Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Novinky poslední doby ve zbožových vyhledávačích, aneb na co nezapomenout

První čtvrtletí nového roku uteklo jako voda a pomalu se chýlí ke svému konci. K jakým změnám došlo na poli vyhledávačů zboží, na co si dát pozor a na co určitě nezapomenout? Pojďme si udělat krátkou rekapitulaci. První povinnost sáhnout do zdrojového kódu nebo databáze našich, již tak dost opečovávaných, internetových obchodů přišla hned začátkem roku. Se změnou snížené sazby DPH z 10% na 14% bylo nutné promítnout tento fakt také do cen některých produktů. Vzhledem k tomu, že se změna nedotýká pouze vyhledávačů zboží jako takových, ale jedná se o komplexní záležitost, věříme, že na toto nikdo nezapomněl. Další novinkou, tentokrát určitě příjemnou, je možnost reakce na recenze uživatelů na Heuréce. Ty totiž nemusejí být vždy úplně objektivní, případně mohou být psány se zámerem obchod úmyslně poškodit. Provozovatel eshopu tak má možnost se k celé věci sám vyjádřit a případně doplnit informace vytržené z kontextu. Stačí se přihlásit na Heureka.cz a u příslušných recenzí se objeví odkaz „Reagovat / Upravit reakci“. Zboží.cz stejnou službu aktivovalo již na přelomu roku a na recenzi nebo názor může prodávající reagovat v administraci. Možnost lze nalézt v administraci pod Provozovna → Správa recenzí provozovny. I zde se však musíme držet jistých pravidel. Další tři novinky se také týkají Heuréky. První z nich je tzv. dostupnostní feed. Doplňkový XML soubor slouží k předání detailních informací o dostupnosti zboží v obchodě. Narozdíl od hlavního XML souboru s produkty je stahován každých 10 minut, což u obsáhlých hlavních XML feedů není kvůli zátěži serveru možné. Dostupnostní feed má svou vlastní specifikaci a do Heuréky jej mohou přidat pouze obchody s pečetí Ověřeno zákazníky. Informace o dostupnosti zboží z dostupnostního XML souboru má přednost před touto informací v hlavním XML souboru. Provozovatelům eshopů Heuréka pořádně zamotala hlavu také novými parametry, kterých představila na začátku minulého měsíce hned několik. Nově byly zavedeny značky PRODUCT a PRODUCTNAME, stejně jako tomu je již delší dobu na Zboží.cz. Zajímavé jsou nové značky pro zlepšení prezentace produktů, lze tak přidat například video recenzi (značka VIDEO_URL), alternativní obrázek (IMGURL_ALTER­NATIVE), nebo označit v nabídce obchodu příslušenství k produktu (ACCESSORY). Lze přidat také cenu dopravy u každého produktu zvlášť nebo “grupovat” produkty do skupiny značkou ITEMGROUP_ID. To se hodí u různých variant stejného zboží, kdy Heuréka nabízí u každého z produktů uživateli také jeho obměny (barvy, velikosti, apod.). Seznam všech nových značek s vysvětlením najdete v nápovědě Heuréky. A do třetice Heuréka. Ta nedávno představila geniální službu nejen pro internetové obchody, ale také jejich zákazníky. Jde o HeurekaPoint, síť výdejních míst, které internetovým obchodům zajišťují osobní odběr zboží. Zákazníci z Prahy, Hradce Králové, Brna nebo Ostravy tak mohou ušetřit na poštovném a vyzvednout si svůj balíček osobně. Na Slovensku je zatím pobočka pouze jedna, a to v Bratislavě. K dnešnímu dni je do služby zapojeno 743 obchodů a bylo vyzvednuto již 124.772 zásilek. Podrobné podmínky využití služby HeurekaPoint pro eshopy jsou k dispozici na webu http://www.heurekapoint.cz. A tečka na závěr pro ty, jimž běží obchod na zabezpečeném protokolu HTTPS a chtěli by využívat konverzní kód pro měření konverzí na Zboží.cz. Počátkem března byl vyřešen problém, který v případě těchto obchodů (při použití standardního konverzního kódu) způsoboval zobrazování nežádoucí výstrahy zabezpečení uživatelům. Nový konverzní kód uzpůsobený pro obchody běžící na HTTPS najdete v záložce Provozovna, sekce Správa provozovny. Tak co, nezapomněli jste na nic? Uvidíme, co si pro nás vyhledávače zboží připraví v dalších měsících.  

Autorem článku je Jakub Velička

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné