Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Když offline svět ovlivňuje online Aneb víte, kolik stupňů má vakuum?

Cena másla padá, cena másla roste, máslo je nejdražší v historii… Určitě si vzpomínáte na loňský podzim, kdy bylo právě máslo tématem číslo 1. A to nejen ve světě offline, ale i v online prostředí. Kdo na „máslovou“ vlnu včas naskočil, mohl ze zvýšeného zájmu o tohle téma vytěžit (nejen) slušnou návštěvnost. Máslo navíc není jediné téma, které se z offline prostředí „přelilo“ do onlinu. 

Pokud máte na starost obsah vlastní firmy nebo web klienta, sledujte oborové dění a buďte připravení. Minimálně na události, o kterých víte, že nastanou. Přehled o ekonomických, sociálních nebo politických tématech je základ pro to, abyste mohli vymýšlet nová témata proaktivně a včas. Nikoli až ve chvíli, kdy se do nich pustí konkurence.

Skautské „Být připraven“ dává smysl i v okamžiku, kdy se o vašem oboru podnikání nebo produktech, které také nabízíte, odvysílá televizní reportáž.

Případovka: Magnet Fishing a následné zemětřesení v online kampaních

Dne 15. 3. odvysílala Česká televize v pořadu Gejzír reportáž o tzv. Magnet Fishingu, tedy hledání pokladů pomocí magnetů. Náš klient Unimagnet na toto klíčové slovo cílí jak v rámci placených kampaní, tak se na něj velmi dobře umisťuje i v přirozených výsledcích vyhledávání. Dopad zhruba 5minutové televizní reportáže na online kanály klienta byl ohromující.

Inzerce v AdWords v porovnání s průměrnými denními hodnotami v Q1/2018 vykazovala:

  • 339% nárůst v návštěvnosti
  • 303% nárůst revenue.

Organická návštěvnost v mezitýdenním srovnání (tj. 8. 3. vs. 15. 3.) zaznamenala 178% nárůst. Nárůst transakcí z organické návštěvnosti byl 209%. Přímá návštěvnost pak v témže mezitýdenním srovnání narostla o 67 %, transakce o 57 %.

Co je zásadní: Klient nepřišel o žádné potenciální návštěvníky z toho důvodu, že by mu v kampaních vypršel denní rozpočet.Rozpočty byly (i s ohledem na takovéto nečekané situace) více otevřené a investice do kampaní jsme ovlivňovali skrze CPC. Osvědčily se nám také automatické bidovací strategie (konkrétně na ROAS). Růst konverzních poměrů v kombinaci s otevřenými rozpočty přinesl výrazně vyšší tržby.

Navíc efekt odvysílané reportáže nebyl krátkodobý, ale přetrval několik dní. Důkazem budiž statistika hledání spojení Magnet Fishing na Seznamu.

magnet fishing

Kauza „Máslo“: A z copywritera se může stát expert na jeho domácí výrobu

Drahé máslo bylo kauzou na podzim roku 2017. Nečekaný a raketový růst jeho ceny vedl ke strmému růstu hledanosti fráze „máslo“. Data z nástrojů Google Trends a Seznam Trendy ukazují výraznou odchylku míry fulltextového hledání v období září-říjen.

máslo_google_trends 

Zdroj: Google Trends

 

máslo_seznam_trends 

Zdroj: Seznam Trendy

Největší růst hledání zaznamenaly podle statistik Google Trends fráze„máslo ze smetany“,„jak udělat domácí máslo“ nebo „proč je máslo drahé“.

 

máslo_google 

Zdroj: Google Trends

Nárůst zájmu hledání se týkal zejména návodů, jak se vyhnout nákupu drahého másla (dotazy na výrobu doma anebo ze smetany) a vysvětlení, proč je máslo tak drahé.

Pro marketéry to znamenalo jediné: Kdo dokázal zachytit trend a vytvořil vhodné vstupní stránky na svém webu, mohl ze zájmu Čechů o máslo vytěžit vysokou a relevantní návštěvnost. A s tou pak mohl dále pracovat v rámci dalších marketingových kanálů – nikoli jen přes neplacené vyhledávání.

Když Vodafone zkoumal vakuum

Reagovat můžete i na reklamní kampaně v offline prostředí. A nikoli jen na své vlastní kampaně. Důkazem budiž masivní televizní kampaň společnosti Vodafone, ve které se v létě 2017 řešilo, kolik stupňů má vakuum.

V reklamním spotu odpovídá otec synovi na otázku „Kolik stupňů má vakuum“, ať si odpověď vygooglí. Tuhle radu si k srdci evidentně nevzal jen syn, ale i velké množství diváků. Zájem o vakuum raketově narostl jak na Google, tak na Seznamu.

 

vakuum_google_trends

Zdroj: Google Trends

 

vakuum_seznam_trends 

Zdroj: Seznam Trendy

Na Seznamu zaznamenala dokonce fráze „kolik stupňů má vakuum“ větší hledanost než obecná fráze „vakuum“.

 

vakuum_seznam 

Zdroj: Seznam Trendy

Na Googlu zaznamenaly největší nárůst hledanosti fráze „Kolik stupňů má vakuum“ a pak také obecnější dotazy na teplotu ve vakuu.

 

 vakuum_google

Zdroj: Google Trends

Při pohledu na výsledky vyhledávání je vidět, že se tohoto tématu marketéři chopili. Tomu nasvědčuje screenshot prvních šesti výsledků z Googlu, na kterém je u některých webů zřejmé i datum publikace obsahu. To přesně odpovídá období, kdy byla televizní masáž nejintenzivnější.

 

kolik stupnu ma vakuum 

Zdroj: vyhledávání Google

Co z toho plyne? Nemějte klapky na očích a aktivně sledujte dění ve vašem oboru. Reagujte na aktuální „kauzy“, připravujte se na události, o kterých víte, že přijdou. Relevantní obsah, který reaguje na aktuální potřeby internetových uživatelů má smysl a může vám „přihrát“ zajímavou návštěvnost.

Autor na Google+: Ondřej Novotný
RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné