Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Co by změnil Googlem testovaný vzhled výsledků vyhledávání?

Možná jste zaznamenali zprávy o tom, že Google testuje nový vzhled přirozených výsledků vyhledávání. Nejzásadnějším rozdílem je změna barev, které nejsou tak ostré, ale jsou více pastelové. Navíc mezi jednotlivými výsledky uvidíte mnohem větší mezery. Výsledky jsou tedy od sebe výrazněji opticky odlišené. Podívejte se, jak vypadají screenshoty testovacích výpisů: [caption id=„attachmen­t_4480“ align=„aligncenter“ width=„419“ caption=„Screenshot testů nové podoby výsledků vyhledávání Googlu“]

[/caption] Další ukázka nového vzhledu stránky s výsledky: [caption id=„attachmen­t_4485“ align=„aligncenter“ width=„480“ caption=„Zadat do Googlu tento dotaz vyžaduje dávku odvahy. Naštěstí to byl jen test.“]

[/caption] Experiment nás zaujal, a to proto, že pokud se ujme (a to je velké “kdyby”, známe mnoho experimentů, které Google nikdy nepřevedl do praxe), může to rozhodně zvýšit míru prokliku u placených výsledků z AdWords a prvních (3–5) výsledků SERPu. Tedy těch, které se vejdou na monitor. Právě v důsledku zvětšení mezer se jich vejde na obrazovku monitoru méně. Určité skupiny uživatelů vyhledávačů opravdu klikají pouze na to, co vidí na první stránce, a dál nepokračují. V každém případě je zajímavé, že Google experimentuje nejen s novými funkcemi, ale i uživatelským prostředím a hledá nejvhodnější cestu. To, zda se s tímto vzhledem opravdu setkáme, je ve hvězdách. Jaký máte názor na testovaný vzhled vy? Zdroje:

Autorem článku je Pavel Ungr

  • Jan Štráfelda
    11. 05. 2011 / 16:42

    Ty mezery na druhém obrázku vypadají až děsivě, předpokládám, že jsou tak velké právě kvůli testování. Ale v reálu už asi tak velké nebudou.

    Myslím si, že to důkladnější oddělování má smysl, pokud by Google chtěl výsledky doplňovat dalšími informacemi, což je trend, který už nějakou dobu sleduje (sitelinks, náhledy…). Že by nás čekalo nějaké překvapení v tomto směru?

  • Dash
    11. 05. 2011 / 19:00

    Souhlasím, jemnější barvy jsou fajn, ale toho vzduchu už je tam trochu moc.

  • Jan Menšík
    11. 05. 2011 / 23:41

    Velikostí mezery (odsazení) jednotlivých výsledků může Google jednoduše a přehledně naznačit, jak moc myslí že se trefil. Tedy velké mezery se mohou použít u jasných navigačních dotazů, zatímco v případě většího počtu rovnocenných stránek může dát mezery malé.

  • Libor Nováček
    08. 06. 2011 / 15:58

    Několik dnů se mi Google takhle tvářil a ty mezery jsou příšerné. Dělám každý den >>100 hledání a byl jsem z toho celkem zoufalý, právě kvůli tomu, že výsledků se vešlo do aktivní části méně a celkově to bylo najednou strašně nepřirozené.

  • Martin
    08. 06. 2011 / 19:02

    Mě se to zdá poměrně zdařilé, nevidím v tom zásadní problém. Pouze u Adwords bych to viděl spíše jako problém. Pokud se „vlastně sníží“ počet míst, co na to cena?

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné