboží, které jste tedy
schopní v nejbližší době dodat, používejte již tuto hodnotu.
Doporučujeme si všechny změny projít a zohlednit je ve vašem XML feedu
do konce měsíce září. Pokud do tohoto data příslušné hodnoty včas
neupravíte, budou položky při zpracování zamítnuty a přestanou se
zobrazovat.
Závěr
Z výše uvedeného je zřejmé, že změn ve zbožových srovnávačích je
v předvánočním období více než dost. Viditelný je také důraz nové
podoby Zboží.cz na PPC režim a aktivní práci eshopů s nabídkami za
proklik. Nemalou úlohu ve výkonu inzerce hraje také kvalita dat, které ve
feedu odesíláte.
Zdá se vám toho až moc a nemáte na optimalizaci čas? Přenechejte
starost o inzerci ve zbožácích na H1.cz! Konzultujte s námi na: info@h1.cz. |
Autorkou článku je Jana Nováková.
Veľmi dobrý článok. Ak máte záujem doplniť do vášho marketingového mixu nový zdroj návštevnosti a obratu, zvážte možnosť registrácie na www.pricemania.cz, na českom trhu štartujeme v priebehu októbra.
Michale, nastartujte a ozvěte se. Těšíme se na novou trojku už dost dlouho. ;-)
OK super, myslím, že už komunikujeme :-)