Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Trendy roku 2014 podle Miloše Kriššáka

1. Real-Time Bidding (RTB)

Jedním z dominantních trendů roku 2014 bude zrychlující se rozvoj RTB v ČR. Po vzniku Czech Publisher Exchange (CPEx) v roce 2013 právě vstupuje na trh otevřené aukce Seznam. Zároveň vznikají agentury, které mají pomoc menším hráčům s omezeným nebo nulovým know-how v RTB proniknout do této oblasti a monetizovat svůj prostor novým kanálem. Zrovna tak budou vznikat uzavřené RTB aukce založené na privátních domluvách velkých inzerentů a vydavatelů. Inzerenti či jejich zástupci (agentury) již pilně budují svoje know-how v této oblasti.

2. Personalizace inzerce

Že je personalizace klíčem odemykajícím pozornost uživatele ví každý. Avšak možnosti inzerentů v této oblasti byly hodně limitované technologiemi. V roce 2014 nastane rozmach personalizované reklamy hlavně v podobě dynamického retargetingu. Díky Google AdWords se tento způsob monetizace a remonetizace vlastních uživatelů stane masovější a rozšíří se i do povědomí běžných inzerentů. Díky RTB zase pronikne celým dostupným inzertním prostorem. Zároveň vznikají a budou vznikat malé agentury, nabízející tento typ reklamy jako samostatný produkt na výkonové báze odměňování. Kromě rozeznávání vlastních uživatelů a cílení reklamy budou velcí hráči umět využít tzv. look-alike modelling (v Google AdWords známé jako „podobná publika“) i mimo Google sítě. 

3. Loyalty marketing

Jiný model personalizace a využití velkých dat se otevírá v tzv. loyalty marketingu, tj. strategii, která buduje nebo udržuje lojální zákazníky. Pryč je čas, kdy se hrálo na akvizici levné návštěvnosti. Kdo to myslí se svým byznysem vážně, tak investuje do návštěvy na základě její potenciální hodnoty (life-time value) a systematicky pracuje na jejím zvyšování, ať už pomocí přímých nástrojů (věrnostní programy pro zákazníky) nebo nepřímých (např. personalizovaný e-mailing, retargeting apod.). Zejména velké značky se připravují na tento typ marketingu. Malí hráči, kteří přežívají na hraně efektivity a již neudělali kroky k opakovanému vytěžovaní svých uživatelů, jsou ohrožení.

Potřebujete poradit? Podívejte se na naše Performance Advertising služby a napište nám: info@h1.cz.

Autorem článku je Miloš Kriššák.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné