Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Copycamp #2 očima sociálních sítí

Pro ty, co nemají čas číst reporty, stačí jedna věta: letošní Copycamp se povedl. Protože ale není objektivní, aby nadšení pořadatelé z H1.cz a Abdocu, kteří by za svůj plod práce položili (zrovna ne život, ale třeba) jeden volný víkendový den, hodnotili svou akci, nechť promluví jiní. Přečtěte si odezvy, postřehy a výkřiky do tmy sálu Bio Oko, kde v sobotu 8. června proběhl další Copycamp.

Twitter v sobotu ráno zahltily hashtagy #copycamp. Přenášet začal Richard Dobiáš a celou prezentaci o copysketchingu napsal skutečně stylově. 

Velkým překvapením byl Marián Kábele s přednáškou o microcopy, během které sálem probublával spontánní smích. Vysekl vtipnou prezentaci, v níž ukázal, že tradice českého copywritingu začala už za první republiky, a předvedl, jak si textově pohrát s jedinou PPC reklamou tak, aby zasáhla opravdu všechny.

Copycamp byl také o krásných slovech a jazyce. Češtinská rozcvička se změnila v mistrovská prostná. Především u brilantního jazykovědného rozboru od Pavla Šenkapouna, který nás poučil o tom, jak nám při tvorbě sloganů a copy pomůže jamb, trochej a daktyl, proč užívat deverbativum, nebo co je to parcelace výpovědi.

Zpátky se nedržel ani Petr Voborský, který publikum oblažoval libozvučnými novotvary. Jeho „šklebík“ nezapadl, naopak podnítil k prezentaci neologismů současné slovenštiny: 

Živou a akční prezentaci Adama Reinbergera o zákulisí vzniku videa Miluji tě, mé VUT provázelo nadšení. Adam přidal několik konkrétních tipů, jak pracovat s virálními videi. Jen jeden tweet za všechny:

Ihned po skončení prvním bloku se copywriteři dožadovali anoncovaného občerstvení od pořadatelky Jany. Momo muffiny v šesti různých chutích a velikostech se staly hitem dne a během půl hodiny byly fuč.

Kromě pochval přišla i kritika. Co se týče negativní hlasů, ozývaly se nejvíce, když účastníci:

  • slyšeli z pódia slovo „kopyvrajtr“
  • pocítili převahu mužů mezi řečníky, kterou prorazila pouze jediná žena – Eva Došková
  • museli poslouchat zbytečné marketingové anglicismy
  • viděli, že Copycamp zasahuje i do jiných odvětví, než je čiré psaní textů

Tuto kritiku slušně kontroval na svém blogu Pavel Ungr: „Copywriter přeci už dávno není pouze námezdním dělníkem slova, tedy není to jen pisálek, je to obsahový stratég a taky je to mnohem víc obchodník, marketér a psycholog. Tedy, ne že by měl být super odborníkem na vše zmíněné, ale do všech těchto oborů musí mít přesah (…). Copywriter musí umět mnohem víc.“ Taky si myslíme.

Podobný názor měla i zbývající většina přítomných, kterou přenášky o Google+ authorship, komunikaci na sociálních sítích, či behaviorální ekonomii zaujaly a bavily.

A chválilo se…

a chválilo…

Bohužel, dva ohlášené řečníky skolila na poslední chvíli teplota. Sarkastickým vtipům o virózách nakonec učinil přítrž Radovan Grežo, který neočekávaně vystoupil jako náhrada. 

Workshop s 1000 věcí, co mě serou

Kromě přenášek tu byl i workshop. Populární haterský triumvirát Achjo Bitch, Atilla, Bič Boží a Curvekiller si postupně v předsálí posedal k notebooku s promítačkou a zájemcům ukázal v přímém přenosu, jak jedovaté sliny plivat na papír tak, aby se čtenář nažral a hejt zůstal celý.

Práce nebyla marná. Jiří Vaněk alias Attila také společný výplod workshopu, hejt o cestovatelích, hned v pondělí zčerstva publikoval.

Lukáš Hvozdecký napsal ve svém pochvalném tweetu: „Pokud se chcete naučit psát, workshopy byly skvělou možností koukat textaři/scéná­ristovi pod ruce. Žádná přednáška tohle líp nezvládne.“

A zazvonil zvonec…

Muffiny se dojedly, na afterparty se popilo a zdárně zanetworkovalo. A my se těšíme, až budeme dávat dohromady další ročník. Tentokrát ještě hravěji a akčněji.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné