Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Nejzajímavější zdroje o copywritingu

Přesvědčivé texty přinášejí obchodní úspěchy. Podívejte se, kde se inspirovat a poučit při psaní webových textů. Další díl seriálu Nejzajímavější zdroje je o copywritingu. Přináší nejpodstatnější prameny informací, které s psaním účinných textů souvisejí. Copyblogger (www.copyblogger.com) Nejuznávanější blog o copywritingu slibuje tipy pro úspěch v online marketingu. Nepřetržitý proud užitečných rad a čtivých návodů vám poslouží nejen jako užitečný rádce, ale také může být pravidelným zdrojem motivace. Jak napsat článek za dvacet minut, jak být zajímavý, 10 kroků, jak psát lépe. To je jen na ukázku pár atraktivních témat, kterých je Copyblogger plný. Copywriter Bob Bly (www.bly.com/blog/) Zkušený freelance copywriter píše o nejrůznějších aspektech této práce. Radí, jak psát lepší a přesvědčivější texty, zároveň se zabývá i obecnějšími otázkami z každodenní copywriterské praxe. Některým tématům už se Bob nevěnuje, přesto je užitečné se ke starším zápiskům vrátit. World Copywriting Blog (www.world-copywriting-institute.typepad.com/…writing_blog) Úspěšný copywriter David Garfinkel nabízí především marketingově orientované tipy pro copywritery. Na otázku „jak lépe prodávat“ odpovídá z mnoha různých pohledů. I díky tomu je často označován za „marketéra pro marketéry“. Marketing Words Copywriting (www.marketingwords.com/blog) Praktické tipy pro webový copywriting najdete na blogu společnosti Marketing Words Inc. Napadlo vás někdy, zda dostatečně využíváte stránku často kladených otázek na vašem webu? Nebo přemýšlíte, zda skutečně kratší texty na webu fungují vždy lépe? Přestože je blog zaměřen na anglofonní prostředí, většina poznatků a praktik se dá bez problémů uplatnit i u nás.

Existují české copywriterské blogy?

Jistě. Za sledování stojí například blog našeho lektora Vladislava Bureše Jan Vzorek (madcow.cz/vzo­rek). Autor pracuje jako copywriter v agentuře Proximity Prague. Na blogu najdete především cenné postřehy, které souvisí s tvorbou kreativního konceptu nebo zpracováním e-mailingu. A samozřejmě také Marek Prokop a jeho Sova v síti (www.sovavsiti.cz/weblog) s řadou cenných informací týkajících se správné stylistiky, tvorby atraktivního obsahu nebo přizpůsobování textu vyhledávačům. V minulosti také Marek vydal na webu Interval uznávaný seriál Píšeme pro web (interval.cz/se­rialy/piseme-pro-web), ve kterém shrnuje nejdůležitější pravidla copywritingu. Stephen King: O psaní, memoáry o řemesle (jib.cz/V/…999) Stephen King je jeden z nejproduktiv­nějších a nejúspěšnějších autorů. Kniha O psaní je částečně jeho autobiografií a zároveň rádcem pro lidi se spisovatelskými ambicemi. Přestože vás zásobí mnoha cennými postřehy a praktickými radami, je zároveň odpočinkovou literaturou. Kingův život, Kingův humor, Kingovy spisovatelské rady – je jedno, proč se do této knihy začtete. Ale bude vás bavit.

Pomoc s češtinou

Lidé často zastávají názor, že při psaní je nejdůležitější nedělat pravopisné chyby. Internetová jazyková příručka (prirucka.ujc­.cas.cz), kterou vytváří Ústav pro jazyk český Akademie věd ČR, je sice v některých případech obtížně použitelná, najdete v ní ale ty nejrelevantnější odpovědi na všechny otázky související s jazykovou správností textů. Když tedy zabojujete s vyhledáváním, o správném pravopisu vás poučí naši nejuznávanější odborníci. Často je jednodušší a především rychlejší obrátit se s gramatickou otázkou na stránky Proofreading.cz (proofreading.cz/o-cestine/cestina-pod-lupou). Obvykle je dokonce uvidíte hned ve výsledcích vyhledávání. Velmi dobře funguje, použijete-li pro hledání dvě pravopisné varianty slova, mezi kterými váháte. Podívejte se třeba, jak snadno zjistit, který z tvarů business nebo bussiness je správně. Za pozornost stojí i Zápisník šíleného korektora (proofreading.cz/o-cestine/zapisnik-sileneho-korektora), který tvoří (stejně jako jazykovou poradnu) Dalibor Behún. Za týden vás seriál Nejzajímavější zdroje seznámí s „povinnou četbou“ související s použitelností internetových stránek. Dozvíte se o pramenech informací, které vám pomohou zlepšovat weby tak, že je návštěvníci budou používat bez zaváhání.

Autorem článku je Eliška Hutníková. 

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné