Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Facebook stránky jako prostor pro propagaci firem

Propagace a reklama v sociálních sítích je nový směr on-line marketingu. Díky nebývalým možnostem, které firmy v prostředí komunit a sociálních médií získávají, prudce stoupá jeho význam. Váháte-li, zda má pro váš podnik význam investovat do aktivit na Facebooku (nebo vám dokonce uniká význam takové akce), podívejte se na několik možných typů marketingového využití Facebook Pages.Vycházíme samozřejmě z předpokladu, že se na Facebooku pohybuje vaše cílová skupina.

 

[caption id=„attachmen­t_1257“ align=„aligncenter“ width=„454“ caption=„US facebook users by age – allfacebook.com“]US facebook users by age - allfacebook.com[/caption]

Branding

Facebook je prostorem, kde můžete značku, produkt, nebo službu představit těm, kteří je ještě jinde nepotkali, připomenout těm, kteří na ně snad zapomněli a všeobecně pak můžete přímo ovlivňovat svou image a reputaci. Mějte přitom na paměti, že na internetu se word of mouth šíří rychlostí světla. Stanovte si, jak chcete být vnímáni a jak naopak vnímáni být nechcete.

Podpora prodeje

Na Facebooku samotném mnoho obchodu neuděláte, jeho správné využití však může významně zvýšit návštěvnost vašeho webu, případně obrat e-shopu. Facebook Pages nabízí řadu způsobů jak propagovat váš produkt nebo službu. Vlastníte-li e-shop, můžete propagovat jeho sortiment, slevy a akční nabídky. Jste-li poskytovatelem služeb, nebojte se využít nabízeného prostoru na stránce k jejich popisu, pravidelně informujte o novinkách, nenásilně odkažte na jejich podrobnosti přímo na webu. Příznivce na Facebooku můžete o sortimentu, službách, akcích, slevách a novinkách informovat také formou demograficky cíleného direct mailu. Jeho frekvence však musí být střízlivá, abyste své příznivce neotrávili. Jako všude jinde, i na sociálních sítích funguje strategie „od nás dostanete něco extra“. Promyslete si proto, jaké „extra“ můžete cílové skupině nabídnout. Fungují speciální slevy, dárky a bonusy. Bude-li vaše nabídka dostatečně atraktivní, automaticky tím podpoříte také akvizici nových příznivců svých stránek – lidé vás doporučí svým přátelům. [caption id=„attachmen­t_1259“ align=„aligncenter“ width=„463“ caption="Strar­bucks – speciální nabídka pro fanoušky "]Strarbuck - speciální nabídka pro fanoušky [/caption] Facebook dává dostatek prostoru i pro prezentaci pomocí obrazu a videa. Můžete si založit alba fotografií, kde fanouškům ukážete, kdo jste, co nabízíte, jak vypadají vaše kanceláře a lidé, kteří v nich pracují. Podpoříte tím i důvěryhodnost, která má nesporný vliv na obrat každé firmy. Zveřejňujte však pouze ty materiály, na které můžete být pyšní. Můžete o svých produktech či službách napsat sáhodlouhé popisy a doprovodné texty, ale jak je známo, jíme očima. Kvalita, originalita a vypovídací hodnota vašeho obrazového a video materiálu musí být na úrovni. Uživatelé Facebooku dbají na svou image v rámci této sítě a nespojí se s něčím, co by ji sráželo.

[caption id=„attachmen­t_1260“ align=„aligncenter“ width=„487“ caption=„Facebook H1.cz – náhled nově uložených fotografií na stránce“]Facebook H1.cz - náhled nově uložených fotografií na stránce[/caption]

Loayality marketing

Udržte se v zorném poli zákazníka a máte jeden z pilířů dlouhodobě fungujícího on-line marketingu. Facebook vám k tomu nabízí dostatek nástrojů a komunikačních kanálů. Nespornou výhodou této sociální sítě je řada sofistikovaných možností pro interakci s fanoušky stránek. Mnoho firem například individuálně či globálně radí zákazníkům, odpovídají na jejich dotazy, řeší jejich problémy a zapojují je do diskuzí, čímž jim ukazují svou serióznost, ochotu pomoci a snahu vyjít vstříc. Vaše Facebook stránky by se měly stát místem, kam se budou lidé vracet, protože se tam cítí respektováni a protože vědí, že jim poskytujete něco, co jinde nedostanou. Pak vaše stránky doporučí i svým přátelům.

Virální marketing

Máte zajímavé video, prezentaci nebo fotografie, které jsou natolik líbivé, užitečné, zábavné nebo extravagantní, že si je lidé budou nadšeně přeposílat? Sociální síť je ideálním místem pro virální marketing. Facebook navíc díky svému news feedu na profilech všech uživatelů výrazně urychluje šíření jakéhokoli zajímavého obsahu v rámci okruhů přátel. Nezapomeňte na potenciálně virální materiál přidat logo či adresu webu, případně vhodným odkazem nasměrujte uživatele Facebooku tam, kam ho chcete dostat.

 

[caption id=„attachmen­t_1262“ align=„aligncenter“ width=„473“ caption=„Facebook Red Bull – video s virálním potenciálem“]Facebook Red Bull - video s virálním potenciálem[/caption]

Social Data Mining

Facebook se může stát také místem, kde budete získávat informace a zpětnou vazbu od vaší cílové skupiny. Máte prostor pro pořádání anket a zakládání diskuzí. Celou řadu informací o své cílové skupině, vkusu, názorech a návycích získáte i „pouhým“ pozorováním jednotlivých lidí. Facebook stojí na sdílení informací a dat, lidé tu o sobě řeknou opravdu mnoho. Pomůže vám to s nastavením vaší propagace a může vás to uchránit zbytečných chyb. Potřebujete otestovat nějaký produkt nebo snad vytvořit něco zbrusu nového? Zapojte do průzkumu Facebook. Nabídněte svým příznivcům dárek nebo slevu za to, že vyjádří svůj názor.

 

[caption id=„attachmen­t_1265“ align=„aligncenter“ width=„487“ caption=„Ptejte se“]Ptejte se[/caption] V dalších článcích o problematice využití Facebooku a dalších sociálních sítí se blíže podíváme na konkrétní příklady využitelnosti stránek, nástrojů a aplikací. 

Autorem článku je Michaela Vorlová. 

  • Cody
    11. 05. 2009 / 13:09

    Myslím, že to je rozhodně dobrá metoda, snažím se jen poslední dobou přijít na to, jak synchronizovat Twitter společnosti a odpovídající Facebook stránku. Bohužel neúspěšně.

  • Michaela Vorlová
    11. 05. 2009 / 21:45

    [1] Pro aktualizaci stavu na Facebook Pages zatím nelze Twitter aplikovat. Pomocí doplňkové aplikace je ale možné na Stránce založit novou kartu s generováním feedu z Twitteru. Aplikace je ke stažení od developerů Involver: http://www.involver.com/…gallery.html Jak to pak vypadá v reálu, se můžeš podívat na naší stránce na Facebooku: http://www.facebook.com/…/23021723994

  • Michal Kardaš
    26. 05. 2009 / 17:39

    Nevíte, zda existuje nějaký volně dostupný manuál pro Facebook?

  • Michaela Vorlová
    29. 05. 2009 / 14:16

    O volně dostupném manuálu bohužel nevím, dostatečné množství informací lze ale najít na blozích a webech, především tedy v angličtině. Záleží na tom, jestli Vám jde spíš o možnosti propagace na Facebooku, nebo o informace všeobecnějšího typu z pohledu běžného uživatele.

    Pokud byste měl zájem o hlubší know-how pro propagaci na Facebooku, můžu Vám doporučit naše školení. http://www.h1.cz/…eni-facebook

  • Věra Kuntová
    16. 02. 2011 / 22:50

    Založila jsem si facebook pro firmu – výuka angličtiny, ale nedaří se mi oslovit potenciální zákazníky. Ráda bych informovala o stránkách své studenty ale žádný email s informací o stránkách nedorazí na emailové adresy studentů. Můžete mi, prosím, poradit?

  • Eliška Hutníková
    02. 03. 2011 / 13:56

    Pokud jde o problém s doručováním e-mailů, těch důvodů může být řada a takto obecně je neodhalíme. Určitě ale se studenty přicházíte do osobního kontaktu (nebo vaši lektoři), takže je o existenci stránek můžete informovat přímo. Můžete také odkaz na Facebookovou stránku umístit na tištěné materiály, na webové stránky a podobně. Další možnost, pokud máte velký zájem oslovit zatím neznámé zákazníky, představuje placená reklama na Facebooku.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné