Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Sociální pluginy: Pustili jste už Facebook na svůj web?

Facebook od května, kdy vypustil nové sociální pluginy, úspěšně prorůstá celým internetem, včetně seriozních zpravodajských webů. Pluginy se navíc postupně vylepšují a získávají nové pokročilé funkce. Podívejte se na ty se zajímavým potenciálem a otestujte, jak vám mohou pomoci šířit váš obsah mezi komunitu.

Provazujte web s Facebookem

Facebook je reálně používanější než záložkovací služby typu Delicious nebo Linkuj, které weby už pro sdílení obsahu běžně nabízejí. A právě z toho důvodu je dobré na pluginy nezapomínat. Můžete je využít jak pro e-shop, tak i pro obsahový web. Vygenerujete si je přímo na stránce Facebook Developers, snadnější to máte ale přímo přes nastavení stránky (propagujte prostřednictvím „To se mi líbí“). A které pluginy stojí konkrétně za zmínku? Chcete fanoušky? Like box je základ Kdo si hlavu vrtá s tím, že má jeho stránka málo fanoušků, ať nezapomene přidat na web Like box. Nejlépe funguje ten s hlavami fanoušků. Nikdy nebylo pro uživatele tak snadné a lákavé stát se příznivcem vašeho brandu či produktu. Like box na webu Generali Doporučujte to, co mají rádi přátelé vašich čtenářů Řeč je o pluginu Recommendations, který na váš web vnese příjemnou personalizaci. Ukazuje totiž, co se na příslušném webu líbí vašim přátelům. Plugin má tedy smysl u webů, které jsou hojně navštěvované, případně je navštěvuje specifická komunita aktivní na Facebooku. Plugin Recommendations na Mediáři Tlačítko „To se mi líbí“ má nové funkce Facebook v pátek oznámil, že tlačítko Like (někdy také recommend) bude mít nové funkce. Na webech budou uživatelé moci zanechávat kromě „palce“ nově i komentář. Komentování u tlačítka Like pod produktem na e-shopu Zásadní novinkou ale je, že majitelé webu budou nyní moci kontaktovat na Facebooku ty uživatele, kterým se líbil obsah na jejich webu. Marketéři mohou jásat, uživateli, kterému se v obrázku nahoře líbily boty, mohou nabídnout slevu přesně na tyto boty. Sleva se uživateli ukáže přímo v jeho news feedu na Facebooku. I analytici si přijdou na své, mohou nyní testovat efektivitu Like tlačítka. Pomocí volitelných parametrů tlačítka ref a source je možné udělat A/B test, který vám pomůže například rozhodnout, na kterém místě vám tlačítko funguje nejlépe.

Měří vás už Facebook?

Jestli vás zajímá, jestli jste tlačítko Like přeci jen neumístili na web zbytečně (a event tracking v Google Analytics vám nic neříká), potom navštivte Facebook Insights. Tam si zaregistrujte svou doménu, Facebook vám zpětně ukáže počty „Like“ i sdílení vašeho obsahu na Facebooku. Insights - Facebook statistiky vaší domény

Testujte pluginy

Sociální pluginy někomu pomáhají víc, jinému méně. Autorům obsahu usnadňují link baiting, uživatelům mohou ubírat na soukromí, samotný Facebook pak získal na svou stranu webmastery, kteří se podílejí na dalším rozvoji Facebooku a pomáhají mu doslova pohltit internet… Jako propagační nástroj pluginy vítáme a plánujeme jejich rozsáhlejší testování (umístění, texty tlačítek,…). Nové funkce tlačítka „To se mi líbí“ nám v tom zrovna hodně pomohou. A co vy, máte už nějaké zkušenosti s testováním pluginů?

Autorem článku je Lucie Habartová. 

  • Jaromír Klimek
    28. 07. 2010 / 16:37

    Ano, zkušenost mám.

    Na konci minulého týdne jsem do Likovacích tlačítek nasadil ony pokročilé trackovací parametry.

    V návodu FB tvrdí, že pak přidají nové parametry do REFERRERového URL.

    Realita? V referrerových URL nic není, ale strkají ty parametry do URL cílových. Takže generují nádherné duplicity :-(

    K vidění je to třeba zde:

    http://www.photoextract.com/…nky/800.html

    Pomilujte článek Likovacím tlačítkem a následně se ve svém profilu podívejte na adresu vygenerovaného odkazu.

    Nezbývá než doufat, že to „soudruzi z NDR“ brzy opraví…

  • Adam
    28. 07. 2010 / 17:11

    Díky za bezva přehled.

  • Kryštof Korb
    28. 07. 2010 / 22:39

    Níže můj tweet, jak se změnila situace po zavedení Facebook kampaně na NokiaManii.cz.

    „Po měsíci a půl od nasazení „lajkovacího“ tlačítka na NM se zvýšil provoz z Facebooku asi o 250 %. Takže ano, nějaký efekt to asi má.“

  • mirecekp
    29. 07. 2010 / 20:05

    Dobrý článek, děkuji za něj! Konečně se mi na blogu podařilo vyřešit proč místo českého „Buďte první mezi svými přáteli, kterým se to líbí.“ byl pořád anglický „Be the first…“

  • Pavel Říha
    31. 07. 2010 / 23:58

    Pluginy jsem testoval na svém blogu a na MyMaemo.cz a minimálně Like box se určitě vyplatí. Nárůst fanoušků je při jeho nasazení o dost vyšší.

    Samotné tlačítko Like se asi také vyplatí, na MyMaemo ho používám, nicméně na blogu se mi vzhledem k cílové skupině lépe osvědčuje sdílení na Twitteru.

  • Lucie Habartová
    02. 08. 2010 / 09:19

    Díky za zajímavé komentáře. Posílám ještě jeden zajímavý odkaz. Vyšla studie, která zkoumá, jak Like a propojení s FB funguje u médií: http://www.mediar.cz/…ika-na-like/

  • Petr z WSI (internetový marketing)
    02. 09. 2010 / 20:01

    Díky za doporučení, Insights pro doménu pro mne byla novinka a hodlám použít.

  • tomas
    01. 03. 2012 / 19:34

    Díky za pěkný článek

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné