Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

3 důvody, proč LinkedIn není Facebook

V předchozích dílech seriálu o LinkedInu jsme se mrkli na základní důvody, proč dává smysl na LinkedInu být nejen jako jednotlivec, ale i jako firma, a také na způsob, jak vyhodnocuje (ne)kvalitu příspěvků. V závěrečném díle seriálu si popíšeme 3 důvody, proč LinkedIn není Facebook. A v čem se tyto sítě liší

#1: LinkedIn jako platforma pro byznys a spolupráci

Na rozdíl od Facebooku nebo Instagramu, které původně vznikly pro zábavu, LinkedIn vznikl jako platforma pro spolupráci. Tento původní záměr ovlivnil a stále ovlivňuje strukturu sítě, složení její komunity, způsob komunikace, nástroje, pravidla i její kulturu. A samozřejmě i její potenciál pro byznys.

Ostatně, jak už jsme v tomto seriálu zmiňovali, věkově patří uživatelé LinkedInu v Česku napříč sítěmi mezi nejstarší. Zatímco na Instagramu je více než polovina uživatelů v naší zemi mladší 25 let a průměrný Čech na Facebooku už dávno oslavil třicáté narozeniny, na LinkedInu najdete převážně uživatele od věku 35 a výše. Ostatně, pokud vás zajímá víc, demografii českých uživatelů za březen 2020 najdete v naší infografice.

Členové sítě LinkedIn pracují většinou na manažerských pozicích (od středního po top-management) nebo na pozicích specialistů (IT, marketing, finance…). Mají tak vyšší vzdělání a vyšší příjmy. A v poslední době zde roste také skupina odborníků na volné noze. Věděli jste, že bezmála 60 % uživatelů na „českém“ LinkedInu pochází ze segmentu technologií a služeb? Nebo že každý osmý je buď majitel nebo ředitel firmy?

Oproti tomu mnoho těchto lidí z byznysu (manažerů, decision makerů, těch, kteří drží firemní kasu…) na Facebooku buď vůbec není, anebo ho využívají jako síť pro zábavu, propojování se s lidmi, které opravdu dobře znají. Byznys a práci na těchto sítích vůbec neřeší a jedinou šancí, jak je „dostihnout“ v online světě, je právě LinkedIn.

#2: Jedinečná komunita a možnosti cílení

Na Facebooku najdete spoustu lidí, kteří jako vzdělání uvádějí „Vysokou školu života“ a jako zaměstnání pak život samotný. Což vám při hledání vhodného klienta, partnera nebo zaměstnance moc nepomůže.

LinkedIn v tomto nabízí naopak zcela unikátní možnosti. Uživatelé zde do profilu nevyplňují oblíbené seriály nebo psí rasy, v rámci svého profilu-životopisu ale důsledně popisují, kdy, kde a co přesně dělali a jakou pozici zastávají nyní. A na tyto všechny parametry můžete cílit svou komunikaci.

Dejme si příklad. Představte si, že hledáte do své firmy v Praze nového zaměstnance na marketing se vzděláním se zaměřením právě na marketing a s délkou praxe delší než 5 let. Z Prahy a Středních Čech můžete dnes na LinkedInu oslovit přes 40 000 lidí s touto charakteristikou!

#3: LinkedIn je nejvěrohodnější síť

Ochrana a dobrá image vaší značky jsou v dnešní době základ. Asi nechcete být spojováni se sítí, kde je publikovaný obsah naprosto nekontrolovatelný. Zároveň taky nechceme být jako firma na síti, které uživatelé a vaše cílová skupina nedůvěřují.

Business Insider 2019

LinkedIn je z těchto důvodů optimální volba. Zmiňme například výzkum serveru Business Insider, který za roky 2017, 2018 i 2019 umístil v kategorii sociálních sítí LinkedIn na první místo. Žebříček při svém vzniku zohledňoval kategorie jako bezpečnost, zkušenost uživatelů, relevanci obsahu nebo právě věrohodnost zdroje.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné
Vaše osobní údaje jsou u nás jako v bavlnce, nikomu je nedáme. Informujte se zde.