Vánoční období je pro velkou část firem klíčové. Je proto
přirozené, že se větší část marketingového rozpočtu typicky
soustředí právě do posledních měsíců v roce. A stejně jako vy
zesilujete svoji marketingovou komunikaci, bude to pravděpodobně dělat
i váš konkurent. Na druhé straně, zájem uživatelů o online nákup
taktéž roste. V PPC kampaních proto před Vánoci můžete čelit dvěma
klíčovým aspektům: rostoucí konkurenci a větší
poptávce.
Jak si nenechat zvýšený zájem o váš segment či brand proklouznout
mezi prsty, se dozvíte v následujících PPC tipech.
1. Vylepšete kvalitu kampaní
pomocí seznamu vylučujících slov
Práce s vyhledávacími dotazy neboli s tím, co lidé ve skutečnosti ve
vyhledávačích hledají, je denní chléb PPC specialisty. Správná struktura
kampaní je pak základním stavebním pilířem kvalitních PPC kampaní.
A kvalita kampaní je nedílnou součástí efektivní placené inzerce. Tzv.
seznamy vylučujících slov mohou v tomto ohledu velmi
pomoci.
V AdWords je pod tajemnou položkou „Hromadné operace“
skryto hned několik pokladů. Jedním z nich jsou právě i seznamy
vylučujících slov. V principu je to velmi jednoduchá věc. Místo, abyste
nerelevantní nebo jinak nevhodná slova vylučovali přímo u každé sestavy,
si můžete vytvořit několik základních seznamů, které pak máte možnost
velmi snadno přiřadit k jednotlivým kampaním. Seznamy vám při správném
použití zamezí zobrazování vyhledávacích dotazů tam, kam nepatří, což
má ve výsledku vliv jednak na další zkvalitnění kampaní, jednak
na jednodušší práci s účtem.

Existuje spousta způsobů, jak seznamy využít. Pro začátek si můžete
zkusit vytvořit seznam s brandovými výrazy a ten pak přidat do všech
nebrandových kampaní ve vyhledávání. Získáte tak lepší vládu
nad brandovými slovy, které se budou zobrazovat jen v příslušné
kampani. Spolu s dostatečným rozpočtem a dobrými inzeráty tak dokážete
vytěžit z brandového vyhledávání maximum
2. Pracujte s nabídkami dle
času
Víte, v kterou denní hodinu vaši zákazníci nejčastěji nakupují?
A víte, kdy nejčastěji nakupují zákazníci z AdWords? Možností, jak to
zjistit, je více. Jednou z nich je samotné rozhraní AdWords – na
záložce „Dimenze“ si zobrazte
„Čas“a poté„Hodina dne“. Vyberte
vypovídající období a zjistěte, zda se vám náhodou kampaně kvůli
nízkému rozpočtu nepřestávají zobrazovat již v odpoledních hodinách.
Přijít o relevantní návštěvnost by byla škoda.

Podobný přehled najdete i v samotném nastavení kampaní, kde si
následně můžete zvýšit či snížit cenové nabídky dle toho, ve kterém
období má pro vás proklik vyšší či nižší hodnotu. Pokud máte
z analytických nástrojů dostupná data i o časovém výkonu Sklik
inzerce, můžete podobně pracovat s časovými nabídkami i v Skliku.
3. Zatočte
s duplicitami
Duplicitou se rozumí jev, kdy máte v kampaních stejné slovo ve stejné
shodě vícekrát. Je to věc, která se může stát i sebelepšímu
specialistovi, neboť duplicity velmi snadno vznikají používáním volných
shod a následným přidáváním relevantních vyhledávacích dotazů mezi
klíčová slova. Co by se však stávat nemělo, je situace, kdy se
v kampaních nachází větší množství duplicit, kterých si správce
kampaní delší dobu nevšímá. Proč jsou duplicity nevhodné, je
nasnadě – do aukce může vstoupit vždy jen jeden inzerát a je zbytečné
si uměle zhoršovat aukční podmínky.
Duplicity nejsou pro zkušené specialisty žádnou novinkou. Je však dobré
si je čas od času připomenout. Udělejte proto vánoční
úklid a zrušte všechny duplicity, na které přijdete. Velmi rychle
to uděláte pomocí nástroje v AdWords Editoru
(Nástroje – Vyhledat duplicitní klíčová slova).
4. Myslete i na ostatní
sítě a zařízení
Většina inzerentů spoléhá na výkon z vyhledávání z Googlu a
Seznamu na počítačích a noteboocích. Co když vám ale fungují partnerské
sítě Google mnohem lépe? Nebo co když jsou vaše Sklik kampaně
nejúčinnější, když jsou zacílené na tablety?
Jak v AdWords, tak v Skliku můžete analyzovat výkon na základě sítí
i zařízení. V Skliku to lze pomocí reportu ze
„Statistik“, v AdWords po kliknutí na
„Segment – Síť“, resp.
„Segment – Zařízení“.

Analýza relevantních dat je základem pro správné
rozhodnutí. Pokud vám cílení na tablety v Skliku funguje výrazně
lépe než na stolní počítače, proč nevytvořit speciální kampaň
cílenou na tablety? Můžete tak lépe vytěžit pro vás zajímavou
návštěvnost.
5. Omezte frekvenci
zobrazování
Bannery a textové inzeráty v reklamních sítích nebo videa na YouTube
jsou sice výborným sluhou, ale zlým pánem. Nastavíte kampaň, zvýšíte
rozpočty a necháte videa či jiné kreativy běžet – den, týden, měsíc.
Čísla naskakují, objednávky chodí, a tak si říkáte, že je vše
v pořádku. Jenže někde na druhé straně je váš potenciální zákazník,
který každý den vidí vaše video, neustále na něj vyskakuje váš banner,
a když si u odpolední kávy chce přečíst svoje oblíbené online zprávy,
všude vidí jen vaše textové inzeráty. Pán, říkejme mu třeba Karel, sice
bude váš brand dokonale znát, ale také bude vědět, že to je „ta firma,
co na něj pořád někde vyskakuje“. A může se stát, že raději
nakoupí jinde.
Říká se „špatná reklama, taky reklama“. Ale buďme chytří a
dělejme raději reklamu dobrou. Omezit frekvenci zobrazování
zvládnete na pár kliků.
TIP navíc: U YouTube videí nastavte remarketingový list
na uživatele, kteří video již viděli. Ten pak použijte jako vylučující
remarketingový seznam pro další zobrazování videí. Docílíte tím
vysokého zásahu a nižší frekvence zhlédnutí.
A co dál?
Kvalitní správa PPC kampaní je kontinuální činnost, která nikdy
nekončí. PPC systémy neustále přicházejí s novými typy inzerce a PPC
specialistům se každým měsícem otevírají nové a nové možnosti, jak
kampaně rozšířit, vylepšit či inovovat. Předvánoční období je pro
velkou část online světa časem, kdy není radno zaspat. Nikdy však
nezapomínejme, že na druhé straně je třeba onen pan Karel…
S námi vánoční období nezaspíte! Zavolejte nám na:
724 114 309 nebo napište na: info@h1.cz.
Autorkou článku je Petra Plimlová.
Výborný článek! S dovolením jej sdílím dále v seznamu českých článků o PPC ke studiu :-) https://www.affilo.cz/…zobrazit/21/