Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Ohlédnutí za SEO restartem 2015

V pondělí 15. 6. se v pražském Konferenčním centru City konal 3. ročník konference SEO restart 2015 o vyhledávání a nalézání, kterou pořádala agentura Medio Interactive. 

Konference se nesla v duchu technického SEO, dat, e-shopů a zbožových vyhledávačů. Poobědovou pauzu navíc zpestřil blok ignite přednášek. Pokud vám akce unikla, přečtěte si, co na konferenci zaujalo naše konzultanty.

Pavel Martinovský

SEO třikrát jinak, tak začal letošní SEO restart. Vojtěch Foukalz VISIBILITY digital poukázal na to, jak pracovat se strukturou obsahových webů včetně dalších praktických tipů. Bohužel s vážnou tváří operoval s postupy pohybujícími se na hraně a s termíny jako „SEO optimalizace“ a „prémiový linkbuilding“. Mír a klid všem mrtvým koťátkům.

Druhý řečník, Pavel Ungr, svým pohledem na možné varianty technického řešení stránkování minimálně otevřel prostor pro další diskuzi. Pavel pokračoval tím, co je nedílnou součástí většiny e-shopů – filtrování. Byla to přesně ta chvíle, kdy jsem litoval, že v sále není více vývojářů. Kolik práce a vysvětlování by nám to ušetřilo.

Vladimír Přichystal z Besteta nám ukázal, že zbožové vyhledávače mohou být nositelem inspirace či zajímavým pomocníkem i v SEO. Vyzval tak tyto dva světy k oboustranné spolupráci.

Honza Tichý z Medio Interactive vzal SEO do světa JavaScriptu. Sice to pro mě bylo díky cyklu přednášek SEO Logger lehké opakování, ale rozhodně nebylo na škodu. Jeho “Tři pravidla průchodnosti webu” bych směrem k vývojářům tesal do kamene.

 Tři pravidla průchodnosti webu

Po obědě následovaly ignite přednášky. Vtěsnat 20 slidů do 5 minut, něco sdělit, pobavit publikum. To je výzva. Všech 6 borců se s tím popasovalo více než dobře.

Jan LaštůvkaMonkeyData představil stejnojmenný analytický nástroj a nabídl přítomným měsíc testování zdarma.

Luboš Louženský z Giantu přišel s případovou studií úspěšného hokejového portálu, který údajně přeskočil Wikipedii i oficiální stránky mistrovství světa.

Collabim nespí. Naopak nás nechal nakouknout pod pokličku dalšího vývoje, ba co víc – kdo chce, může se přidat a být u toho.

Martin Kůra nás vzal na dalekou cestu do Číny. Dle Martina je lepší mít vlastní mandarinku, jelikož samotná mutace (webu) stačit nebude. Jasná inspirace pro expandující firmy na tento trh.

Filip Podstavec z GetFound nezklamal. Všechny přítomné pobavil svým novým alter egem. Tentokráte se vtělil do role Horsta Fuchse a (ne)prodejně nám vysvětlil, kdy si nenajímat linkbuildera.

Neztratila se ani naše kolegyně Kateřina Tůmová, která představila svět SEO ženskou optikou a ukázala, co si z něho odnesla do života.

Co jsem se v SEO naučila

Po osvěžujícím okénku krátkých přednášek se za pult postavil Martin Šimko, zatím jediný český řečník letošního Marketing Festivalu. Martin v zásadě shrnul to, jak by měla vypadat práce a vztah konzultanta a klienta.

Marie Štouračová z brněnského Kurzoru byla druhou a zároveň poslední ženou, kterou jsme měli možnost na pódiu slyšet a vidět. Její příspěvek rekapituloval vše, co víme o mobilním SEO. Přidala pár tipů a nepochybuji o tom, že pokud se v této oblasti bude něco dít (jakože by mělo), Marie bude jednou z prvních, která nás o tom bude informovat na svém blogu.

Velmi zajímavé téma přinesl Zdeněk Nešpor z Medio Interactive, který ukázal práci s vizualizačním nástrojem Gephi, ve kterém jsem já v minulosti nedokázal rozběhat téměř nic. Dám tomu ale opět šanci. Velkou inspirací pro další práci s daty bylo i jeho povídání o SQL. Velká škoda, že se Zdeňkovi nepodařilo svoji přednášku lépe předat publiku. Snad nám to vynahradí avizované a navazující články.

Posledního slova se ujal Tomáš Vyskočil. Ač dlouholetý vedoucí hájedničkového SEO týmu, přesvědčil nás o tom, že vlastně lze nedělat SEO a uspět. Řeč byla o seriálovém portálu Edna.cz. Tomáš nás velmi vtipně provedl samotným narozením portálu přes důležité rozhodovací fáze jeho života a penalizační patálie ze strany Seznamu až po samotný prodej. Ano, Tomáš Ednu skutečně prodal Mladé Frontě. 

Celá konference včetně afterparty se velmi povedla a já se již nyní těším na další ročník.

Ondřej Novotný

Letošní SEO restart opět naplnil moje očekávání, a po organizační stránce se vydařil minimálně tak dobře jako předchozí 2 ročníky. Z pohledu obsahu přednášek musím říct, že jsem byl trochu zklamaný.

Drtivá většina témat se totiž věnovala známým technickým postupům při optimalizaci webu. I proto se mi nejvíc líbila závěrečná přednáška, kterou měl donedávna náš SEO náčelník Tomáš Vyskočil, který představil případovku, jak (ne)řešili optimalizaci na webu Edna.cz. Jako jediný poskytl publiku pohled na to, jak v týmu přemýšleli nad celým projektem z pohledu SEO od jeho počátku až po úspěšnou monetizaci.

Přednášky zaměřené na komplexní řešení online projektů jsou podle mě mnohem přínosnější, než představování jednotlivých technických řešení, kterých je plný internet.

V tomto směru potěšil Pavel Ungr, který sice přinesl „pouze“ konkrétní technické řešení, ale podařilo se mu rozpoutat debatu odborné veřejnosti nad vhodností dvou nabízených řešení stránkování webu. Na takto tematicky úzce zaměřené konferenci je rozpoutání debaty nad tématem často zajímavější a přínosnější než obsah přednášky samotné.

Z technicky zaměřených přednášek byla jednoznačně nejzajímavější ta od Honzy Tichého, který se rozpovídal o překážkách, které mohou developeři klást robotům při procházení webu a jeho indexaci. JavaScript a AJAX jsou dobří sluhové (z pohledu user experience), ale zlí pánové (z pohledu SEO). Proto naprosto souhlasím s výzvou vylézt zpátky na stromy. A pokud je to alespoň jen trochu možné, tak při tvorbě webu používat výhradně HTML.

Ani takto mírumilovná akce se ale neobešla bez svých obětí, protože hned v úvodu celodenního programu došlo k zabití několika SEO koťátek. Ta doplatila na fakt, že se sálem rozezněl termín SEO optimalizace, který párkrát způsobil mírný šum v publiku.

Suma sumárum se akce velmi vydařila a už se těším na příští rok. Budu velmi rád, pokud se na ni objeví více témat s komplexním pohledem na SEO a více konkrétních případovek.

Pavel Pajkrt

Třetí ročník konference SEO restart 2015 proběhl v duchu pozitivní atmosféry, k níž přispělo především komorní provedení. Na rozdíl od masových marketingových akcí, které se snaží uspokojit tisíce návštěvníků, Restart přivedl na pražský Pankrác úzkou skupinu SEO specialistů, nadšenců a potenciálních zájemců o obor.

Pořadatelé se snažili témata udržet v přímé návaznosti na optimalizaci pro vyhledávače a podařilo se. Někteří přednášející přinesli nové informace a neotřelé detaily i v rámci těchto přísných mantinelů. Příkladem za všechny byl Jan Tichý a jeho práce s JavaScriptem.

Jiné přednášky však jen klouzaly po povrchu tématu a posloužily tak spíše začátečníkům. 5minutové ignite přednášky dodaly programu šmrnc a skutečným vyvrcholením byla závěrečná případová studie Tomáše Vyskočila o webu Edna.cz.

Celkový dojem byl jednoznačně pozitivní. Co jsme nenasáli z přednášek, vykompenzovali jsme si networkingem. Pro maximální spokojenost by bylo dobré vyvážit teoretický výklad větším množstvím případových studí a příkladů z praxe.

Pokud jste se, stejně jako my, konference zúčastnili, můžete se s námi v komentářích podělit o své dojmy a postřehy.

  • Martin Kůra
    20. 06. 2015 / 15:10

    Díky za super shrnutí. Také souhlasím, že by bylo dobré mít více případových studií. Napadá vás nějaký konkrétní trh nebo konkrétní problém týkající se mezinárodního SEO a webových stránek? Mám k tomuto tématu jen málo zpětné vazby, takže uvítám jakýkoliv postřeh. Díky

    • Pavel Pajkrt
      22. 06. 2015 / 13:15

      Pokud jde o mezinárodní situaci, v H1.cz se nejčastěji setkáváme s případy, kdy klient poptává SEO pro více zemí v rámci našeho regionu, tedy Polsko, Slovensko, Maďarsko, Německo atp. Tedy naše sousedy a maximálně ještě jejich sousedy. Že bychom řešili SEO pro Čechy a Čínu, to se ještě nestalo.

      Každopádně všechny tyto situace musíme řešit individuálně, rozhodujeme se případ od případu. Největší překážkou pak samozřejmě bývá jazyk. Když se podaří překonat tuto bariéru, poznání trhu a zákazníků už není takový problém.

      • Martin Kůra
        22. 06. 2015 / 18:27

        Pavle, díky za feedback. Z uvedeného mi vyplývá, že by nejhodnotnější mohla být nějaká případovka, která zahrnuje i vícejazyčnou komunikaci, např. na těchto trzích.

        • Pavel Pajkrt
          23. 06. 2015 / 09:22

          Mám pocit, že o SEO bylo v teoretické rovině bylo už řečeno (téměř) všechno. A teď bychom se víc měli bavit o tom, co fungovalo, pro koho a za jakých okolností.

  • Monika
    27. 08. 2015 / 08:19

    Pekny den, je prosim niekde k nahliadnutiu pripadova studia Tomáše Vyskočila o webu Edna.cz? rada by som si ju precitala… dakujem

    • Pavel Pajkrt
      27. 08. 2015 / 09:21

      Dobrý den, zatím jsem ji zveřejněnou nikde neviděl. Medio sice zveřejnilo většinu prezentací, ale zrovna případovka Tomáše Vyskočila tam není. Bohužel.

      • Monika
        27. 08. 2015 / 09:24

        ok v pohode, vdaka…

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné