Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

V čem tkví podstata úspěšných kampaní na Facebooku?

Znalci online marketingu dobře vědí, jak je Facebook vynikající kanál pro řízení CRM, šíření firemní kultury, zvyšování povědomí o brandu, či získávání nových potenciálních obchodních příležitostí. Jako ideální nástroj, jak tyto aktivity podpořit v maximální míře, se jeví Facebook Ads. Co ale odlišuje úspěšnou kampaň na Facebooku od té průměrné? Především cílení.

Kdo se s Facebook Ads již setkal, je si vědom, jak detailně umí Facebook cílit a jaké mu to přináší výhody v porovnání s jinými reklamními systémy. Pokud si ale myslíte, že jde o klasické geografické a demografické zacílení, podpořené o zájmy, pracovní pozici, nebo vystudovanou školu namixovanou o to, jaké stránky uživatel kdy „olajkoval“, jste na omylu. Mix těchto cílení Vám v kampani pomůže nalézt specifickou skupinu lidí, ale ne tu optimální.

Mnohem vhodnější způsob, jak opravdu využít potenciál cílení reklam na Facebooku, je pochopit, jak vytvářet a vzájemně vylučovat tzv. Lookalikes. Díky informacím, které o nás Facebook ví, především díky všem měřícím kódům, které jsou nahrány dnes už v podstatě na většině korporátních webů (tam, kde uživatelé nejčastěji nakupují, registrují se, vyplňují své osobní údaje), je tvůrce reklamy na Facebooku schopný vytvořit svým chováním v online prostředí podobné publikum lidí, jako jasně definovaná skupina například zákazníků. Podobnost (lookalike) Facebook definuje až 9 mil. kritérií, které mezi sebou porovnává ten tajuplný FB algoritmus, díky kterému je dneska Facebook jednou z nejhodnotnějších firem na planetě.

Jak lookalike publikum vytvořit?

 Existují 3 možnosti:

1. Vygenerujete a nasadíte na ty správné weby Facebook pixel, který Vám bude doměřovat audienci, kterou si budete ve FB chytat do custom audiencí. A k těmto uživatelům pak vytváříte lookalikes podle stupňů vzájemných podobností. Cílíte tedy konkrétní reklamu na publikum, které se pohybovalo na jednotlivých sekcích webu, a jinou reklamu na k těmto audiencím vytvořené lookalikes.

2. Vygenerujete emailovou databázi zákazníků, ke kterým si přejete vytvořit lookalikes. V zásadě Vám tak Facebook pomáhá nalézt ve spletitém online prostředí nové potenciální zákaznické kontakty, které jsou postavené na údajích o vašich stávajících zákaznících. Nezapomínejte ale právě audienci stávajících zákazníků z vašeho cílení vyloučit, jinak budete oslovovat nesprávné publikum.

3. Vygenerujte další lookalikes například z lidí, kteří zhlédli Vaše video, nebo mají na FB uvedené telefonní číslo, které se shoduje s Vaší CRM databází.

 

Vytváření Custom Audience

Cílení na lookalikes zvyšuje pravděpodobnost konverze až o 70 % oproti standardnímu cílení vymezenému příkladem výše. Je ale potřeba správně pochopit, kdy jaké lookalikes využít v jakém typu kampaně, jak lookalikes vzájemně vylučovat od jakého publika a k čemu má vůbec smysl lookalikes vytvářet. Neméně důležité je dále pochopit, jaký bid nastavit na jednotlivé lookalikes a jaký budget správně alokovat. A to už vůbec se nebavíme o tom, jak by správně měla vypadat kreativa

Pochopit, jak konkrétně nastavit jednotlivé typy lookalikes, vám může pomoci pokročilý workshop Reklamy na Facebooku 2, který má v režii autor tohoto článku.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné