Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Recenze: Marketing Miner, pravá ruka SEO konzultanta

Marketing Miner je nepostradatelný nástroj, který nám v SEO oddělení usnadňuje práci zejména s analýzami klíčových slov. Na internetu samozřejmě existují nejrůznější nástroje, které de facto umožňují to samé, ale Marketing Miner mezi nimi vyčnívá. Unikátní je v propojení nejrůznějších utilit do jednoho prostředí, což je veskrze jednoduchá, ale o to geniálnější myšlenka.

Marketing Miner je zároveň plně přizpůsobený českému prostředí, a to z něj činí „no brain“ volbu pokaždé, když máme sáhnout po nástroji, který nám poskytne podklady pro analýzu klíčových slov.

Co si o Marketing Mineru myslí naši konzultanti?

Pavel Pajkrt, Team leader SEO/UX oddělení

K jakým úkolům Marketing Miner nejčastěji používáš?

Jedná se o perfektní zdroj informací především pro klíčovku. Jeho největší výhoda spočívá v tom, že nemusím skákat z místa na místo – všechny potřebné informace dostanu z jednoho nástroje. Dalším plusem je, že odpadá spousta ruční práce. Nemusíme spojovat soubory dohromady, protože nástroj je hodí do jednoho zdroje.

MM je pro mě první volbou i v případě, kdy si potřebuji zkontrolovat vstupní stránky a provést jejich analýzu, udělat rešerši nebo zkontrolovat web. Nepoužívám ho jen pro analýzu klíčových slov, ale také třeba pro reporting. Je to prostě nástroj s mnoha účely. Nově také přibyl nástroj, který vznikl na podnět H1.cz. Díky němu teď můžeme měřit pozice obrázků ve vyhledávání.

Proč zrovna Marketing Miner, a ne jiný nástroj? Co má Marketing Miner navíc?

Jiný podobný nástroj vlastně neexistuje. V případě analýzy klíčových slov máme přístup ke stejným věcem jako dříve, ale díky MM jsou všechny na jednom místě a je snazší se k nim dostat.

Je něco, co ti na Marketing Mineru chybí a uvítal bys to tam?

Uvítal bych snazší přístup ke starším reportům. V profilu se objevuje pouze pár posledních. Takže pokud ho používáš často, tak ti může rychle zmizet i jeden, nebo dva dny starý report. Jediné místo, kde se k němu znovu dostaneš, je emailová schránka. MM by mohl mít podrobnější a delší historii, aby se člověk dostal k určitým datům, a ne jen k posledním deseti reportům.

Ondřej Novotný, SEO consultant

Proč zrovna Marketing Miner, co je na něm tak převratného?

Dříve to byla jednoznačně declusterizace hledanosti v AdWords, kdy uživatel, který nemá takové spendy, viděl nezkreslenou hledanost. Google se nakonec rozhodl hledanost „odtajnit“. I když nyní mohu používat Adwords, stále namísto toho používám Marketing Miner. Další obrovskou sílu Marketing Mineru vidím v tom, že mi zjistí, které konkrétní URL jsou indexované.

Co by naopak podle tvého názoru do Marketing Mineru mohlo přibýt?

Bylo by fajn, kdyby do Marketing Mineru přibyl nástroj, který by mi umožnil hromadné přidání URL do fulltextového vyhledávání.

Martin Matějka, Performance Advertising Team Leader

Používáš Marketing Miner pro svou práci?

Marketing Miner jsem v minulosti zkoušel používat pro analýzu konkurence, ale bohužel nevracel reálné výsledky. Když mi například Miner vrátil, že na určitou frázi není v SERPu konkurence, realita byla bohužel jiná. A tak se na Marketing Miner v tomhle ohledu nemůžu úplně spolehnout.

Určitě ale hodnotím pozitivně změnu layoutu, kterou nástroj v poslední době prodělal. Jeho ovládání je teď pro mě mnohem intuitivnější a daleko snáz se mi s ním pracuje.

Co by měl Marketing Miner obsahovat, aby pro tebe byl použitelný?

Z hlediska PPC jsem nenašel Miner, který by mi ukázal, jak si stojím v placených pozicích, takže ho nemůžeme využít víc. Pokud by Marketing Miner dostal toto rozšíření, teprve potom by byl užitečný i pro PPC oddělení.

Must have pro všechny SEO konzultanty

Marketing Miner je dynamicky se rozvíjející organismus – funkce do něj přibývají takřka neustále, takže funkcionalita, která dnes chybí, může přibýt v nejbližším updatu. V SEO oddělení se nemůžeme dočkat, jakými funkcemi nás překvapí příště. A právě to na něm máme rádi.

V rámci SEO školení ho účastníkům doporučujeme jako jeden z hlavních nástrojů, se kterým by se měli určitě seznámit. Je třeba ale mít na mysli, že se jedná o nástroj, který neslouží primárně k zobrazování dat, ale k jejich získávání. Marketing Miner zobrazuje spoustu důležitých informací, ale nevizualizuje grafy. Toto je nutné mít na zřeteli. To, co ale Marketing Miner dělá, dělá famózně, a nám v SEO oddělení tím neuvěřitelně usnadňuje práci.

Poslední novinka: Projekty

V průběhu testování nástroje Marketing Miner přišel velký update, který přinesl úplně novou funkci Projektů.

Dámy a pánové, držte si klobouky, protože jestli vám Marketing Miner šetřil čas a nervy, teď se stává monitoring záležitostí na dvě kliknutí. Co, že to ty tajemné Projekty umí? V podstatě se jedná o komplexní automatický monitoring. Zjednodušeně řečeno stačí zadat URL vaší stránky a Marketing Miner se postará o zbytek. Automaticky vám budou chodit informace o zmínkách, sentimentu, vývoj pozic na zbožových vyhledávačíchrychlosti načítání stránek.

Prvních několik dnů od spuštění Marketing Miner provázely porodní bolesti v podobě (zřejmě) přetížených serverů, které se musely potýkat s náporem nedočkavců, jejichž počty pravděpodobně vývojáře zaskočily. Nyní se zdá, že už je vše v pořádku a nástroj funguje spolehlivě tak, jak má. Zamrzí absence nápovědy, která snad přibyde v budoucnu. Projekty jsme nasadili na několik klientů a budeme nadále testovat. Pokud máte své postřehy z používání tohoto nástroje, podělte se s námi v diskuzi.

Marketing Miner se nám zkrátka dostal pod kůži tak moc, že si život bez něj nedokážeme představit. Tato recenze nemá za cíl produkt vychválit do nebe, jsme ale z nástroje tak nadšení, že to tak možná vypadá. Nutno podotknout, že H1.cz nemá žádnou provizi z tohoto nástroje a je nám upřímně jedno, pro jaký nástroj se nakonec rozhodnete :)

  • Jiří Zapletal
    07. 02. 2017 / 12:08

    Co si myslíte o SEO Power Suitu, máte s ním nějaké zkušenosti?

    • Pavel Pajkrt
      07. 02. 2017 / 12:59

      Testovali jsme PowerSuite v neplacené verzi, plnou jsme nevyužili a nemáme to v plánu. Umí to věci, které obvykle řešíme jinak. Takže nepotřebujeme.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné