Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Google Adwords Express – instantní reklama?

Kdo může využít reklamu ve třech krocích a proč mají agentury raději domácí polévku.

Ne vždy máme v Čechách to štěstí, že se k nám dostanou nové produkty Google. V případě Adwords Express jsme tuto výhodu získali. Oficiální český Google blog tuto novinku uvedl už v polovině března, do širšího povědomí se ale stále nedostává. Plusové body Google opět získává za vtipný a neotřelý způsob, jak službu vysvětlit a zpropagovat. Vzhledem k charakteru služby je za bod i zdařilý překlad do češtiny. Posuďte sami v následujícím vi­deu:

 

O co tedy jde a jak se Express liší od klasického Adwords? V základním principu jde stále o inzertní systém, s jehož pomocí se dostanete s inzerátem do výsledků vyhledávání Google nebo Google Maps. Stejný je také princip aukce inzerátů, rozšíření o adresu nebo telefon. V čem se Adwords Express ale zásadně liší je jednoduchost, nebo chcete-li velmi omezená paleta možností.

Zatímco v běžném Adwords účtu se napoprvé ztratí každý, Adwords Express nabízí pouhé tři kroky, a to vyplnění základních informací a zvolení kategorie, zadání inzerátu a naposled fakturačních údajů. Nemusíte mít ani webovou stránku, stačí mít registrovanou Google+ stránku pro firmu, dokonce ani nemusíte mít provozovnu. Pokud vám účet přestane stačit, můžete si jej přepnout na běžný Adwords účet. Zásadní poselství je tedy jasné – inzerovat na Googlu může skutečně každý a jednodušší už to být ani nemůže.

Ještě čekáte, až přijde první ale? Dočkali jste se. Takovéto razantní zjednodušení inzerce musí mít i svůj háček a Adwords Express jich má hned několik. Inzerovat lze pouze lokálně, tj. do 65 km od uvedené provozovny/adresy. Menší okruh si zvolit můžete, větší už ne. Popravdě je to vlastně účinné omezení, vezmeme-li v úvahu další háček – absenci klíčových slov a negativ. Ano, potom co uvedete svoje údaje, maximální cenu za proklik a denní rozpočet, stačí dále jen přidat jeden inzerát a už můžete inzerovat. To, na co se budete zobrazovat, určujete pouze výběrem až pěti kategorií – nic víc, nic míň. Zkušené inzerenty ihned napadne, jak přesný je v češtině např. Google Návrh klíčových slov a jejich čelo se orosí.

Na druhou stranu není třeba podléhat pocitu, že Google vypustil nedokonalý nástroj nebo se snaží inzerenty pouze obrat o peníze. Pro většinu z nás Adwords Express není, to je pravda a je to v pořádku, protože my už Google Adwords máme a užíváme jej podle libosti. Google se prostě jen snaží vyjít vstříc skupině uživatelů, kterou jsme vždycky trochu opomínali – drobní podnikatelé a živnostníci. Jak je definovat? Jsou to přesně ti, co si nemohou dovolit ani agenturu (případně ta, kterou by si dovolit mohli, je přivede spíše na mizinu, než k závratným ziskům) ani inhouse zaměstnance, který by jim kampaně spravoval. Sami na online inzerci nemají čas, nebo to neumějí a Adwords pro ně nadále zůstává džunglí. A právě na tuto skupinu myslel Google s jednoduchou online reklamou Adwords Express, kterou může obsluhovat každý s měsíčním rozpočtem na média od 1000 Kč.

Vyvrátili jsme tedy teorii, že Adwords Express je příliš zjednodušenou verzí Adwords. Přesto nám jeden problém zbývá. Jak už to u novinek v online světě bývá, jako první je zaregistrují agentury, velcí inzerenti a odborná veřejnost, tedy uživatelé, kteří Adwords Express nikdy nevyužijí. Pro profesionály je tento nástroj příliš omezující. Stejně tak se jim nevyplatí nástroj testovat nebo jej jakkoliv mediálně propagovat. Produkt se tedy pomalu a těžko dostává ke svojí cílové skupině, a to je určitě škoda.

Z pohledu profesionála Adwords Express zůstává instantní reklamou. Můžete si uvařit instantní polévku, bude to rychlé a docela jedlé. Když si ale uvaříte domácí vývar a s láskou a péči do něj uválíte domácí knedlíčky a nudle, tak si pochutnáte úplně jinak a na instantní polévku už si ani nevzpomenete!

 

Autorkou článku je Věrka Koukalová.

  • Elbiahosting
    18. 07. 2013 / 09:43

    Nástroj potrebuje osvetu medzi malých podnikateľov, inak stráca na význame. Pre malých podnikateľov, hlavne živnostníkov je to ideálna cesta propagácie svojich služieb za pár korún. Problémom je bohužial osveta, cieĺová skupina sa nemá odkiaľ dozvedieť o službe.

  • Marek Kříž
    19. 07. 2013 / 15:40

    Poslední odstavec vše perfektně shrnul. Je to OK, ale ne ideální řešení.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné