Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Poslední středa: Copywriting naostro!

Copyworkshop

Listopadovou Poslední středu jsme tentokrát pojali trochu netradičně a připravili jsme pro účastníky workshop. Jeho účelem bylo vytvořit krátký předmět pro e-mailingovou kampaň. Výsledky workshopu jsme rozeslali na tisícihlavý mailing list a sledovali výsledky a ohlasy. Vítěz s největším open rate vyhrál lístek na Copycamp.

Bez teorie by to nešlo!

Co by to bylo za workshop bez úvodního zasvěcení do tajů copywritingu pro e-mailing. Lucka Bauerová a Lucka Jebavá si pro nás připravily krátkou prezentaci, kde shrnuly, proč právě e-mailing je tak důležitý pro budování vztahů se zákazníky. Neopomněly ani jeho další výhody. Jádro pudla je v předmětu e-mailu, ten je klíčový pro úspěch celé kampaně. Podívejte se na prezentaci a přiučte se, jak psát předmět, který zaujme.

Jak napsat dobrý předmět e-mailu?

Než vůbec začnete psát, musíte vědět, co chcete, aby adresát udělal. Co mu chcete sdělit a kam má kampaň uživatele přivést.  A potom už je to jednoduché:

  • Používejte čísla a dvojtečky pro zkrácení. Jejich výhodou je, že lákají pozornost. 

  • Nebojte se výzev a akčních sloves, řekněte uživateli, co má udělat. 

  • Neobvyklá slovní spojení a neznámá slova vyvolávají touhu zjistit, co za nimi vězí a zvyšují tedy šanci, že si uživatel e-mail otevře. 

  • Rána do očí – zaskočíte jej a překvapíte, ale pozor šokovat se musí s mírou. 

  • Přímá řeč personalizuje a použitím uvozovek opět strháváte pozornost k e-mailingu.

  • Zajímejte se o své zákazníky a zjistěte si jejich potřeby a zájmy, menší průzkum trhu nikdy neuškodí.

A je tady workshop!

“Napište předmět e-mailu tak, aby si registrovaní uživatelé na Poslední středu stáhli Inbound marketing e-book,” zadaly holky publiku. Každý měl za úkol napsat tři předměty. Před zasláním předmětů vylosovaly naše copydámy náhodně šest předmětů a vysvětlily na nich v praxi, jak by ještě šly vylepšit. Který předmět e-mailu by motivoval k otevření vás?

Prezident Zeman by si náš e-book rozhodně nepřečetl! 

Lucku potěšilo, že tento předmět reaguje na aktuální situaci a využívá momentu překvapení: “Líbí se mi, že si řeknete, co v tom e-booku je, že by ho to tak naštvalo.”

15 tipů, jak zdarma rozvíjet svůj brand 

Pisatel či pisatelka využili naše rady – je tam číslo i argument, že dostaneme něco zdarma. “Toto je dobrý základ, od kterého se dá odrazit. Ale chybí zde něco navíc, nějaký další silnější argument, díky kterému předmět nezapadne mezi ostatní e-maily, kterých nám chodí denně kvantum,” dodala Lucka Bauerová . Pavlína přidala tip: “Lidé nemají moc rádi anglické výrazy, a proto bych slovo brand nahradila značkou.” Navíc by přidala ještě nějaký silný obchodní argument.

Holky z H1.cz ví, jak na to. S jejich inbound e-bookem to budeš vědět taky. 

“Je to dlouhé, nechala bych jen tu první část. Nalezneme v tom i dvojsmysl, takže možná pánskou část osazenstva by to mohlo zaujmout,” usmívala se Anička. Tento předmět měl nakonec open rate 58 %. Skvělý výsledek!

H1 radí: strategie pro inbound 

“Vypadá to stroze, ale je to dobrý základ. Stačilo by si s tím trochu pohrát, aby byl uživatel vtažen, a říct mu, co má udělat! Myšlenka skvělá, vím co mě čeká hned z prvních dvou slov,”  konstatovala Zuzka a ostatní copywriterky s ní souhlasily.

Levně a chytře: vytřískejte z vašeho webu to nejlepší

“Jsem trochu alergická na spojení levně a chytře,” konstatovala Petra. “Je to skoro v každém newsletteru.” Petra radí vynechat “z vašeho webu”, aby jste zbytečně neodpoutávali pozornost uživatele. Přesto tento předmět vytřískal open rate 45 %!

Šťastným výhercem se stává…

Nápaditými a kreativními předměty se to jen hemžilo, ale vyhrát nemohl každý. Vítězem se stal nakonec předmět s Open rate 65 % od Anny Gaurové, které gratulujeme. A její předmět? Buďte INboundoví specialisté s e-bookem zdarma od H1.cz.

Zajímá nás váš názor!

Děkujeme všem, kteří přišli a zapojili se do našeho workshopu i panelové diskuze. Podívejte se na záznamPoslední středy a přečtěte si článek, co zajímavého se řešilo během panelové diskuze. Co říkáte na nový formát Poslední středy? S workshopem nebo bez? Napište nám na marketing@h1.cz.

  • Ondra
    17. 12. 2014 / 14:17

    Vytřískal. Vystřískal. Vystříkal???

    Tak teď nevim

    • Honza
      17. 12. 2014 / 16:05

      No, vidíš, to je zrovna hezkej subject :)

    • H1.cz
      23. 12. 2014 / 16:00

      Ondro, vytřískal je to správné slovo. Díky za upozornění!

  • Lubosh
    06. 01. 2015 / 13:36

    Petra radí vynechat “z vašeho webu”, aby jste zbytečně neodpoutávali pozornost uživatele. A já radím Petře a kolegům prostudovat následující odkazy: prirucka.ujc.cas­.cz/?id=630 www.lingea.cz/zpravodaj?z=40

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné