Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Vím, kdo mě vidí – únorová Poslední středa ve znamení RTB

Středy obecně každého uchvátí tím, že se nachází mezi úterkem čtvrtkem. Poslední středa v podání H1.cz je ještě o chlup lepší! Do panelové diskuse, která se tentokrát nesla ve znamení Real-time biddingu, přijali pozvání Matěj Novák, Linda Hlaváčová a Miloš Kriššák . Že jste se nezúčastnili a teď vás to mrzí? Nemusí, vyvěsili jsme pro vás totiž  záznam na YouTube. A pokud se vám nechce koukat nebo nemáte čas, vytáhli jsme z celé diskuse pár bodů, které by vás měly zajímat:

-        RTB je efektivní nástroj pro inzerenty i online vydavatele. Hlavním přínosem pro inzerenty je možnost cílení na uživatele, pro média jde o zdroj nových příjmů od klientů, kteří dříve využívali na výkonnostní kampaně hlavně PPC systémy.

-        Český trh je velmi mladý a tedy nerozvinutý. Do RTB investují převážně e-commerce hráči. Rozvoji zatím brání hlavně nedostatek dat na trhu a prémiových ploch, ale obě tyto věci se nejspíš během tohoto roku výrazně posunou.

-        RTB ztělesňuje přechod od nákupu plochy (placement buying) k nákupu publika (audience buying). Nakupuji pouze ty zobrazení, které vidí mnou vybraní uživatelé, což nesmírně zvyšuje efektivitu zásahu a šetří peníze.

-        RTB dále ztělesňuje potřebu retargetingových strategií, a to jak pro direct response tak i pro brandové kampaně. Ratergeting v principu znamená, že můžu znovuoslovovat známá publika, že s nimi můžu systematicky pracovat. Když jednou draze akvíruji nového uživatele, tak ho můžu následně marketingově „vytěžovat“ cíleněji a efektivněji.

-        Důležitým tématem, na kterém se RTB podílí, je renesance displejové reklamy. K tomu dochází v kontextu nových možností analytiky dat a atribučních modelů. Displejová reklama se stává plnohodnotným výkonovým zdrojem, jehož efektivitu lze srovnávat s vyhledáváním.

A jeden tip na konec- jestli vás RTB zaujal a chcete se o celém konceptu dozvědět víc, mrkněte na blog Matěje Nováka DoubleSense.cz nebo na blog H1.cz (http://blog.h1.cz/rubriky/?…)

  • Parker
    22. 03. 2013 / 16:50

    Uděláte někdy marketingový online kvíz?

  • Lukáš Pítra
    09. 04. 2013 / 16:25

    Plánujete už v dohledné době jako H1 na téma RTB nějaké školení nebo veřejný workshop? :-)

    • Pavel Ungr
      21. 04. 2013 / 22:19

      Ano!

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné