Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Co hýbalo webovou analytikou v roce 2013 a jaké trendy ovládnou rok 2014?

O své postřehy se podělil Web Analytics Strategist H1.cz Roman Appeltauer

Rok 2013 ve webové analytice se dá shrnout do tří pojmů: Multichan­nel trackingGoogle Tag Manager a Uni­versal Analytics. Cesta zákazníka vždy byla složitým procesem, který vede přes rozmanité marketingové a remarketingové kanály, média a zařízení. A právě měření uživatelů napříč zdroji návštěvnosti pomáhá lépe pochopit faktory, které zákazníka ovlivňovaly před dokončením nákupního procesu. Data se používají k efektivnějšímu plánování investic do reklamy, preciznější optimalizaci retargetingových kampaní a jsou cenným zdrojem inspirace pro optimalizaci konverzního poměru webu.  

Webová analytika také spěje do bodu, kdy budou e-shopy kromě sledování pohybů zákazníka vyhodnocovat úspěšnost jednotlivých produktů ve svých portfoliích.  

Google přišel v březnu loňského roku s beta verzí Universal Analytics, novou technologií Google Analytics. Až koncem roku začaly Universal Analytics přinášet novinky, které Google slíbil. Masový přechod na Universal Analytics se tak očekává až v letošním roce.

Google Tag Manager, který v loňském roce zaznamenal masivní růst, se stane naprostým standardem.  My už jsme ho v H1.cz imple­mentovali u více než 100 klientů.

Pokud se o webovou analytiku zajímáte, rozhodně by vám nemělo uniknout Romanovo zhodnocení a shrnutí nejdůležitějších myšlenek o webové analytice z mezinárodní web analytické kon­ference Superweek.

Potřebujete také správně nastavit analytiku? Podívejte se na naši nabídku služeb a napište nám: info@h1.cz.

Autorem článku je Roman Appeltauer.

  • Michal
    28. 03. 2014 / 11:05

    Snad nevadí malý odkaz na školku :-)

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné