Přejít k obsahu  Přejít k hlavnímu menu

Firemní weblog poradenské společnosti H1.cz

Zobrazit všechny články
Zpět

3 nejlepší přednášky z E-shop summitu 2016

Nečekali jsme moc, dostali jsme hodně. A to za cenu více než sympatickou. První E-shop summit nás příjemně překvapil kvalitními řečníky i zajímavými tématy. A které konkrétní výstupy byly podle nás nejpřínosnější?

Nejlépe si vedlo trio Tichý, Podstavec, Kašparů

Na mnoha přednáškách jsme si potvrdili to, co už víme. Jinde jsme si prohloubili svoje znalosti nebo rozšířili obzory. Z hlediska využití poznatků v rámci SEO ale považujeme za nejlepší výstupy těchto 3 řečníků:

Jan Tichý (@jantichy) – “Pět reportů, které by eshopaři měli řešit a neřeší
Honza se vytasil, jako už tradičně, s velmi sofistikovanou přednáškou plnou praktických příkladů. Zmínil například to, že práce s RFM analýzou by měla být základem veškeré placené reklamy. Pomáhá totiž v segmenatci uživatelů dle dalších parametrů, které nejde jednoduše získat z běžných nástrojů.

Filip Podstavec (@filippodsta­vec) – “Linkbuilding pro e-shopy v roce 2020
Filipova přednáška byla skutečnou show. Ukázal se na ní jeho “dvojník” z blízké budoucnosti, aby nám ukázal, jak vypadá linkbuilding v roce 2020. Předpověděl návrat Googlu ke konceptu Authorship, větší váhu méně známých konceptů jako “co-citation” nebo “co-occurrence” a ještě všechny pobavil prognózou o pádu Applu. Jako jeden z prvních v ČR veřejně popsal Brain Rank, který je Googlem považován za jeden z TOP 3 faktorů řazení výsledků vyhledávání.

Jakub Kašparů (@JKasparu) – “Životní cyklus PPC kampaně a její automatizace
Jakub nás zaujal především svými radami, jak lépe vytěžit data a využít je v rámci SEO. Doporučil analýzu klíčových slov jako základ pro PPC strategii a zdůraznil nutnost si v prvé řadě uvědomit, jestli zákazníci v našem oboru nakupují opakovaně, nebo ne.

Co nás na E-shop summitu ještě zaujalo?

Michal Špaček (@spazef0rze) názorně ukázal, jak je snadné se nabourat do špatně zabezpečeného webu. Takový útok přitom neohrožuje jen samotný web, ale především jeho budoucí uživatele a zákazníky. Zabezpečení webu přitom nemusí být nutně složité, jen je třeba věnovat mu dostatek pozornosti a poradit se s odborníkem.

Adam Zbiejczuk (@zbiejczuk) mluvil o Facebooku a jeho prodejních možnostech. Na jeho přednášce jsme si vyslechli hned několik zajímavých myšlenek. Třeba že nemá smysl zakazovat komentáře na stránkách značek, jak je důležité pracovat s videi a retargetingem na základě zhlédnutí různých typů nahrávek a že dobrá zákaznická podpora by měla umět upsell a cross-sell.

Jirka Chomát (@JirkaCh) ukázal, jak je důležité kreativně vizualizovat smysl produktu, jeho užitek či pocit, který zákazníkům přinese. Nejde tak jen o představení produktu samotného. Ten může v některých případech i docela klidně chybět.

Jan Ambrož (@JanAmbroz) zcela správně dementoval tezi z panelové diskuze, že blog by měly mít prakticky všechny firmy. Nad obsahem se přitom nemá přemýšlet “odspodu”, na úrovni využitých médií. Spíše bychom měli začínat tím, co a jakou formou můžeme sdělit. To, jaké médium k tomu využijeme, je až následný krok.

Jakub Čižmář (@jakubcizmar) mluvil o tom, že je při automatizaci e-mailingu nutné brát v potaz rozesílky dělané ručně a pamatovat na to, že musejí zapadat do automatického scénáře a nesmí si protiřečit. Měli byste si například uvědomit, že: “Děláte email marketing, aniž byste to věděli, protože posíláte potvrzení objednávky emailem. A bohužel tento email řešil pouze vývojář, když jste spouštěli systém.”

Až na pár drobností se E-shop summit vyvedl

Naše očekávání E-shop summit naplnil. Asi žádná konference se neobejde bez větších či menších obtíží a ani tato akce nebyla výjimkou. Chybělo občerstvení, objevily se technické problémy s mikrofonem… Přesto to pro nás byly dva příjemné dny plné přednášek, diskuzí, zajímavých lidí a jihočeského piva.

A jak se na E-shop summitu líbilo vám?

RSS feed komentářů k tomuto článku
RSS feed komentářů ke všem článkům



(nebude zveřejněn)



Položky označené * jsou povinné