Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

5 důvodů, proč pro obsah na sítích platí, že méně je více

Méně je někdy více. To věděli už staří Římané. Platí to také o množství publikovaných příspěvků na sociálních sítích. Často diskutovaným tématem je totiž množství příspěvků, které byste měli na sociálním kanále publikovat. Pokud se bavíme o publikaci příspěvků a jejich množství, trvám na tom, že méně je skoro pokaždé více. A pomocí následujících 5 důvodů vám nastíním proč.

  1. Bez reklamy to dnes nejde

Organický dosah příspěvků na sociálních sítích stále klesá. Přesto je tato metrika v roce 2020 relevantní. Minimálně jako jeden z argumentů, proč méně publikovaných příspěvků je více. Protože co si nezaplatíte, to nemáte. A to nejsme v sídle FAČR, mluvíme o zásahu vašich příspěvků směrem ke komunitě. Bez reklamy na sítích dnes těžko někoho oslovíte. A rozpočet máte většinou omezený, častěji nižší, než byste potřebovali.

Proto nemá přehršel příspěvků na vašem kanálu nebo stránce smysl. Zkrátka nemáte prostředky na to, abyste smysluplně podpořili reklamou každý z nich. Naopak méně příspěvků dává možnost každý z nich efektivně podpořit reklamou, aby ho viděla správná cílová skupina.

TIP: Chcete vědět víc o tom, jak spravovat kampaně na Facebooku, strategicky řídit firemní profil na Instagramu nebo jak tvořit obsah na Linkedinu? Vyberte si z našich školení sociálních sítí.
  1. Kanibalizace organického dosahu

Už jsme si řekli, že s organickým dosahem na Facebooku to není žádná sláva. Zároveň platí, že organická životnost příspěvku na Facebooku je zhruba tři dny. Když tak v tomto časovém rozmezí vypustíte do světa více příspěvků, máte docela velkou šanci, že si tyto příspěvky navzájem organický zásah „zkanibalizují“. A kanibaly na Facebooku nechceme!

  1. Nezájem o vaše příspěvky ovlivní algoritmus

Čím vyšší frekvence příspěvků, tím otrávenější publikum. Na 10 příspěvků denně vám klikat určitě nikdo nebude. A to šesté úterní video taky nikdo nedokouká. Navíc si toho všímá algoritmus Facebooku, který kvalitu vaší stránky posuzuje také podle toho, jak moc interaguje publikum s vaším obsahem

Přehlcení vaší komunity obsahem tak může sekundárně vést k tomu, že vás Facebook vyhodnotí jako méně kvalitního autora. A to se časem projeví jak ve zmiňovaném organickém dosahu, tak třeba v aukcích reklamy. V obou případech negativně, samozřejmě. 

Přečtěte si také článek DESATERO PRO SOCIÁLNÍ SÍTĚ aneb Jak začít komunikaci vaší značky

  1. Fanoušci na útěku

S tím souvisí další negativní efekt přepálené komunikace. Když už je toho na fanoušky a odběratele přespříliš a navíc je příspěvky nudí, volí odchod. Odhlásí ze sledování stránky nebo kanálu. A to jako správce stránky nechcete. Zvlášť když sami víte, kolik práce a peněz investovaných do reklam stojí fanoušky získat.

  1. Prostě čím více příspěvků, tím více to stojí

Nemluvíme nutně jen o reklamě, o které jsem se zmiňoval na začátku textu. Ve hře jsou také vyšší náklady na produkci příspěvků. Ať už se to týká času, kapacity, technologií, nebo nákladů, když produkci outsourcujete. Příspěvky na sítích dnes přece musí být kvalitní a zajímavé. 

Svoje argumenty pro střídmou komunikaci jsem vám představil. Ptáte se, kolik je teda to „střídmo"? To dost záleží: Na segmentu, cílech nebo na samotné sociální sítě, na které jste aktivní. Nicméně sdílím doporučení, jakou měsíční frekvenci příspěvků na různých sociálních sítích zvolit.

Facebook       2 až 3 příspěvky týdně (maximálně pak 10 příspěvků měsíčně)

Instagram   4 až 6 příspěvků týdně

Twitter           1 až 2 příspěvky denně

LinkedIn          3 až 5 příspěvků týdně

Mimochodem, pokud už jste ustálili počet příspěvků, naučte se svoji aktivitu vyhodnocovat. Jak na to prozradí článek Jak vyhodnocovat komunikaci na sociálních sítích (a jak ne)?

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.