V předchozích dílech seriálu o LinkedInu jsme se mrkli na
základní důvody, proč dává smysl na LinkedInu být nejen jako jednotlivec,
ale i jako firma, a také na způsob, jak vyhodnocuje (ne)kvalitu
příspěvků. V závěrečném díle seriálu si popíšeme 3 důvody, proč
LinkedIn není Facebook. A v čem se tyto sítě liší.
#1: LinkedIn jako platforma pro byznys a spolupráci
Na rozdíl od Facebooku nebo Instagramu, které původně vznikly pro
zábavu, LinkedIn vznikl jako platforma pro spolupráci. Tento
původní záměr ovlivnil a stále ovlivňuje strukturu sítě, složení její
komunity, způsob komunikace, nástroje, pravidla i její kulturu.
A samozřejmě i její potenciál pro byznys.
Ostatně, jak už jsme v tomto seriálu zmiňovali, věkově patří
uživatelé LinkedInu v Česku napříč sítěmi mezi nejstarší.
Zatímco na Instagramu je více než polovina uživatelů v naší zemi
mladší 25 let a průměrný Čech na Facebooku už dávno oslavil třicáté
narozeniny, na LinkedInu najdete převážně uživatele od věku 35 a výše.
Ostatně, pokud vás zajímá víc, demografii českých uživatelů za březen
2020 najdete v naší infografice.
Členové sítě LinkedIn pracují většinou na manažerských
pozicích (od středního po top-management) nebo na pozicích
specialistů (IT, marketing, finance…). Mají tak vyšší
vzdělání a vyšší příjmy. A v poslední době zde roste také skupina
odborníků na volné noze. Věděli jste, že bezmála 60 % uživatelů na
„českém“ LinkedInu pochází ze segmentu technologií a služeb? Nebo že
každý osmý je buď majitel nebo ředitel firmy?
Oproti tomu mnoho těchto lidí z byznysu (manažerů, decision makerů,
těch, kteří drží firemní kasu…) na Facebooku buď vůbec není, anebo ho
využívají jako síť pro zábavu, propojování se s lidmi, které opravdu
dobře znají. Byznys a práci na těchto sítích vůbec neřeší a jedinou
šancí, jak je „dostihnout“ v online světě, je právě LinkedIn.
TIP: Chcete hlouběji proniknout do toho, jak
tvořit obsah na Linkedinu, spravovat kampaně na Facebooku nebo strategicky
řídit firemní profil na Instagramu? Vyberte si z našich školení
sociálních sítí.
|
#2: Jedinečná komunita a možnosti cílení
Na Facebooku najdete spoustu lidí, kteří jako vzdělání uvádějí
„Vysokou školu života“ a jako zaměstnání pak život samotný. Což vám
při hledání vhodného klienta, partnera nebo zaměstnance moc nepomůže.
LinkedIn v tomto nabízí naopak zcela unikátní
možnosti. Uživatelé zde do profilu nevyplňují oblíbené seriály nebo psí
rasy, v rámci svého profilu-životopisu ale důsledně popisují,
kdy, kde a co přesně dělali a jakou pozici zastávají nyní. A na
tyto všechny parametry můžete cílit svou komunikaci.
Dejme si příklad. Představte si, že hledáte do své firmy v Praze
nového zaměstnance na marketing se vzděláním se zaměřením právě na
marketing a s délkou praxe delší než 5 let. Z Prahy a Středních Čech
můžete dnes na LinkedInu oslovit přes 40 000 lidí s touto
charakteristikou!
#3: LinkedIn je nejvěrohodnější síť
Ochrana a dobrá image vaší značky jsou v dnešní době základ. Asi
nechcete být spojováni se sítí, kde je publikovaný obsah naprosto
nekontrolovatelný. Zároveň taky nechceme být jako firma na síti, které
uživatelé a vaše cílová skupina nedůvěřují.

LinkedIn je z těchto důvodů optimální volba. Zmiňme například výzkum serveru
Business Insider, který za roky 2017, 2018 i 2019 umístil v kategorii
sociálních sítí LinkedIn na první místo. Žebříček při svém vzniku
zohledňoval kategorie jako bezpečnost, zkušenost uživatelů,
relevanci obsahu nebo právě věrohodnost zdroje.