Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Přihlášení přes Facebook není nová návštěva vašeho webu. Jak vše nastavit pomocí Tag Manageru a Google Analytics?

Nepatříte mezi fanoušky přihlašování na webech a registrací? Nejste v tom sami. Ostatně právě proto spousta webů dnes umožňuje přihlášení přes Facebook. Právě takové přihlášení vám ale může nadělat neplechu v analytice. My vám poradíme, jak se tomuto zmatení vyhnout a mít vše přesně doměřené do posledního návštěvníka.

Přihlášení přes Facebook není žádná věda. Stačí stisknout tlačítko „Přihlásit pomocí Facebooku“ a návštěvník je přesměrovaný na doménu facebook.com. Tady udělí svolení k využití informací, které o sobě Facebooku prozradil. A systém ho přesměruje zpátky na web.

A tady vzniká analytický oříšek: Po přesměrování je v Google Analytics uživateli přiřazený nový zdroj návštěvy: facebook.com/re­ferral. Jak se tohoto zkreslení vyvarovat? V Google Tag Manageru můžete vytvořit řešení, které zachová původní zdroj, jež měl návštěvník před přesměrováním na Facebook.

Jak na to? Snadno ve 3 krocích!

Krok 1:
Těsně předtím, než dojde k redirectu na Facebook, si návštěvníka označte souborem cookie. Ten v sobě ponese příznak toho, že uživatel odešel na Facebook pomocí redirectu přihlášení.
Uložení souboru cookie můžeme provést například pomocí redirectové podstránky na vašem webu nebo jako javascriptovou událost, která odpovídá prokliku přes tlačítko „Přihlášení“.
Životnost souboru cookies nastavte maximálně na tři minuty. Po této časové prodlevě se cookies automaticky smaže.

Krok 2:
Teď je potřeba duplikovat stávající GA značku v Google Tag Manageru, která nám odesílá informace o pageviews. Hotovo? Nyní tedy máte dvě GA značky – první budete spouštět, pokud návštěvník nebude mít výše uvedenou cookie, druhou v okamžiku, kdy návštěvník bude označený pomocí cookie s příznakem. Tuto značku pak modifikujte. V možnosti „Fields to Set“ nastavte parametr „campaignSource“ jako „fblogin.com“ – jakýkoliv libovolný řetězec.

GTM – nastavení zdroje návštěvnosti

Krok 3:
V posledním třetím kroku, zbývá jen zvolenou doménu „fblogin.com“ přidat do „Referral Exclusion List“, tak aby Google Analytics nebral návštěvu s tímto zdrojem jako nový zdroj návštěvnosti.

GA – přidání záznamu do referral exclusion listu

Hotovo? Skvěle! Tohle samozřejmě není jediný způsob, jak dosáhnout tohoto cíle. Znáte další? Podělte se o ně s námi a s dalšími čtenáři v komentářích pod článkem.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné