Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Jsou tu firemní stránky Google+

Že jsou firemní profily pro Google+ opravdu na spadnutí, bylo jasné nějaký ten týden. Zpřístupněny byly včera večer a české firmy, média i další subjekty se pomalu pouštějí do komunikace s lidmi, kteří by je mohli sledovat. Podívejte se, co jsme postřehli během prvních hodin s naší Google+ firemní stránkou. Budeme také rádi, když si ji přidáte do svých kruhů. Google uvedl firemní stránky článkem a videem:

V závěru videa Google proklamuje: „Nejsou to firmy, které dělají lidi šťastnými. Jsou to ostatní lidé.“ A jestli někdy měly firmy nástroj, jak lidsky komunikovat, je to teď. Stránka se totiž ve svých nástrojích téměř neliší od osobních účtů Google+, jak je znáte. Takže může komentovat v příspěvcích lidí, kteří ji sledují, například takto: [caption id=„attachmen­t_5014“ align=„aligncenter“ width=„480“ caption=„Stránka na Google+ komentuje“]Stránka na Google+ komentuje[/caption] Může dávat +1 příspěvkům: [caption id=„attachmen­t_5015“ align=„aligncenter“ width=„366“ caption=„Stránka dává +1“]Stránka dává +1[/caption] Uvidíme, do jaké míry se stránky začnou od osobních profilů lišit. Samozřejmě budeme také pečlivě sledovat změny pravidel a podmínek.

Kruhy stránky

Obdobně, jako dělíme své osobní kontakty do kruhů (každý podle svého vlastního klíče, někteří v tom možná stále trochu tápou), i pro administrátory stránky se nabízí šance přidávat do kruhů ostatní uživatele. V tomto případě ovšem pouze ty, kteří stránku sami sledují. Jedním z výchozích kruhů jsou „členové týmu“ – se kterými můžete „sdílet interní informace“. [caption id=„attachmen­t_5016“ align=„aligncenter“ width=„480“ caption=„Kruhy stránky“]Kruhy stránky[/caption] Velmi zajímavá je možnost sdílet kruh – tedy všechny lidi, kteří spolu nějak souvisejí. Ve screenshotu jsme nasdíleli první členy týmu, kteří začali sledovat naši stránku – aby si mohli kruh s ostatními kolegy jednoduše přidat a nemuseli ho vytvářet. [caption id=„attachmen­t_5017“ align=„aligncenter“ width=„480“ caption=„Sdílení kruhů s týmem“]Sdílení kruhů s týmem[/caption] Protože se v současnosti kruhy nesynchronizují a pro uživatele zůstanou „navždy“ v té podobě, v jaké si je přidal (nebo do jaké si je upravil), jsou vhodné především pro jednorázové akce – jako je např. kruh přednášejících na pražském Google Developer Day. Můžete vytvořit a sdílet kruhy svých lidí s určitou specializací, kteří budou dobrým zdrojem informací, případně seznam lidí, kteří se za vás účastní konference. [caption id=„attachmen­t_5018“ align=„aligncenter“ width=„480“ caption=„Google Developer Day – kruh přednášejících“]Google Developer Day - kruh přednášejících[/caption] A zmínit rozhodně musíme také Setkání (Hangout) – tedy skupinový videochat přímo v prohlížeči, s možností sdílet dokumenty a společně na nich pracovat. Ať už pro interní využití, nebo pro marketing. Na otázky, které jsme v souvislosti s Google+ stránkami během večera zaregistrovali, odpovídáme:

  • Zatím není možné přidat správce dalšímu účtu. Naopak je možné s jedním účtem založit stránek více. Na úpravách se ovšem už pracuje, stejně jako na analytice pro stránky.
  • Zakládání stránek je možné buď úplně dole na zdi účtu, nebo na https://plus.google.com/pages/create.
  • Nyní není pro fanoušky možné prostě napsat na zeď stránky. Lze pouze komentovat existující příspěvek.
  • Pokud jde o obdobu like boxu (sociálního pluginu, který umístíte na své stránky, aby se návštěvníci webu dozvěděli o stránce v příslušné sociální síti), říká se jí Google+ Badge. Zatím není dostupný v nejvýraznější a nejpřesvědčivější verzi s ikonkami stávajících fanoušků, ovšem statickou verzi si již můžete na web přidat.

Aby byly stránky skutečně plnohodnotným marketingovým nástrojem, mnoho funkcí a možností musí ještě přibýt. S Google+ stránkami budeme experimentovat – zatím se nám nejzajímavější zdá možnost mít dobrou kontrolu nad tím, jak mluvíte s různými lidmi. A skutečně s nimi komunikovat úplně individuálně.

Přesně za týden proběhne první tematický webinář Google+ pro firmy. Zarezervujte si místo.

Uvažujete o Google+ firemní stránce? Nebo jste ji už založili? Jak se vám zatím tento produkt Googlu líbí?

Autorem článku je Eliška Hutníková. 

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné