Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

Červnová poslední středa o marketingu a reklamě na Facebooku

Poslední středa na téma marketingové využití sociální sítě Facebook se tentokrát konala netradičně v restauraci V Rohlíku v budově České televize. Vedle zástupců z řady Hájedniček se na akci dostavili zájemci o téma z různých kruhů: Marketéři, kolegové z oboru, kteří Facebook hodlají využívat pro své klienty, provozovatelé e-shopů i brand manageři, jako např. zástupci kosmetické firmy Ryor.

V úvodní prezentaci se Michaela Vorlová věnovala jak globálnímu pohledu na využitelnost Facebooku pro propagaci firem a produktů, tak konkrétnějším praktickým příkladům získaným při správě veřejného profilu H1.cz na Facebooku. Došlo i na cenné poznatky z rešerší, které podnikáme na této sociální síti.

Úvodní přednáška pokryla tyto okruhy:

  • všeobecný pohled na využitelnost Facebooku pro firmy,
  • rozdíly mezi stránkami (veřejnými profily) a skupinami pro marketing na Facebooku včetně praktických příkladů a ukázek (dále však byla prezentace zaměřena spíše na využitelnost stránek),
  • tipy na vhodný a atraktivní obsah publikovatelný na stránkách,
  • možnosti a způsoby získávání příznivců (fanoušků) pro komerčně zaměřené profily na Facebooku,
  • placená reklama na Facebooku, možnost jejího demografického cílení a vhodnost jejího nasazení pro firmy a projekty.

Stránky, skupiny, aplikace a placená reklama

Při diskuzi došlo například na rozdíly ve funkčnosti často chybně používaných stránek a skupin, výhody news feedu pro prezentaci firem, problematiku placené reklamy a jejího nasazení, ale třeba i volby jména pro veřejný profil na Facebooku. Dotkli jsme se i marketingového nasazení aplikací a kvízů na Facebooku, které jsou zajímavým a u nás jen málo používaným nástrojem propagace.

Během neformální výměny názorů a zkušeností jsme také pojmenovali několik úskalí využívání Facebooku pro firmy. Jedním z nich je nedostatek výstupních dat pro ty, kteří potřebují vyhodnocovat efektivitu své propagace. Jedná se například o absenci možnosti sledovat konverze z Facebooku v rámci lokálních statistik placené reklamy. To je však řešitelné nasazením měřících kódů pro Google Analytics.

Poprvé v historii Poslední středy jsme také zprostředkovali fanouškům H1.cz na Facebooku zajímavé postřehy z diskuse v malém live-přenosu na naší stránce na Facebooku.

Příští Poslední středa proběhne až v září. Staňte se naším fanouškem na Facebooku a dozvíte se víc.

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné