Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

První hangout od H1.cz úspěšně vyzrál na penalizace

K pomyslnému kulatému stolu zasedlo 55 online posluchačů prvního Hangoutu od H1.cz a dobře udělali. 

Michal Krutiš z H1.cz odmoderoval celou akci na jedničku a diskutující (Ondřej Novotný z H1.cz, linkbuilder z Linki.cz Zdeněk Dvořák a SEO expert Filip Podstavec) pěkně popsali jednotlivá témata.

Chcete také vědět, jak na penalizace, a nestihli jste online přenos? Pusťte si náš hangout ze záznamu.

 

Diskutující začali zlehka a do tématu zapluli obecným úvodem, kdy posluchačům osvětlili pojmy:

Co je to penalizace a jaké jsou její druhy?

Rozdělit penalizace můžeme podle dvou kritérii na celkem čtyři typy.

  • Podle způsobu odhalení nekvalitního obsahu na:
    • algoritmickou penalizaci poznáme tak, že se vám z ničeho nic začnou propadat pozice ve vyhledávači.
    • manuální – upozornění na penalizaci nalezneme v nástroji Google Webmaster Tools
  • Podle rozsahu dopadu na:
    • globální – propad postihl celou doménu a propad evidujeme v rámci celého webu
    • lokální – postihuje konkrétní stránku

Google dosud vydal dva druhy algoritmické penalizace. Obávaní „mazlíčci“ se jmenují Panda a Penguin. Panda je druh algoritmu, jež se soustředí hlavně na kvalitu obsahu webu, trestá duplicity a přebrané obsahy odjinud. Penguin hledá zejména přeoptimalizované weby, odkazový spam a analyzuje kvalitu odkazového portfolia.

„Téměř všechny penalizace, se kterými do H1.cz klienti přicházeli, se týkaly algoritmu Penguin za špatný odkazový profil, což považuji za nejčastější důvod penalizace na českém území. Panda prakticky české weby nezasahuje,“ shrnul Ondra svou zkušenost z H1.cz.

Je třeba poznamenat, že penalizace se nespouští pouze za jednu problémovou registraci. Algoritmus vždy hledá nepřirozený vzorec chování v celém schématu. Penalizováni budeme tedy v případě, pokud dlouhodobě rozvíjíme hromadné nákupy odkazů v katalozích, stovky zápisů do katalogů či free PR články.

Jak vůbec poznáme, že penalizaci máme?

Detekce samotné penalizace probíhá u každého druhu rozdílně. O uvalení manuální penalizace budeme informováni zprávou v nástroji Google Webmaster Tools.

Je proto důležité sledovat návštěvnost a pozic přes nástroje Collabim či Semor (sleduje pozice ve vyhledávačích) a Google Analytics (sleduje návštěvnost webu). V Google Analytics je také možné nastavit automatická upozornění, kdy vám přijde e-mail o poklesu návštěvnosti v jednotlivých částech webu. Další užitečné nástroje najdete na konci článku.

Ondra také doporučuje sledovat, na jakém vyhledávači naše pozice klesají a sledovat aktualizace penalizací od Google. Není datum vydání nové aktualizace shodné s datem, kdy se naše pozice začaly propadat…?

Potřebujete poradit s propadajícími se pozicemi? Podívejte se na naši nabídku služeb a napište nám na: info@h1.cz.

Penalizují také v Seznamu?

Měli jsme tady nedávno tzv. Pátek 13. od Seznamu (aktualizace vydaná Seznam.cz, která zahýbala pozicemi a došlo k propadům autoritativních webů) a je vidět, že i na Seznamu pracují na úpravách algoritmu. Dá se tedy čekat, že i Seznam brzy něco spustí,“ komentuje Ondra.

Nicméně český vyhledávač Seznam.cz zatím oficiálně nevyhlásil, že weby penalizuje.

„Výhoda Seznamu oproti Google obecně je, že dobře zná český trh a je pro něj jednodušší vytipovat závadné techniky v České republice“ doplňuje Michal.

V hodinové diskuzi se probraly i názory diskutujících na budoucnost penalizací a pohledy na to, zda je správné, že vyhledávače penalizují weby.

„Dá se očekávat, že Google brzy vyšle do světa aktualizaci algoritmu Penguin ve verzi 3.0 a já se těším na další várku případů k řešení. Vyhledávače se penalizacemi snaží zajistit, aby na prvních pozicích uživatelé vždy nacházeli kvalitní weby s kvalitním obsahem a proto si myslím, že jsou penalizace správný krok,“ vidí budoucnost algoritmů Ondra.

Naopak se čím dál více setkáváme s dlouho diskutovaným pojmem „negativní SEO“, jež se dá využít jako zbraň proti konkurenci, nicméně nikde není potvrzeno, že takto drahá a dlouhodobá aktivita opravdu funguje.

Jak tedy správně na odstranění penalizace, když už jsme to „schytali“?

„Nejprve je třeba se podívat na své zpětné odkazové portfolio a najít vzor, který pravděpodobně Googlu vadí. Doporučuje se své portfolio rozšířit o kvalitní odkazy a tím „překrýt“ ty vadné,“ popisuje svůj postup Filip.

„Pokud jsem penalizaci řešil, snažil jsem se odkazy důsledně mazat. V průběhu dvou měsíců se to ale projevilo negativně na Seznamu. Už z toho důvodu je důležité na tvorbě odkazů pracovat souběžně dál, protože tento trend je třeba také zastavit," do­plňuje svou zkušenost s mazáním odkazů Zdeněk Dvořák.

Je tedy třeba posoudit, zda je pro nás výhodnější si udržet pozice na Seznamu a na Google penalizaci spíše neřešit, nebo jít do odstranění a propadnout se na Seznamu.

Je třeba si také přesně určit, která část byla vyhodnocena jako závadná a s tou pracovat. Stává se, že neznalý linkbuilder odstraní správný a kvalitní web.

Že byla penalizace odstraněna zjistíme u manuálního postihu tím, že po napravení závad a odeslání žádosti o přehodnocení webu do nástroje Webmaster Tools dostaneme zprávu o odstranění postihu.

Odstranění penalizace algoritmické je ovšem běh na delší trať. Navíc po jejím odstranění nedojde k návratu na pozice, kterých web dosahoval před uvalením postihu.

Diskutující představili a doporučili také některé z nástrojů, které pomohou penalizaci odhalit a zkontrolovat, že pohroma byla zdárně zažehnána.

Základní fakta o penalizacích sepsal Ondra Novotný ve svém článku Vše, co jste kdy potřebovali vědět o penalizacích a společně s Filipem Podstavcem dali dohromady i návod na jejich odstranění.

Přijďte s námi diskutovat 30. 7. na červencovou Poslední středu – tématem penalizací vás provedou Tomáš Vyskočil, SEO Director z H1.cz a Dušan Janovský aneb Yuhů ze Seznamu. Akci bude moderovat SEO Strategist z H1.cz Michal Krutiš.

Pokud se vám nedaří Google mazlíčky přeprat, podívejte se na naši nabídku služeb a konzultujte s námi na: info@h1.cz.

Užitečné nástroje, které vám budou při analýze webu hodit:

  • Pavel Jartym
    25. 07. 2014 / 07:07

    Velmi pěkné shrnutí, díky. Upozorňuji jen na jednu chybu. Ve větě „Nicméně český prohlížeč Seznam.cz zatím oficiálně nevyhlásil, že weby penalizuje.“ se píše o „prohlížeči“, ale má zde být „vyhledávač“.

    • H1.cz
      25. 07. 2014 / 12:23

      Děkujeme, Pavle, za upozornění. Chybu jsme napravili!

  • Tomáš Janák
    25. 07. 2014 / 16:58

    Ve videu mluvili i o Collabimu, který Vám v seznamu nástrojů chybí. Lidem začínajícím s touto problematikou se určitě hodí a je i za celkem přijatelnou cenu.

    • H1.cz
      29. 07. 2014 / 16:33

      Dobrý den, Tomáši, Collabim zmiňujeme v textu článku, ale není na škodu ho uvést i v závěrečném seznamu.

      • Tomáš Janák
        29. 07. 2014 / 17:12

        Přiznám se, že jsem celý článek nečetl, jelikož jsem video viděl. Jen mě zaujal seznam užitečných nástrojů, kde jsem si kontroloval, že jsem na žádný z nástrojů co bylo zmíněny nezapomněl a mohl si vše vyzkoušet.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné