Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Osnovy na Seznamu vám zvýší CTR

Minulý týden Seznam oznámil další zlepšení výpisu výsledků vyhledávání. Můžete si nechat vypsat formou aktivních odkazů ve výsledcích vyhledávání (SERP) i kotvy v dokumentu. Kotva odkáže uživatele přímo na určitou část stránky, a umožní mu tak rychleji najít to, co hledá. Jak to může vypadat nám ukazuje obrázek z výsledků vyhledávání:

Seznam o těchto odkazech píše, že mají následující vlastnosti:

  • osnova může být zobrazena u jakékoliv stránky, která má vhodně definovanou strukturu, bez ohledu na doménu nebo typ webu
  • odkazy do dokumentu jsou vybírány v souvislosti s dotazem a nemusejí směřovat jen na prvních několik oddílů textu
  • osnovy sestavuje nezávisle na jazyce dokumentu či dotazu

Osnovy budou dle Seznamu aktivní v případě, že jich bude dostatečné množství a budou k nim přiřazeny smysluplné nadpisy s dostatkem dalšího obsahu.

Výhody pro SEO

Tato novinka může v některých případech pomoci najít uživatelům to, co hledají i na velmi obsáhlých stránkách. Už z logiky této funkcionality je jasné, že může být velmi efektivní jak pro různé encyklopedie, stránky se slovníčkem, dokumentace, ale třeba i pro e-shopy a obsáhlé internetové portály. Pokud se osnova u vašeho webu zobrazí správně, může to například pomoct snížení míry odchodu ze stránek (bounce rate) i zvýšení míry prokliku (CTR). Pokud vaše stránka byla obsáhlá a lidé nedokázali dostatečně rychle najít obsah, který hledali, odcházeli. Tímto způsobem je můžete na strukturu stránky upozornit přímo v SERPu, a tak je dostat přímo na konkrétní část stránky. V ideálním případě návštěvníci ihned konvertují. Je vidět, že Seznam boj s Google nevzdává a vysílá jasný signál do Silicon Valley. Českou republiku nedostane zadarmo.

Autorem článku je Pavel Ungr

  • Josef P.
    07. 09. 2012 / 16:48

    Jestli jsem to dobře pochopil, tak by u obsáhlejších textů bylo záhodno udělat na začátek stránky kotvy s odkazem například na nadpis H2 který sortuje text na ucelené informační bloky. To by pak při takovém výpisu mohl seznam pod nadpis stránky hodit odkazy na kotvy a návštěvník by se tak dostal přímo k detailu informace kterou hledá a nemusel by dlouze scrolovat celou stránkou dolů. Zajímavné to vyzkouším.

  • Michal Janík
    08. 09. 2012 / 04:15

    Dovolil jsem si na článek navázat a rozpracovat přínos optimalizace osnovy pro samotnou cílovou internetovou stránku: http://www.michaljanik.cz/…am-cz-osnovy

  • Petr Jirásek
    08. 09. 2012 / 23:46

    Hmm to by se mohlo vyplatit i u článku, kde by se ukotvily kapitoly. Zajímavé.

  • Radek Pavlíček
    11. 09. 2012 / 10:43

    Osnovy mohou nejen zvýšit CTR, ale i zlepšit přístupnost, viz http://poslepu.blogspot.cz/…edavani.html

  • Carl114
    15. 09. 2012 / 10:39

    Bohužel do běžného článku se tahle struktura většinou nehodí, ale u seznamů a wiki to má smysl.

    Nebo je tu snad někdo, kdo by kvůli tomuhle rval # do nadpisů? Protože já o tom pochybuji.

  • Tomáš
    13. 06. 2014 / 09:59

    Dobrý den,

    omlouvám se za hloupý dotaz, ale dá se toto využít pro eshopy? Ve vyhledávání na seznamu jsem si nevšiml, že by toto některý z eshopu používal, respektive jsem možná nepoužil správný vyhledávací dotaz.

    Děkuji

  • H1.cz
    13. 06. 2014 / 15:34

    Lze to použít, za splnění podmínek:

    • Kotvy s unikátním id (dostatečné množství)
    • Odkazy na tyto kotvy

    Zde je podobný příklad:

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné