Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Google Workshop pro agentury

Ve čtvrtek 29.11.2007 se konal v konferenčních prostorech hotelu Jalta v Praze celodenní workshop Googlu určený pro agentury. Jednotícím tématem všech přednášek byly tentokrát širší možnosti marketingu ve spojení s různými službami Google. Na řadu tak přišla obsahová síť Googlea již před delší dobou představené a v Čechách nepříliš využívané reklamní formáty (např. video), ale také zcela nové možnosti reklamy, které se k nám snad již brzy dostanou.

Dopoledne muffiny

Workshop zahájili Taťána le Moigne a Lukáš Morávek, kteří kromě přivítání zmínili také nedávné i starší úspěchy Googlu jak ve světě, tak u nás. Následovala přednáška Steffena Ehrhardta z Německa, který popsal výhody MCC správy AdWords účtů. Osobně mě velmi překvapilo horlivé zapisování poznámek okolo sedících k tomuto tématu a opravdu velmi málo zvednutých rukou na otázku „Kdo používá MCC?“. Připojování a odpojování účtů do MCC naštěstí nebylo hlavním tématem dne a řeč se tedy konečně stočila k novým možnostem pro inzerenty v obsahové síti AdWords. Základní přednáška o platebních modelech v obsahu byla následována pauzou na kávu s výbornými muffiny, po které přišel na řadu krátký přehled možných optimalizačních technik obsahové kampaně v podání account manažerky AdWords Ivany Giardi. Dopolední část zakončil Steffen představením Manager Defined Spend (MDS), které agenturám pomáhá lépe reagovat rychlou úpravou rozpočtů při sezónních či jiných výkyvech. Steffen se snažil agentury také motivovat, představil GAPa možné výhody z něj plynoucí.

Odpoledne gadgety

Po obědě následoval nadšený přednes ředitele finské pobočky Googlu a bývalého krasobruslaře Petri Kokka o benefitech plynoucích pro agentury i Google ze vzájemné spolupráce. Nejzajímavější částí pro mě byla jednoznačně poslední třetina workshopu. V té se Steffen věnoval novým formátům a umístěním. Nemohlo tak chybět video a obrázkové reklamy, gadgety, které slaví v USA značné úspěchy, využití You Tube, Google Earth (ukázku využití naleznete např. na webu Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest) a Google Maps nebo komunitního projektu Orkut pro inzertní nebo prezentační účely. Spíš než dnem plným novinek byl pro mě tento workshop opakováním a především inspirací. Místo poznámek o nutném call to action v inzerátu jsem si odnesla hlavu plnou nápadů, ke kterým mi byl workshop podnětem.

  • Jirka
    03. 12. 2007 / 15:31

    Jednalo se o veřejnou akci? Pokud ano, odkud jste se o ní dozvěděli? O workshopu jsem se dozvěděl až z vašeho článku, dřív jsem žádné informace nezaznamenal.

  • David Špinar
    03. 12. 2007 / 15:47

    Dobrý den, jednalo se o seminář Googlu pro agentury, které spravují AdWords účty pro klienty. Veřejná akce to tedy nebyla. Jak přesně tyto agentury Google vybíral, to nevím.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné