Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Úvod k pokročilému vyhodnocování obsahu

Obsah je král, říká se. Ovšem mnoho lidí jeho přínos nevyhodnocuje nebo pouze zjednodušeně (ať již podle nevhodných metrik typu návštěvnost či Bounce Rate, nebo jen pohledem na standardní reporty vstupních stránek). Díky správnému vyhodnocení snáze obhájíte investici do tvorby kvalitního obsahu před klientem i vaším nadřízeným.

Analyzujte dlouhodobý efekt obsahu…

Co k vyhodnocení vlivu obsahu potřebujeme? Nic víc než Google Analytics či podobný analytický nástroj schopný zjišťovat a ukazovat dlouhodobou aktivitu návštěvníka.

Proč dlouhodobou aktivitu? Vžijme se do role běžného člověka. Člověka v některém ze stádií nákupního procesu. Buď ještě nemá konkrétní potřebu nakupovat a pouze na internetu hledá řešení svého problému, nebo již nakupovat chce a hledá varianty a možnosti. Nebo už má vybráno, a jen se chce ujistit, že námi nabízený produkt splňuje jeho potřeby. Ve všech těchto stádiích mu můžeme pomoci kvalitním obsahem.

…protože cesta zákazníka není jednoduchá…

Pro ilustraci si ukažme příklad cesty návštěvníka, který nás zatím neznal a přišel na náš web díky zajímavému obsahu (v této fázi tedy obsah funguje jako akviziční nástroj):

Postup vyhodnocení obsahu

…a standardní reporty a čísla nestačí.

Používáte-li pro vyhodnocení obsahu například Google Analytics, z běžných reportů žádným způsobem nevyčtete, že článek o horolezeckých uzlech, díky kterému se člověk o vašem brandu poprvé dozvěděl, vám přinesl tržby v souhrnné hodnotě 12 000 Kč. Stejně tak se nedozvíte, že recenze stanů fungovala v cestě jako “nápomocný prvek” (hrála tedy asistenční roli) pro člověka, který už váš brand znal.

A jak z čísel vytěžit víc?

Nejprve je třeba správně nastavit Google Analytics a podívat se na chování návštěvníků detailněji. Teprve na základě správného nastavení a nahlížení na data můžete začít vyhodnocovat skutečný přínos obsahu a dále s ním pracovat (například úpravou publikačních plánů aj.).

Chcete vědět, jak začít obsah tvořit (například zjistit, zda je vůbec v článcích o horolezeckých uzlech potenciál), jak jej správně vyhodnotit a na základě toho dělat další změny a jak zapojit do obsahu ostatní (i placené) kanály? Sledujte tento seriál, který vás krok za krokem celým postupem provede.

  • Daniel Nytra
    01. 09. 2015 / 13:28

    Hezký úvod, jen hodně krátký… asi zjišťujete potenciál akvizičního nástroje u jednotlivých článků :) Hezky jsem se ale navnadil a čekám na další pokračování!

    … jen houšť těchto vzdělávacích článků! :)

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné